Alternativer til Excecutive club?

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av sitrus, 23. april 2015.

  1. sitrus

    sitrus EBG

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Håper jeg poster rett sted.:)

    Jeg kommer til å oppnå nok poeng til å få sølvstatus ganske tidlig i mitt neste opptjeningsår (starter på nytt den 8. juni), men har ingen planlagte BA flighter. Har de siste longhaul turene flydd Cathay pacific, men synes det virker lettere for meg å oppnå OW Sapphire status med BA.

    Tenkte jeg for sikkerhetsskyld skulle høre med dere om det er noen OW alternativer som kanskje er bedre for meg enn BA?

    Siden jeg er ganske ny i dette gamet så er jeg mest opptatt av lounge tilgang og ekstra baggasje, men blir sikkert mer opptatt av poengene når jeg forstår hva jeg faktisk kan få for dem.

    Mitt reisemønster er som følger: Månedlig innenlands og noen helgeturer til europa i året (som regel med SAS, men ikke nok til å få gull), kan nok endre europareisene til BA, men vet ikke om reisefølget blir så imponert over det..., planlagt å ta minst to long haul flighter til Asia i året (helst i premium økonomi eller biz).
     
  2. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,145
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    AB Top Bonus er vel er alternativ?
    CX sitt system med USD 50 i inngangsbillett er vel heller ikke på sin plass
    Marco Polo Club
     
  3. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er ingen lojal bruker av OW og defintivt ikke lojal nok til å opprettholde status. De gangene jeg først flyr OW er det en sarlig blanding av AB, BA, CX, RJ, ditt og datt. Nå som US Airways har slått seg sammen med American, tenker jeg å sløyfe Executive Club helt til fordel for AAdvantage da dette programmet har en uttakstabell som passer mine behov bedre.
     
  4. sitrus

    sitrus EBG

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar begge to. Problemet mitt et at jeg ikke forstår hvor mange club miles(cx) jeg får med mine planlagte flighter hos cathay. Er Asia miles summen og Club summen lik? Skal se om jeg får regnet det ut hos airberlin, men hjernen min er virkelig ikke glad i tall.
     
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Det er dette jeg liker med BAEC. Det er meget enkelt å finne ut hvor mange poeng og tier points man får med BA eller Partnere. BAEC er kanskje ikke det aller beste programmet, men det er lettfattelig og opptrer i mine øyne relativt ryddig. BAEC er ikke særlig lukrativt for flyvninger på økonomiklasse, men for Premium Eco og Biz er det fint.
     
  6. sitrus

    sitrus EBG

    Innlegg:
    31
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Ja, det er det jeg liker med det også. Så plutselig at jeg med et par turer i biz ikke var langt unna sølvstatusen, forutsatt at jeg tar noen ekstra turer med BA for å få fire flights. BA flyr også til hjemmeflyplassen min, noe som er et pluss.
     
  7. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Et par longhaul biz bør holde for sølv. X-LHR-X-LHR-X er 4 flights :)
     
    sitrus liker dette

Del denne siden