Antwerpen

Tråd i 'Reisemål' startet av Spielhaug, 06. febr 2024.

Tags:
  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,304
    Likes mottatt:
    8,378
    Bonuspoeng:
    183
    Skal en tur til Antwerpen etter vinterferien for å gå på konsert med Kaizers. Men det blir jo tid til annet også.
    Hvor bør man spise?
    Hva bør man se?
    Tenker hvis noen har noen skjulte perler, annet enn det Google og Tripadvisor kan fortelle meg :confused:
     
  2. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    291
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    43
    En lokal diamanthandler tok meg med på 'maven antwerpen'. Harry, men gøy hvis man vil på en litt spesiell kjøtt restaurant.
     
  3. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,894
    Likes mottatt:
    2,143
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen særskilte tips, bare å glede seg, det er en svært trivelig by. Var der sist mai på Elton John men hadde bare en natt der.
     
  4. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    3,954
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke vært der på et stund, men denne restauranten spesialiserer seg på hestebiff og anbefales: De Peerdestal
    En institusjon for (gammel/vintage) øl: Cafe Kulminator
     
  5. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,504
    Likes mottatt:
    22,137
    Bonuspoeng:
    183
    Antwerpen har en fin sentralstasjon.
    Man spiser selvfølgelig "vlaamse friet" (tjukke chips) med majones, evt andre sauser, de er mestre på saus...

    Hvis du ser "vlaamse stoverij" på et meny er det bare å gå for det, hvis du er glad i langtidskokt kjøtt. Tenkt noe ala sosakjøtt, bare at det er kokt i øl og har mye mer smak.

    Fra Antwerpen er det heller ikke langt til Gent (som jeg foretrekker over Brugge) eller Leuven, i tilfelle du går lei av Antwerpen fort.
     
  6. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    405
    Likes mottatt:
    971
    Bonuspoeng:
    93
    Meningen min er litt subjektiv fordi at jeg vokste opp i Gent, men jeg støtter det Flyingdutchman skrev over. Om du har nok tid, ta en tur til Gent. Det finnes mer historikk fra middelaldre der, og er fremdeles en levende by (i motsetning til Brugge som ofte virker som et utemuseum fylt av turister). Pleier å være litt roligere enn Antwerpen, og det tar bare en snau time på toget.

    Ellers - nyt arkitekturen, maten (inkludert flytende) og musikken. Det er faktisk greit å være turist og gjøre turistting :)
     
    Flyingdutchman liker dette

Del denne siden