At noe så lett som å bruke penger skal være så vanskelig! Amex.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av yukho, 10. nov 2016.

  1. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Gjorde det samme nå. Har tatt for lang tid å få det i posten, så tok et kort fra kassa i meny, og registrerte det på trumf.no

    Scannet det ikke ved betaling, men var bare 1% på det jeg kjøpte så får overleve.

    Nå står det som gyldig, og klart til bruk hos TacoJoker i helgen.
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke glem å melde inn i Joker Glad også =)
     
    Oslo1989 liker dette
  3. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Er meldt inn med vanlig bankkort, må jeg melde inn noe nytt nå?(Kjøpte taco med visa forrige uke)
     
  4. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Usikker. Det enkleste er jo å gå til www.joker.no, logge inn på Joker GLAD og sjekke at kontoen er koblet mot Trumf. Da skal du være safe!
     
  5. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Trumfkontoen er koblet opp mot joker glad ja, får gjøre et kjapt testkjøp først og sjekke at det blir koblet opp :p Men takk for smart poeng!
     
    indahla liker dette
  6. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Noen flere stalltips på hvordan man skal få generert omsetning på AMEX? Jeg har kommet til ca 80 000 hittil i år (fikk kortet i juli), så må omsette for ca 20 000 for å få Companion ticket.

    Er det bare å kjøpe gavekort hos Kiwi? (Handler normalt på Kiwi så det får jeg alltids brukt opp)
     
  7. WannaBeFrequentFlyer

    WannaBeFrequentFlyer EBD, Strawberry Platinum Lifetime

    Innlegg:
    1,228
    Likes mottatt:
    1,347
    Bonuspoeng:
    113
    Legge ut for noen andres julegaver? F.eks på Elkjøp..
     
    AV83 liker dette
  8. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Avhengig av ditt moralske kompass er det en mulighet å kjøpe noe dyr elektronikk på Clas Ohlson, for så å levere det tilbake tidlig i januar.

    Selv har jeg avstått fra den slaks så langt, men hvis jeg manglet litt så kan jeg ikke gå god for at jeg ville valgt den smale vei.
     
    AV83 liker dette
  9. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Hmm. Mulig jeg misforstår her...

    Får man kjøpt KIWI-gavekort på inntil 5000 direkte i butikken? (uten å bestille på nett)
    Får man Trumfbonus ved å kjøpe gavekort i butikken forutsatt at man samtidig kjøper varer? (F.eks. om man kjøper gavekort på 5000 + tyggis til 10 kr får man beregnet Trumfbonus av 5010 kr, men om man kun kjøper gavekortet får ikke Trumfbonus?)

    Og når man først har gavekortet og bruker dette til å handle, får man da Trumfbonus for handel med gavekortet? Skjer dette i så fall automatisk eller må man registrere Trumf medlemskort først? (slik man må med vanlige kredittkort)
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Er vel da bedre å booke refunderbart hotell for august 2018 og avbestille det.
    Ingen taper på det, hotellet kan fortsatt selge rommet til full pris.
    På fysiske varer må butikken ta et tap ettersom b-varer ikke selges til nypris. Muligens om forpakning er uåpnet..
     
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Snakker om uåpnet forpakning ja, oppsiden er at du får kontant tilbake fra Clas. Men vil brukt litt ekstra penger der for å kompensere for deres hjelp.
     
  12. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Får vel ikke kontant om beløpet er over en viss størrelse?
     
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,110
    Likes mottatt:
    1,832
    Bonuspoeng:
    113
    Du har kanskje rett. Har aldri byttet for mer en 1000kr.
     
  14. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Kan svare meg selv på denne, fikk kjøpt KIWI-gavekort på 5000 kr direkte i butikk med Amex, det ble registrert som "Varekjøp" og bidro til den årlige omsetningen på Amex. Fikk godskrevet Eurobonus for dette varekjøpet, men fikk ikke TRUMF-bonus for kjøp av gavekortet selv om jeg skannet TRUMF-kort og handlet noen varer i tillegg (fikk kun TRUMF-bonus for varene jeg kjøpte).
    Fikk riktignok TRUMF-bonus ved handel med gavekortet da jeg testet det (skannet TRUMF-kortet før jeg dro gavekortet)
     
    Petter B-C, ejoa, MadsVaHa and 2 others like this.
  15. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,356
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Du trenger ikke å legge til andre varer. Kjøp av gavekort regnes som varekjøp uansett. Du får ikke Trumf på gavekortet, men du får Trumf på kjøp du betaler med gavekortet.
     
  16. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg merket dette sist torsdag. Tenkte jeg skulle være smart og kjøpe et par gavekort på Kiwi som julepressang til et par i familien, og trodde etter å ha lest denne tråden at jeg fikk Trumf på det kjøpet, men det viste seg når poengene kom inn i dag at jeg ikke gjorde.

    Så da blir det noe annet i julepressang, kortene bruker jeg selv neste gang det er trippeltrumf... :)
     
  17. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,645
    Likes mottatt:
    21,690
    Bonuspoeng:
    293
    Når valg av julepresang blir avgjort av Trumf/EB har det kanskje gått litt langt...? ;):confused::p
     
    Are liker dette
  18. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Målet var å få brukt Amex... Trumf får man når man bruker gavekortene, ja. Ellers ville det blitt j***** mange trumfpoeng... ;)
     
  19. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Vi forstår ikke spørsmålet..!? :confused:
     
    Mbj, DanH, Travellingalf and 6 others like this.
  20. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,528
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Vis mobil innlogga trumf.no (som viser trumfmedlemsnr) så kan de legge inn trumf manuelt.
     

Del denne siden