Alenetur til New York med TAP

Tråd i 'Reisebrev' startet av paramberg, 17. nov 2019.

  1. puckno

    puckno Medlem

    Innlegg:
    231
    Likes mottatt:
    270
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for fin reiserapport! Spørsmål: Ser at rutene typisk har 65-70 minutt stopover i lisboa, er det en stressfaktor? Hvordan opplevdes ´effektiviteten´ i lisboa med tanke på passkontroll, gangavstander osv?
     
  2. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,441
    Likes mottatt:
    5,402
    Bonuspoeng:
    183
    Om du har romslig med tid, er det også mulig å reise ned med kveldsfly, overnatte i Lisboa og fly videre til EWR/JFK dagen etter. Jeg og sønnen min valgte denne løsningen.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,902
    Likes mottatt:
    5,672
    Bonuspoeng:
    183
    OSL-LIS er jevnlig forsinket og da blir det fort knapt med tid. Selv fikk jeg en overnatting i LIS på TAP sin regning i november etter å ha mistet flyet videre til JFK. Utover dette var det lite kø i passkontroll både på vei ut og på retur, men det kan være litt avstander om man er uheldig med gatene.

    https://www.flightstats.com/v2/flight-ontime-performance-rating/TP/761/OSL
     
  4. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,826
    Likes mottatt:
    7,711
    Bonuspoeng:
    183
    Syns Lisboa var en meget effektiv flyplass. Brukte ikke mer enn 10 minutter fra gaten til jeg var igjennom passkontrollen. Var 0 i kø og det er automatisk passkontroll. Men på veien tilbake så var vi forsinket ut ifra EWR, når jeg landet i Lisboa sto det noen klar å ventet på meg hvor de fikk meg igjennom sikkerhetskontrollen med en gang og hadde billetter klar til LIS-CPH-OSL hvis jeg ikke rakk flyet mellom LIS-OSL. Så de ordner opp for deg hvis du blir forsinket :)
     
    P3tterBK, OyvindN, RoadKing and 4 others like this.
  5. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    800
    Likes mottatt:
    3,178
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for fint reisebrev!

    Vurderer egotrip til NYC med TAP som årets MR, synes jo det er litt facinerande at dei i tillegg til A330 også flyr A321 på ruta over dammen. Noken som tilfeldigvis har vore borti den?
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har ikke prøvd den selv, men har lest noen reviews av, bl.a. denne: https://onemileatatime.com/tap-a321lr-business-class-review/
     
    oleredv liker dette
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,374
    Bonuspoeng:
    293
    Har kommet vestfra 2 ganger med kort transfer og rakk dusj og kaffe i loungen begge ganger.

    Passkontrollen er automat og har gått raskt. Premium check inn er gjemt litt bakenforliggende mot venstre i forhold til den store hallen.

    flyplassen er rotete og preget av mange påbygginger. Men normalt reisevante finner lett fram og det er ikke enorme avstander fra lounge til gates.

    ellers er jo stop over i Lisboa et supert tilbud som eliminerer stress med korte transfertider.
     
  8. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    982
    Likes mottatt:
    2,227
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg prøver å bestille reise på siden til TAP, men får opp feilmelding:
    upload_2020-1-21_15-7-47.png
    Har valgt SAS Eurobonus som bonusprogram og legger inn eurobonus nummeret mitt.
    Noen som vet hvordan man løser dette?
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,374
    Bonuspoeng:
    293
    Mener du må legge inn bokstavkode også. Men det kan uansett etterregistreres.
     
  10. P3tterBK

    P3tterBK Nytt Medlem

    Innlegg:
    42
    Likes mottatt:
    608
    Bonuspoeng:
    83

    Jeg hadde noe av det samme problemet når jeg kjøpte min billett. Valgte å registrere meg som kunde, uten å melde meg inn i miles-programmet til Tap, kjøpte billetten, og fikk deretter gått inn og registrert mitt EB-nr i profilen min på "min side". Så avreise er om en uke, og jeg gleder meg som en unge.
     
    Gabface and markus like this.

Del denne siden