Ankommer Heathrow med Thai F - lounge?

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Scribble, 25. jan 2018.

1. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Har en bonusreise hvor jeg ankommer LHR med thai F på morgenen og skal videre til Oslo med SAS etter noen timer. Turen videre er med SAS Go, fikk av en eller annen grunn ikke booket i Plus. Noen som vet om vi feks kan bruke Singapore sin glimrende first lounge eller United sin? På Star Alliance nettsidene står det som generell policy at det er utgående flight som avgjør loungetilgang, om en skal tro på det får vi ikke loungetilgang i det hele tatt. Synes det virker merkelig i så fall, men regner med noen her har erfaringer med å lande i London med denne flighten.

2. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,162
    Bonuspoeng:
    113
    Det er rett som du sier. utgående bestemmer.
    Sjekk eller sett opp alert på SAS pluss på LHR-OSS- Sas slepper stadig award seter nærmere avgang.

Så ja, har du ikke EBG eller høyere blir det dessverre ingen lounge

3. mofser8

mofser8 Medlem

Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har tidligere ankommet FRA i F og flydd videre til OSL i C, og jeg fikk lov å hente en badeand og drikke whisky i F-loungen. Ser at det er generell policy at utgående bestemmer, men det er ikke utenkelig at du slipper inn allikevel. Nå ville det kanskje vært lettere om det er en F-lounge som drives av samme selskap du ankom i F med, men skader ikke å prøve.

4. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Minner om at SAS Plus i Europa gir tilgang til alle *A Lounger på LHR utenom Senator delen til Lufthansa.

5. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,991
    Bonuspoeng:
    293
    I Frankfurt får du kun tilgang til FCT og FCL hvis du reiser videre med LH C, ikke SAS Plus eller noe annet.

6. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Det merkelige er at både United og Expertflyer mener det finnes ledige businesseter. I tillegg er det bookbart på sas.no med sas plus (med poeng, best pris) på den aktuelle flyvningen. Likevel får de ikke booket det som del av en star alliance award. Har vært borti samme fenomen før. Vet ikke om det er en feil i systemet eller meningen fra SAS sin side.

7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,162
    Bonuspoeng:
    113
    Prøv på nytt hos annen agent ?

8. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    490
    Bonuspoeng:
    63
    Kunne gjort det, men i grenseland om det er verdt tre hundre spenn å booke om kun for i underkant av to timer i lounge og en gratis cola zero på flyet hjem. Kanskje jeg kunne kranglet meg bort fra gebyret. :)

Har uansett planer om å endre utreise til LH F når det nærmer seg, så prøver meg igjen da i alle tilfelle når jeg likevel skal betale gebyr.

Xflipper liker dette
  9. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    10,470
    Bonuspoeng:
    183
    Kommer du inn på LHR med Thai F, og skal videre til OSL i SAS Go (Economy) så har du ingen tilgang til lounge, såfremt du ikke har Star Gold.

Et alternativ er PriorityPass eller eventuelt kjøpe seg inn i en lounge.

Del denne siden