Avbestille/endre EN pax på CT bestilling

Tråd i 'Bonushjelp' startet av bunit, 22. mai 2022.

  1. bunit

    bunit Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    762
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har sikret meg en CT tur for 2 pax i ANA F i feb 2023. Nå viser det seg at reisefølget etter all sannsynlighet ikke kan bli med likevel.

    Spørsmålet er da om det er mulig å avbestille /endre kun for den ene reisende uten at man også må sette min billett i "fare"?

    Greit å være forberedt på mulighetene før man spiller roulette :)
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,374
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal gå greit å gjøre på telefon. Får tilbake poeng så lenge disse ikke er gått ut på dato.
     
    bunit liker dette
  3. bunit

    bunit Medlem

    Innlegg:
    116
    Likes mottatt:
    762
    Bonuspoeng:
    93
    Takk.

    Noe erfaring med mulighet for å endre navn (avbestille /rebestille) på en av de reisende?
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Du får ikke endret navn på en *A billett, kun på rene SAS-bookinger. Du kan jo prøve å avbestille og bestille på nytt i samme operasjon, men det er en risiko for at billettene blir borte.

    Og husk at dersom du splitter en CT-booking, så må du enten ha en CT til, eller mer poeng tilgjengelig.
     
    bunit liker dette
  5. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor det? Kan de ikke endre og så gjøre rekalkulere til slutt?
     
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det er det første punktet du refererer til, så vet jeg ikke om de kan endre navn på booking for så å rekalkulere?
     
  7. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,374
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis jeg har skjønt det riktig så en rekalkulering pris og feks fjerne en reise eller gjøre forandringer i en reise uten at legg blir avbestilt eller gjøres tilgjengelig for andre.

    Men hvis en skal bytte navn vil billetten kannseleres , Nytt gebyr kommer på og det er en fare for at de enkelte legg ikke lenger er tilgjengelige for booking via EB.
     
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har opplevd at agenten skrev feil navn på en CT bestilling.
    Han klarte å løse det etter billetten var utstedt, uten at jeg vet hvordan det ble løst.

    Det var en kar som virket meget kompetent igjennom hele prosessen. Han utstedte billetten før jeg rakk å be om å få den tilsendt for gjennomsyn, akkurat av denne grunnen..

    Vet ikke om det er et åpent vindu for endring av navn innenfor en gitt tidsramme etter billetten utstedes dog.

    Var en CT med 2xTAP, 4xAvianca og 2xTurkish (ingen waitlist).
     
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,696
    Likes mottatt:
    21,779
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, jeg siktet til det andre punktet: Og husk at dersom du splitter en CT-booking, så må du enten ha en CT til, eller mer poeng tilgjengelig.
     
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,167
    Bonuspoeng:
    293
    Aha. Ja, det kommer selvfølgelig an på hva man skal oppnå. Hvis man bare skal fjerne den ene reisende, så er jeg enig med deg. Men, hvis man skal dele bookingen i to, og beholde begge de reisende, så må man ha en CT til eller flere poeng.
     
  11. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,355
    Likes mottatt:
    4,153
    Bonuspoeng:
    113
    En ting til: hvis CT er utgått så får du (nesten) ikke endret noe som helst.
     
  12. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,002
    Bonuspoeng:
    183
    DETTE har jeg opplevd. Jeg og en venn hadde en reise booket til Asia med CT. Han ble syk dagen før og jeg ringte til SAS.

    De sa at poengene skulle bli betalt tilbake og at de skulle fjerne han fra bookingen.

    Når jeg møtte opp på flyplassen ved avreise spurte de i skranken om hvor den jeg reiser med er blitt av. Jeg sa han ikke skal reise. Jeg kom ombord i flyet, de spurte hvor den jeg reiste sammen med er blitt av. Jeg kom ombord i fly nummer 2 og samme greia. Hverken sas eller folk på flyplassen klarte å fjerne han fra bestillingen, og poengene for den jeg reiste med ble aldri refundert.

    Det viktigste var at jeg fikk utføre reisen da det hverken var flere ledige poengbilletter eller andre ruter for poeng, for å komme seg til destinasjonen i tide. Kjøpe billetter hadde kostet over 30.000.kr
     

Del denne siden