APCOA FLOW - advarsel !

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av gregas85, 26. nov 2019.

  1. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Uflaks, da må du ta krangelen selv. :(
    Lykke til!
    Hvis du er medlem i noe bilforbund har du kanskje rett til gratis advokat derfra? NAF, ...
     
  2. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Debetkort? I 2019? Why?
     
    Are liker dette
  3. mariuso

    mariuso Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    33
    Dette høres ganske råttent ut. Du har jo noen flere muligheter. Enten prøve deg på chargeback, ved å sende en klage til banken, du er fortsatt beskyttet, enn noe dårligere enn med et kredittkort. Et annet valg kan jo være å ta dette via parkeringsklagenemda eller Forbrukerrådet (mot APCOA eller Hertz). Her er det lider du jo fordi noen ikke har gjort jobben sin.
     
  4. shadow

    shadow Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Holdningen til Apcoa minner meg litt om denne, https://pbs.twimg.com/media/DmFY57DXsAEq8XE.jpg

    Har full forståelse for at feil kan skje når man tar i bruk ny teknologi, men at det skal være en så til de grader motvilje mot å rydde opp når det skjer er for meg ubegripelig. I denne saken virker det jo som om alle parter er enige om hendelsesforløpet og hva som har skjedd.

    Her satser de nok på at at folk heller betaler enn å bruke tid og penger på å ta saken videre. Lykke til om du tar saken videre, og håper Apcoa blir idømt både de 620 kr og en saftig regning på saksomkostninger.

    Vil forøvrig også anbefale å klage høylytt og lenge til Avinor. Dersom mange nok klager vil det kanskje telle negativt for Apcoa neste gang kontrakten skal fornyes.
     
  5. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Gå ut i media med det....da pleier det som regel å løse seg...;)
     
  6. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Bare ikke legge inn betalingsløsning og vente på regning som kommer fra HERTZ. Bilen er jo registrert der. Så helst betale en liten admin. gebyr for dette før det blir sånn kaos du er nå i
     
  7. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Venter fortsatt på svar fra Hertz og APCOA i saken.
     
  8. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Ny oppdatering som retter enda mer lys på at APCOA driver med underlig praksis som de nekter ansvaret for. Fikk epost fra en leder i Hertz som bekrefter at leiebilen var registrert i Avinor og APCOA sine systemer som leiebil og dermed skulle aldri ha blitt belastet.

     
  9. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat i dette caset skulle det vært interessant å vite hva som hadde skjedd om du faktisk hadde slettet bilen i appen før innkjøring på TOS.

    Hva skjer om en ny leietaker av samme bil parkerer på et sted med automatisk skiltgjenkjenning og den fortsatt ligger i appen - blir du da belastet for dette også?

    Det er for lett å skjule seg bak vilkår i apper og ny teknologi, og som kan i tillegg blir påtvunget å bruke for å slippe bot eller høye administrasjonsgebyrer.

    Moralen må være at man til enhver tid må ha 100% kontroll på de bilene man har registrert i APCOA Flow eller autopay.io . Kan man unngå å legge inn leiebil, så er nok det aller best.
     
  10. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Oppdatering

    Fikk telefon med beklagelse fra lederen for kundesenter i APCOA FLOW. Samme person ringte meg uken før og hadde mye mer aggressiv tone men denne gangen beklaget de feilen som de mente skyldes at registrering av bilen i mitt navn overstyrte profilen til leiebilen de hadde fra før. Hvordan de skal løse et slikt problem framover er jeg usikker men lærdommen er å fjerne bilen fra APCOA profilen deres FØR !!!! dere returnerer eller kjører leiebilen inn på parkeringsplassen til bilutleieselskapet.

    I wish they had told me this before...
     
    anders8, chrt and pomok like this.

Del denne siden