At noe så lett som å bruke penger skal være så vanskelig! Amex.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av yukho, 10. nov 2016.

  1. Franco63

    Franco63 CCG, Hilton Diamond, BWD & EBG

    Innlegg:
    543
    Likes mottatt:
    162
    Bonuspoeng:
    43
    Kiwi, spar, meny, Coop bygg for og nevne noen
     
  2. Swaggertarian

    Swaggertarian Sunnfjording

    Innlegg:
    156
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for info. Tek "alle" Coop-butikkar AmEx? Bur på det rurale vestland, so Kiwi og Meny-butikkar er det lite med i mitt omland. Brukar av og til Spar på rabatterte varer og 3xTrumf.
     
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    På Sumo (Bergen/Oslo) kan du dobbeldippe. Først drar du EB-kortet ditt og får 330 poeng per 100-lapp. Deretter drar du Amex og får 20 poeng per 100-lapp i tillegg:cool:
     
    Swaggertarian liker dette
  4. Swaggertarian

    Swaggertarian Sunnfjording

    Innlegg:
    156
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Tusen takk for tips. Skal på jobbtur til Oslo og Bergen seinare i år. Er glad i Sushi, so det skal bli godt og innbringande :)
     
    watchaddicted liker dette
  5. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe.. det har blitt mer sushi enn før etter dette tilbudet kom.

    Det er viktig at nøyaktig sum ligger inne på betalingsterminalen når du skal dra EB-kortet. Tips legger du evt. evt. til når du betaler med Amex. Når du har dratt kortet trykker du OK og deretter vil det stå avvist på terminalen, mot formodning betyr det at EB-transaksjonen har gått gjennom.
     
    Swaggertarian liker dette
  6. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har kun hatt kortet i litt over 1 år, men synes det er helt uproblematisk og nå grensa på 100k, til tross for at jeg har et betydelig høyere forbruk på SAS MCP. Jeg har et helt normalt forbruk, og har ingen utlegg for andre. Bør ikke være noe problem:)
     
    NotValid and Swaggertarian like this.
  7. Swaggertarian

    Swaggertarian Sunnfjording

    Innlegg:
    156
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Eg har og tenkt på å kombinere dei. Veit du om det går å nytte CT saman med oppgraderinga til Plus/Business?
     
  8. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg nådde 100k i år allerede, trodde først det kom til å bli vanskelig men neida, det gikk litt FOR enkelt :-D

    Fra transaksjonshistorikken har jeg handlet på:
    - kiwi
    - sas
    - deutsche bahn
    - flixbus
    - kjell & company
    - ultra
    - apotek 1
    - diverse flyselskap og hoteller (så godt som alle tar amex)
    - diverse kjøp i USA, hvor de fleste ser ut til å ta amex, bl.a. sawgrass mills outlet
    - clas ohlson
    - jensens bøfhus
    - dolly dimples/dominos pizza
    - et badeland i tyskland
    - tannlege
    - bil-service på NAF
    - dutyfree FRA og OSL (tilbød meg å kjøpe med kvote for andre da jeg ikke trenger den selv)
    - plantasjen
    - diverse paypal som betaling for bl.a. ebay
    - hardware til bedriften fra advance.no

    Bare på USA/søramerika-turen så brukte jeg 33.000, men vi var 4 voksne og jeg la ut en del for de andre som de senere betalte tilbake. De største postene er nok flybilletter og hoteller og der kommer det ca 50.000 hvis jeg skal gjette. Resten fordeler seg utover alle mulig rare kategorier som ovenfor.

    Hvis du konsekvent handler mat på norgesgruppen for 4-5000kr/mnd så er det jo langt på vei bare der.

    Bare være obs på at opptjeningen til CT følger kalenderår, så i år har du bare 6 måneder på deg for å klare det.

    (og neste år er det usikkert hva som skjer med CT, der sitter vi alle og venter spent på hva amex/DNB vil foreta seg)
     
    Calling and Swaggertarian like this.
  9. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Bestill full flex billetter for ett beløp som gjør at du passerer 100.000, bruk CT'en og få pengene tilbake etterpå. Ordningen opphører neste år så da kan du gi blaffen i de negative poengene :cool:
     
  10. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Legg ut for andre på ferier og andre kjøp. Og få tilbakebetalt pengene på vipps eller nettbank.
     
  11. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Hva opphører neste år?
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    @Laffen prater bare tull. Amex etablerer seg selv, og de kjører selv opplegget, ikke via DnB.
     
    SAJblue liker dette
  13. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Det tror jeg ikke går, men er ingen ekspert, så mulig noen andre har et nøyaktig svar.
     
  14. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Når jeg nevnte det trikset jeg nevnte så er det fordi det vil bli en ny ordning med Amex som @RoadKing nevnte. CT vil bli ett avslutta kapittel. Magefølelsen min er at de vil komme med en mye bedre løsning med sitt eget Reward program, så om du skylder dem negativ sum i Eurobonus poeng ved nyttår så vil ikke ha noe å si siden DNB sitter med det problemet, ikke Amex :)
     
  15. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    I utgangspunktet ja. Men det kan være at noen av de minste butikkene (Coop Marked?) ikke aksepterer Amex.
     
    Swaggertarian liker dette
  16. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,642
    Likes mottatt:
    34,852
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du mener poengrabatten gjennom SASMC premium @Swaggertarian så kan du ikke det. Men du kan med en normaløkonomi og litt struktur og reise glede helt fint ha, vedlikeholde og bruke begge kortene med tillhørende fordeler.
     
    Swaggertarian liker dette

Del denne siden