Avios vs EBpoeng

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Fredrik81, 27. aug 2016.

1. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Har valgt miles and points hos Hilton. Her har jeg valgte mellom Avios eller EBpoeng.
    Får en av Avios/EBP per dollar jeg bruker hos Hilton. Men så er spørsmålet hva er mest verdt. Har for øyeblikket Avios siden jeg innbiller meg at disse har en ørliten høyere verdi, og for de jeg uansett får inn nok med EBpoeng via andre transaksjoner. Avios dryppene fra Hilton er også med å holde liv i kontoen uavhengig av om jeg flyr med BA/Oneworld, om jeg har forstått riktig. Ser også at Avios er neste dobbelt så dyrt som EBp ved rent kjøp. 10 000 EBp hos SAS = Edit: 2000kr vs 10 000 Avios = 201Euro.Blir vel omtrent det samme :)
    Nå koster det også mindre å oppgradere fra Premium Økonomi(SAS pluss) til ClubWorld(Biz), og man kan gjøre dette samtidig som man bestiller billetten. Det som trekkerned er at Premium økonomi f.eks vil i de fleste tilfeller koste langt mer en f.eks SAS pluss, og CW er noen hakk under SAS nye biz kabin.

Last edited: 28. aug 2016
    Ursa liker dette
  2. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan ikke sammenligne 1:1 mellom forskjellige programmer, det er som å sette DKK=NOK i en sammenligning. Ja, det stemmer at poeng på BA-konto forlenger livet (til aviosene) så grei måte å gjøre det på. Er jo uansett småplukk som kommer der om man ikke bør h#### mye på Hilton.

3. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis man ikke kan sammenligne disse hvordan kan man da avgjøre hvilke som gir mest igjen for pengene. Det er Hilton som gir et poeng per dollar uavhengig av hvilket av programmene jeg velger. Ser selvfølgelig den at dersom man er desperat etter de siste EBpoengen for en first tur så er dette å foretrekke, det samme om du mangler noen Avios. Problemstillingen min er at jeg i teorien kanskje burde samle alt i et pott, men står med samme status i begge programmene. Har i utganspunktet nok poeng på EB kontoen for øyeblikket. Er enig at det kanskje er flisespikkeri siden dette ikke utgjør så mye poeng, men har man feber så vil man også ha mest igjen for poengene og pengene.

4. mathiasfe

mathiasfe Veteran

Likes mottatt:
    11,897
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor får du den prisen på Eurobonus-poeng? Når jeg søker det opp koster 10.000 poeng 2.000kr.

5. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Du har rett, der ut som jeg blingset på overfør poeng som er 50kr per 1000kr.

6. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan ikke sammenligne programmer 1:1, var mitt poeng. Du må regne ut en "vekslingskurs" mellom Avios og EB ifht. hva du skal bruke dem på

Fredrik81 liker dette

Del denne siden