Amerikansk mobilabonnement

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Anita, 08. juli 2018.

1. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har funnet diverse info ved søk, men er likevell så godt som blank

Vi skal på familietur i USA, to av oss skal være 5 uker, 2 i 4 uker og en i 2 uker. Vi ønsker telefonabonnement slik at vi kan bruke data og ringe/tekste hverandre mens vi er der. Leser om noen som kjøper på flyplassen, mens de jeg har funnet må man legge inn IMEI koder osv.

Noen som har forslag til en god løsning? På forhånd takk

2. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    814
    Bonuspoeng:
    93
    Stikk innom T-mobile og kjøp 30 dagers prepaid abonnement. Mener det kostet rundt 40-50 dollar og da fikk du unlimited sms/tale og 10gig data.

Anita liker dette
  3. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    https://www.komplett.no/mobil har data i USA inkludert uten ekstra kostnad, så du kan bestille et abonnement og evt. avslutte det når du er tilbake (eller beholde det for all fremtid).

Last edited: 08. juli 2018
    Anita liker dette
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    34,121
    Bonuspoeng:
    293
    Det billigste får du på Walmart, men det blir kanskje litt styr å finne.

Anita liker dette
  5. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,249
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis en tagger nærmeste Wallmart, Target el lignende på google maps før avreise til flyplass og kjører rett dit med leiebil er det vel som oftes overlevarbart? Ellers funger Komplett supert. Med ferdig lastet kart på google maps går det heller ikke mye data på sånt og tilgangen ( når jeg brukte det i Florida var super).

RoadKing and Anita like this.
  6. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderte det, men de var en regel om at der må være brukt mer data i Norge enn man bruker i utlandet eller noe...

7. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Walmart er ikke noe problem når sjåføren kommer etter en uke

Kan være at vi avventer til da.

8. Anita

Anita Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Da bare byttet man SIM-kort og var good to go?

9. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    814
    Bonuspoeng:
    93
    Jupp :)

Anita liker dette
  10. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,249
    Bonuspoeng:
    293
    Target og andre billigkjeder ligger også i bykjernene. Ville også sjekket om en ikke får sim kort på Walgreens og de andre apotekkjedene som bør være lettere å besøke uten bil.

Anita liker dette
  11. artanis

artanis Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,147
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg stakk bare innom nærmeste kiosk da vi var i Miami i desember. Betalte 40 USD for et data/sim abonnement fra Lyca. Fikk med 10 gb. Dersom du ikke trenger data, får du det enda billigere. Er bare å finne en plass hvor de henger skilt med prepaid sim eller lignende å kjøpe. Må ikke vise id eller noe, cash is king, får ferdig sim som du bytter med ditt eget. Om du ønsker å fortsatt være tilgjengelig på ditt norske nummer, kan du ha med en gammel telefon du putter dette i.

Eller bare skaff deg komplett mobil abonnement.. ;)

Anita liker dette
  12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,437
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har vært veldig fornøyd med T-Mobile prepaid. Som nevnt over her koster det ca 40 dollars for 30 dager, og man har da 10 GB data.

Har alltid med en ekstra telefon til dette.

Anita, Blaa and Malmo like this.
  13. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Med fare for å være spektisk..
    Er det ikke like greit å sjekke hva datapakker osv koster til eksisterende abonement?
    Skal man plutselig betale 400kr pr pers og styre med flere simkort, mobiler osv så er det kanskje på et eller annet nivå like greit å beholde det man har hjemmefra og ta den kostanden det er å ringe frem og tilbake.

Så kan man vurdere om man får tak i et simkort med masse data og en 4g router og deler på det..

Markal and holmen like this.
  14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    66,437
    Bonuspoeng:
    293
    Enig i det.
    For kortere perioder kjøper jeg bare datapakke til eget abonnement.

Men, sms og ringing koster ofte overraskende mye mellom norske telefoner i utlandet.

15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    23,148
    Bonuspoeng:
    293
    Ringer man med Facetime eller Skype så brukes det minimalt med datatrafikk, og det vil ofte være mest gunstig med datapakker til norsk abonnement.

Anita liker dette
  16. Neonex

Neonex Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,544
    Bonuspoeng:
    113
    Ville da gått for t-mobile som nevnes over. Klarer du å vente en uke, så har de også en tourist plan som gir 2 gig med full speed men denne vare bare i 21 dager til 30$. Fri data, men etter 2 gig sterkt redusert hastighet (men ok nok tror jeg). Dette kan kanskje være greit for barna for å spare penger, så kan gps ansvarlig i bil betale 50$ for 10 gig (og deretter redusert hvis du går over det, men som varer en måned). Dette kan jo gjøre kabalen opptil 60$ billigere.

Alle abb har unlimited ringing/sms.

Anita liker dette
  17. ordnetseg

ordnetseg EBG saved my life!

Likes mottatt:
    1,412
    Bonuspoeng:
    93
    vi kjørte på med pocket wifi da vi var i japan. vi var 7 stk på tur. "leide" 2 stk pocketwifi som ble sendt hotellet vårt da vi ankom, også leverte vi de ved å poste dem fra flyplassen da vi dro. var aldri noe problem å få tak i hverandre så lenge man kommuniserte via nettbaserte løsninger. kan være verdt å sjekke ut.

Minuset her er jo at man ikke kan være flere grupper enn man har pocketwifi. samtidig har de fleste cafeer osv wifi tilgjengelig, så man får gitt beskjeder relativt hyppig uansett

Anita liker dette
  18. thafslun

thafslun Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Vær obs på at det brukes forskjellig frekvenser i USA enn hjemme. Jeg var nylig i LA og kjøpte T-mobile turist SIM, men mistet stadig 4G dekningen. Fant ut etterpå at dual-SIM mobilen min kun støttet et av 4G båndene til T-mobile (2,4,5,12,71) .
    https://support.t-mobile.com/docs/DOC-4988

Anita liker dette
  19. LNAND

LNAND Medlem

Likes mottatt:
    344
    Bonuspoeng:
    63
    Enig i det. Var i Singapore og Malaysia. For et styr med forskjellige simkort, og ikke minst problemer med mottak av telefoner fra hjemme når man har det utenlandske simkortet i. I Singapore var det greit med norsk simkort og datapakke, men verre i land som Malaysia hvor datapakken ikke gjelder og dataprisen er helt latterlig.

I USA har jeg flere ganger kjøpt kontantkort der. Det funker fint. For fremtidige (lengre) reiser tenker jeg å ta med en gammel telefon som jeg kan ha det norske simkortet i, slik at jeg fremdeles kan motta viktige samtaler, og så kjøre data med utenlandsk simkort i den nye telefonen (eller visa-versa).

Anita liker dette
  20. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,634
    Bonuspoeng:
    293
    Enig, noen land er kritisk komplisert, men USA er vel en av de billigere land å bruke norsk mobil..

Jeg planlegger å kjøpe en 4G router til neste utenlandstur, er veldig greit å ha en slik liggende så kjøper man kun datakort ved ankomst.
    Et par tre turer og vips så er det tjent inn..

Anita liker dette

Del denne siden