Hei, lurer på å gå for Alitalia sin statusmatch og få gullstatus der. Men sidan eg har Flying Blue Silver og har god del poeng der så lurer eg på om det er nokon som veit korleis det er å tene opp poeng på Flying Blue-kontoen, men oppnå gullstatus gjennom Alitalia når eg flyr? Vil vere hovedsakleg KLM/Air France-flygingar for min del....
Nå har ikke jeg noen erfaring med SkyTeam, men i *A og OW er det ikke noe problem å vise gullkort for f.eks tilgang til lounge, selvom du har et annet bonusprogram lagret i billetten. Du før følgelig ikke gullprioritet ved irrops, men det går vel som regel greit...
For dere andre som lurer på Alitalia statusmatch, så kan alle detaljer leses her: http://bonusfeber.no/alitalia-tilbyr-statusmatch-bonusprogram/
Absolutt interessant. Forsøker registrere meg som kunde i første omgang, og har fått en bekreftelsesmail fra Alitalia, med bl.a en pinkode. Nå jeg følger lenken jeg fikk tilsendt på epost, får jeg opp dette: "To log in, enter your MilleMiglia card number (or username chosen to replace it) and your secret PIN then click on the LOG IN button" Men får likevel ikke logget inn fordi jeg mangler det jeg skal skrive inn i feltet merket "MilleMiglia code". Har kke fått utdelt noe medlemsnummer såvidt jeg kan se, fikk heller ikke noe mulighet til å velge et brukernavn ved registrering. Trodde kanskje jeg kunne bruke eposten jeg registrerte meg med, men det kan jeg heller ikke. Og jeg får bare feilmelding nå jeg velger "glemt"-knappen. Var for øvrig ikke mulig å registrere mobilnummer, for det var ikke mulig å velge landkoden for Norge - bare en del andre land. Noen som har gode råd her?
Du kan jo be flyselskapet sette det inn slik: FQTV = should be the airline where you want the award and status miles to be credited FQTS = should be the airline which status you would like to use
Samme problem her, fikk opp et midlertidig medlemskort som inneholdt medlemsnummeret etter at jeg registrerte meg - men noterte meg ikke det, da jeg antok at det ville komme i mailen. En annen ting jeg bet meg merke til - jeg kunne ikke finne Norge i listen over landskoder for telefon prefix.
Medlemsnummeret kom ikke på mail nei. Det lå kun ute på den siden man kom til etter registreringen, og jeg mener det sto at av sikkerhetsgrunner fant man medlemsnummeret der og så kom pin-koden på mail. Litt dumt hvis man da ikke har notert den ned. Men det går vel an å ringe eller maile dem for de opplysningene. Jeg fant heller ikke landskode for Norge, men tlf er ikke pålagt å legge inn, så det er bare å hoppe over.
Sendte request tidligere i dag selv. Bruker av vane å lagre en utskrift av slike sider med medlemsnr og lignende i OneDrive slik at jeg har det, og jeg måtte bruke denne når jeg senere skulle sende forespørselen om statusmatch for å få medlemsnr. Ganske rart at du kun får medlemsnr på nett ved registrering, om de ikke ønsket pin og medlemsnr i samme e-post kunne da da ha sendt to e-poster. Er det noen her som har fått match? Jeg antar at EBD blir matchet som platinum level? Edit: Prøvde å få registrert facebook-pålogging for å gjøre det lettere neste gang jeg skal logge meg på, men der får jeg bare error...
Sendte selv inn, opplyste de om at medlemsnr manglet, de kan de finne vha min mailadresse.. Så får man se om det blir noe svar..........
Dette er en litt skummel ting å be om ettersom mange (de fleste?) ikke vet om denne funksjonen, og høyst sannsynlig bare vil bytte kortet som ligger inne med Alitalia kortet (eller forhåpentligvis si at det ikke lar seg gjøre). Men dersom det ikke er noen krise om det plutselig blir kreditert noen poeng til Alitalia så er jo ikke dette noe problem.
Lykke til... av mine forsøk på å få til det sier 98% av agentene "hææææ, det er ikke mulig?!?!?". Den ene som skjønner det (eks @LN-MOW ) legger det inn så funker det ikke fordi det ikke støttes hos en del (min erfaring med Star-carriers i Europa). Vær OBS på at man veldig fort sitter med feil opptjening på bookingen hvis en agent bare "fikser"!
Får fortsatt ikke tak i medlemsnummeret mitt, jeg. Har ringt dem flere ganger (skjønner dog ikke hvorfor de ikke bare kan oppgi en epost for slike henvendelser), men blir brutt hver gang. Noen som har samme problem som har funnet ut av det?
Hei, da har jeg sendt inn dokumentasjon på gullkortet mitt hos Eurobonus etter registrering for statusmatch hos Alitalia. Noen spørsmål kanskje du/dere kan svare på; Jeg er sølv i Sky Team fra før og lurer på om jeg må registrere kortet fra Alitalias på reisene mine nå fremover, eller kan jeg bare bruke det for å komme inn på lounger/fast track etc uten at jeg bygger poeng/registrer reisen på programmet til Alitalia? Jeg flyr ganske mye langdistanse KLM/AF men klarer aldri å oppnå gullkort da jeg flyr på Sjømannsbillett. Så derfor en gylden mulighet til å slippe å betale for lounge på CDG frem til mars neste år. Jeg ønsker selvsagt å fortsette å bygge poeng på mitt vanlige KLM/AF kort.
Noen som har fått godkjent statusmatch enda? Jeg sendte inn request på onsdag forrige uke, som er 7 arbeidsdager siden.
Har allerede opptjent 20.000 poeng i den nye perioden min som begynte 1. juli. Det betyr at sølvkortet mitt nå er gyldig til september 2017. Har imidlertid ikke fått noen kort som har lenger gyldighet enn september 2015. Det har ganske mye betydning for hvor lenge jeg kan få Alitalia-status, ref.: "The new, recognized status will be valid until March 31, 2016. If the status in the existing Frequent Flyer Program expires after March 31, 2016, the equivalent status recognized within the MilleMiglia Program will be valid until March 31, 2017." Hvordan kan jeg bevise det når alle EuroBonus-kortene mine (vanlig, AmEx, MC) kun viser gyldighet til september 2015?
for å finne sitt medlemsnummer ringer man: +39 06 65649 så er det tastevalg 4 som gjelder. Ordnet på 1 minutt. De leter på navn, MÅ være akkurat som du la det inn...