American Airlines 777-300 Business LAX-LHR

Tråd i 'Reisebrev' startet av OttoL, 19. mars 2016.

  1. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Advarsel: Dårlig humor og overdreven sutring.

    Hei hei alle sammen.

    Da var turen kommet til årets store høydepunkt, nemlig en tur til vestkysten i USA. Rett over nyttår hadde BA meget gode priser i biz til LAX, så etter å ha sjekket priser for en liten rundtur på vestkysten var det bare å booke. Oppsummert fikk vi med oss disse selskapene:

    [​IMG]

    Og noen bilder jeg tok fra ”stedene” vi besøkte. [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Oppsummert så synes jeg at verken LA eller SF var noe spesielt å skrive hjem om. Spesielt LA var rett og slett begredelig, og egentlig et fint bilde på hvor mye ulikhet det finnes her i verden. Jeg kommer nok ikke tilbake, utenom mulige flybytter på LAX.

    Så til hvorfor vi er her. Fly.

    12. mars var det tid for hjemreise fra USA. Siden vi skulle dra med AA var det terminal 4 på LAX som gjelder. Jeg fikk ikke sjekket til på njetet dagen før avgang, så var litt redd for at det var haraSSSSment som ventet oss da vi kom til LAX. Derimot var det nada, null og niks stress da vi kom i skranken så da var det bare å forsøke nye ”gangveien” fra T4 til TBIT. Denne er visst helt ny. Etter sikkerhetskontrollen kommer man hit:

    [​IMG]

    Går videre hit:

    [​IMG]

    Går ikke ned hit:

    [​IMG]

    Og kommer plutselig hit:

    [​IMG]

    Som også ser slik ut hvis du vrir pannen litt til venstre:

    [​IMG]
     
    Islending, AndersWE and mathiasfe like this.
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    AA har en egen lounge i T4, men det ser ut som om man måtte kjøpe både det ene og det andre der. Dermed falt valget på oneworld-loungen. Damen i skranken visste ikke om vi hadde tilgang på AA biz, men hun spøkte med ”computer says yes, so welcome in” så da var det bare å gå inn i loungen. Det som er verdt å merke seg er at AA sine avganger (som av og til er fra TBIT) ikke står på skjermene inne i loungen. Så her må man følge med selv. Såvidt jeg husker var det Norwegian til CPH og BA til LHR som gikk før AA108. AA108 går 17.00 lokal tid.

    I oneworld-loungen var det rimelig folketomt, så da var det bare å finne en plass der man ville.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    I motsetning til andre lounger, var dassen rimelig strøken her. Av og til føles det som om noen tar rennefart før de kabler, slik at ting havner både her og der.

    [​IMG]


    Derimot smakte vinen helt forferdelig, så den ble stående.

    [​IMG]

    Jeg synes at TBIT var en meget fin terminal, iallfall hvis en sammenligner med andre amerikanske flyplasser. Så da var det bare å tasse rundt og kjike litt i butikker. Jeg gikk rundt og lurte på hvorfor det ikke var noen skjermer med avgangstider. Tok en god halvtime før jeg fikk øye på dette:

    [​IMG]

    Mange som kommer til TBIT vil nok gå gjennom her:

    [​IMG]

    Etter en stund gikk vi til gaten. Der stod N736AT klar for å ta oss til LHR. Flyet var så å si nytt, og dette var revenueflight nummer 7. Luktet nytt!

    [​IMG]
     
    AndersWE liker dette
  3. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Litt forsinket startet boarding. Setet mitt for de neste 11ish timene:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Greit med lagringsplass:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Og dippedutter:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Uansett kjønn, sokkeløs på fly er helt katastrofe. Kjæresten/mannen satt på raden bak. Begge gikk med insidelyer-tags på kofferten, så hvis noen kjenner en hollandsk insideflyermedlem så er det bare å rette pekefingeren rett i nasen på vedkommende. Fy!

    [​IMG]

    Menyen:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Og menyen kunne man sette her:

    [​IMG]

    Amenity-pakken(eller hva nå det heter) kom fra F, men utenom en finere pakke så tror jeg ikke det er så stor forskjell mellom bizzen og F.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Aussie74, Islending, RoadKing and 3 others like this.
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Hodetelefoner ble også delt ut:

    [​IMG]

    Siden vi satt på 10D og G er det dessverre lite bilder av take-off og alt det andre. Så vi hopper rett til middag, som starter med nøtter:

    [​IMG]

    Nøttene gikk ned på høykant mens jeg sjekket tilbudet av filmer.

    [​IMG]

    Forrett

    [​IMG]

    Denne kunne du feste i knappen på skjorten, for den som går med det

    [​IMG]

    Hovedrett. Dette smakte rett og slett jævlig, og var i tillegg lite estetisk tilberedt. Helt håpløst.

    [​IMG]

    Isen. Godkjent

    [​IMG]

    Oppsummert om maten: De pakker inn hundedrit i gullpapir. Terningkast 1. Rett g slett elendig opplegg. I tillegg var det ikke helt synkronisert i serveringen mellom radene. Min samboer var ferdig med hovedretten før jeg fikk min hovedrett. Rimelig døvt hvis du spør meg.

    AA tilbyr internett om bord. I motsetning til SAS så må alle betale, uavhengig av klasse eller status:

    [​IMG]

    Og litt snacks for den som vil ha det:

    [​IMG]

    Etter to timer var det bare å strekke rett ut og ta kvelden. Jeg synes det var ganske varmt og dårlig luft i kabinen, men fikk noen timer på øyet. Generelt så sover jeg dårlig på fly uansett, så leter vel etter ting å sutre over.

    [​IMG]

    Jeg synes i tillegg at AA var rimelig treige med å få i gang frokosten. Både hos SAS og BA er de på pletten med en gang de ser at folk er våken for å spørre om folk er interessert i frokost. Her var det ikke allverdens, så vi var rett nord for Glasgow før jeg fikk frokosten.

    [​IMG]

    Jeg klarte å sutre til meg litt frukt, resten var jeg ikke interessert i:

    [​IMG]

    Rundt 10 minutter etter rutetid traff vi asfalten på LHR. En fikk litt samlebåndfølelse da de spilte av en forhåndsinspilt velkomsthilsen

    [​IMG]

    Da var det goodbye AA. Vi sees nok ikke igjen

    [​IMG]

    Transfer fra T3 til T5 gikk veldig raskt. Rundt 20 minutter fra vi gikk ut av flyet til vi ramlet inn på et ganske fult Galleries South i T5. Her er det bare en ting å gjøre, peoplespotte:

    [​IMG]

    Opp til Bergen var flyet helt fult, men siden de fleste ikke vet at man kan velge rad 1 to dager før check-in fikk jeg sikret meg 1A og C. I Bergen var det vær=standard.

    [​IMG]

    Oppsummert:

    Positivt:

    +TBIT er en meget fin terminal

    +Setene til AA sin biz er meget behagelige. I motsetning til BA sine seter klarer jeg å strekke helt ut, og jeg er 191cm på strømpelesten.

    Negativt:

    -Maten var katastrofe. Bytt tallerkenene med en papptallerken og jeg hadde sagt at maten var noe som kom fra et gatekjøkken på Lillestrøm eller Gol.

    -Varmt i kabinen.

    -Dårlig luft

    -Drar man med kone/samboer eller en kollega er det kjekt å spise sammen. Tok 15 minutter fra samboeren fikk maten til jeg fikk maten.

    Dette var litt som en onenight stand der man angrer på avgjørelsen dagen etter. Beklager AA, men vi sees nok aldri igjen..
     
    Aussie74, Islending, mhsalv and 9 others like this.
  5. Fredrik

    Fredrik Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    37
    Bonuspoeng:
    18
    Det är trist för dig att AA inte var bra men det är positivt att du ändå tar dig tid att skriva en rapport. Ofta verkar det mesta vara bra när folk är ute och reser och vi vet att det inte alltid är så.
     
    tommy777 liker dette
  6. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    :D bra dette @OttoL

    Du tok litt gleden fra meg når det gjelder AA. Etter kun å å opparbeidet Emerald hos BA, skal jeg nå på AA biz LHRCLT om ikke lenge.

    Nå holder jeg meg for det meste til fisk, ser de hadde kveite, men i tomat saus er ikke bra.... fikk du noe inntrykk av fiskeretten?

    Så er jeg så ening at sokkeløs er en så uting, at kan et flyselskap slå ned på dette, så skal jeg begynne å fly med de.

    Eller hvordan var privatlivet i setet?

    Hvilken champis ble servert?
     
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Dæven... jeg har jo fullstendig lagt min elsk på AA sin nye biz. Er enig i at maten er håpløs, men Amerikansk service med glimt i øyet veier mye opp. Og så er det godt med is. Som OW Emerald kan du også bruke Flagship Lounge i LAX og flere andre.

    Men opplevelsen din høres jo ikke så super ut.

    Takk for rapport
     
    tommy777 liker dette
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Trist opplevelse...
    Takk for at du deler...
     
  9. Robert H

    Robert H Senior Medlem

    Innlegg:
    675
    Likes mottatt:
    2,109
    Bonuspoeng:
    93
    Nyttig med slike rapporter - vi er jo ofte alt for positive her på forumet. Gummibiff smaker jo rett og slett viskelær. Selv har jeg etter mange dårlige erfaringer sluttet å spise biff ombord - vegetarrettene (som jeg aldri spiser på bakken) smaker ofte overraskende godt i lufta.
     
  10. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det skjer også noe med smaksansene i slike høyder. Erfaringen her inne er vel entydig styr unna biff. Jeg velger som regel litt sterk matt eller gjerne fisk. Tilberedingen av maten er også veldig begrenset så det kan skjelden hamle opp de skikkelig gode restauranter.
     
  11. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for kommentarer. Håper folk forstår at rapporten er skrevet med et glimt i øye og lime på tungen ;)

    Var litt skuffet over AA ja, men drar den lovlig langt i denne rapporten ;)

    Glemte å nevne det, men det var ikke schprudlwasser i velkomstgave. Jeg må ærlig talt innrømme at produktet til SAS trumfer AA. Greit nok at setene til AA muligens er litt mer private enn SK sine, men produktet som SK har ombord i biz er langt mer gjennomført og strømlinjeformet enn det AA klarte å hoste opp på denne turen. Må igjen få presisere at jeg med vilje sutret lovlig mye her ;)

    Jeg synes også at vindussetet hos BA i CW er langt mer privat, og jeg har aldri hatt problemer med å strekke meg over noen for å komme meg ut i midtgangen. I tillegg må jeg få påpeke at de var tom for den ene middagsretten i midtgangen til samboeren, mens de som serverte meg hadde massevis igjen. Ikke helt sync i servicen synes jeg.

    Som sagt så drar jeg den lovlig langt i sutringen her, men det må vel være lov? :D Det var nå først og fremst menyen og maten som jeg sutrer over. Selve setet er jo tipp topp tommel opp. Det positive er jo at AA sine 1-2-1 seter gjør at du ikke føler deg som om du sitter i en sovesal, som kan være tilfelle i BA sine 772 med F og 77W. Derimot mener jeg at et vindussete hos BA er langt mer privat.


    Når SAS og BA klarer å hoste opp en meget god biff, forventer jeg at AA gjør det samme. Dette smakte gummi!

    Jeg har gode erfaringer fra både BA og SK. Hadde biff hos BA på turen bort, og det var langt bedre og mer estetisk tilberedt enn det viskelæret AA hostet opp. Jeg synes at AA har en vei å gå på servicen.

    Helt klart. Derimot hjelper det ikke på appetitten når det du får rett og slett ser uappetittlig ut.

    Oppsummert så vil nok valget falle på BA også i fremtiden. SK sitt produkt i bizzen er i tillegg langt bedre enn det AA klarer å hoste opp med, men AA får som sagt pluss for meget gode seter. Så hvis man ser vekk fra maten er jo tonen litt forskjellig. Jeg må kanskje moderere meg og si at jeg gjerne gir AA et forsøk på en dagflight. Skal komme med en litt mer nyansert rapport når det skjer :D
     
    mhsalv liker dette
  12. mka83

    mka83 MR in progress.

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Deres utvalg av whiskys eller whiskeys som amerikanerer siger om deres bourbon drikk ser rimelig dårlig ut o_O
     
    mhsalv liker dette
  13. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    @OttoL
    Sutringa fra deg er helt ok. Jeg liker at ting blir satt litt på spissen, også negativt for å få frem noen poenger.

    Jeg er for sutring, vi betaler ofte mye penger produktet/tjenestene vi kjøper og det er bare rett og rimelig at vi reisende bygge opp forventinger og har lov til å bli skuffet når produktet ikke tilfredsstiller.

    Jeg uttrykker meg sjelden negativt til crew. Men hvis de spør om jeg likte maten så forsøker jeg å svare ærlig uten å være ufin.

    Men på slike forum hvor vi deler opplevelser må det rom for både ros og ris, og god takhøyde for diskusjoner.

    Jeg gleder meg likevel til AA turen. Men før det har jeg en tur tilbake til Texas med BA og AA innland. Denne gang på en bonusreise på biz/first tatt ut av AA programmet. Jeg reiser nok en gang via Chicago, men det har blitt ruteendringer siden jeg booket så nå har jeg 6 timer på ORD. Men de har en bra Flagship lounge der med mye god mat og champagne, så jeg skal nok klare meg. :)
     
  14. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for en god og ærlig rapport fra AA :)
    Har hatt lyst til å test dem i ny business og synes jo setene ser veldig bra ut. Pleier å styre unna biff på fly ettersom jeg synes kvaliteten er veldig varierende, og ser nok at det trikset vil lønne seg når det blir test av AA!
     
  15. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Litt seine tilbakemeldinger her. Takk for likes og kommentarer alle sammen. Jeg må bare få understreker at jeg har en lei tendens til å henge meg opp i selv de enkleste ting, så håper folk forstår at humoren satt løs da jeg skrev det her :)

    Sånn i etterpåklokskapens navn så er det nok en sannsynlighet for at jeg gir AA et nytt forsøk, men klok av skade skal biffen få stå og tygge gress.
     
  16. sjabby

    sjabby Medlem

    Innlegg:
    159
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Hva er problemet om man sitter i setet sitt uten sokker???
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Den hiver jeg meg på!

    Hvorfor, mine forumvenner, hvorfor er nakne ben styggedom?

    (For ordens skyld: Jeg har alltid sokker på :) )
     
  18. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jysla ekkelt. Det er lov å ta hensyn til andre, selv om det ikke passer deg :rolleyes:

    I tillegg har du ikke lov til å gjøre det på AA sine fly.
    https://www.aa.com/i18n/customerSer...nditionsOfCarriage.jsp#acceptanceofpassengers
     
  19. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
  20. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kan forstå det om man har stygge ben med fotsopp og det meste, men som f.eks i bildet som ble lagt ut, så var jo det helt normale ben, hva er ekkelt med det?
     

Del denne siden