AVIS kansellerer booking!

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av runarg, 16. mai 2023.

  1. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    I forrige uke gjorde jeg en booking hos AVIS for en bil i LA i juni. Det ble gjort godt innenfor tilbudsperioden som gir 6000 Eurobonus poeng. Den gikk ut søndag 14. mai. I går ettermiddag, 15. mai, får jeg en epost fra AVIS der det står at bookingen er kansellert! 10 sekunder senere får jeg en ny epost med bekreftelse av ny booking, nøyaktig lik den de kansellerte, men med nytt booking nummer. Denne bookingen er da gjort ETTER at tilbudsperioden for 6000 poeng gikk ut. Så jeg ringte AVIS og lurte på hva som har skjedd. Det kunne de ikke svare på. Jeg ba da om en bekreftelse på at bookingen var gjort FØR tilbudet gikk ut 14. mai. Men svaret var "Beklager, men jeg kan ikke hjelpe, Vi har ikke lov til å sende e-post. Alt går automatisk". Jeg ba om at han kontaktet noen andre som kunne ordne dette, men svaret var "Beklager, men det har jeg ingen mulighet for å gjøre".
    Så nå står jeg med en booking som er gjort etter tilbudsperioden selv om jeg gjorde bookingen innen perioden. Og min erfaring med AVIS de siste årene sier meg at det blir håpløst ettr leien å fortelle at jeg skal ha 6000 poeng.
     
  2. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Bare å glemme. Bruk Sixt istedet så kan du slappe av og bruke energien din på nyttige ting. Bedre biler, oftere oppgradering (i motsetning til aldri hos Avis), datasystemer som faktisk funker. Osv:rolleyes:
     
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke stol på Avis, det er ett useriøst selskap, plukk noen andre i stedet for.
     
  4. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Så enkelt er det ikke. Min leie hos Avis kom på NOK 6 500. Sixt skal ha NOK 13 600 for billigste bil i samme periode. I tillegg kommer forsikring som er inkludert hos Avis.
     
    watchaddicted liker dette
  5. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, jeg stoler ikke på Avis. Jeg har hatt for mange episoder til å gjøre det. Men jeg betaler ikke NOK 7 100 mer for å bruke Sixt.
     
    The_Dude and Insomnia4u like this.
  6. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,122
    Likes mottatt:
    1,848
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har blandet erfaring med Avis. Håpløst å få riktig Eurobonus, og nesten umulig å få kreditert riktig hos kundeservice (tidligere var de flinkere på det).

    Men, oppgraderinger får jeg ofte, og gjerne til bra biler, men som andre utleieselskaper har de en uvane oppgradere fra stasjonsvogn-bilgruppe til en ikke-stasjonsvogn-bilgruppe.
     
    Spielhaug liker dette
  7. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Eller - hvis man spesifiserer behov for stor bil - møter man en VW caddy 2 seter på vei til Alpene :D:D
     
  8. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Dette gikk akkurat som forventet! Se første post i denne tråden. Jeg avsluttet leien i begynnelsen av juli. Og etter en stund fikk jeg 500 Eurobonus poeng, ikke 6000, som jeg skulle ha. Jeg ringte og klagde. Jeg fortalte også at Avis hadde LOVET at jeg skulle få 6000 poeng uten å måtte krangle. Svaret var at leien var bestilt 15. mai, dagen etter at kampanjen var over. Jeg forklarte at dette hadde Avis gjort ved en feil, og at de hadde sendt meg en ny booking som var helt lik men nytt reservasjonsnummer, 1 minutt senere. I tillegg sa jeg at jeg kan umulig få 500 poeng siden 1500 poeng er minimum for Eurobonus Diamond.
    Nå har jeg ringt ca. 10 ganger, og ingen ting skjer. Dette er fullstendig håpløst. Jeg kommer ingen vei, men jeg gir meg ikke før jeg har fått mine 6000 poeng.
    I tillegg ble kredittkortet belastet med ca 800 kroner for mye. Uten at det var spesifisert hvorfor på fakturaen. Jeg spurte Avis Norge om det, og de sa at de måtte sende forespørsel til USA (leien var på LAX). To ganger kom det svar tilbake at fakturaen var riktig, uten noen forklaring. Jeg ga meg ikke, og endelig kom forklaringen fra USA: Jeg hadde hatt bilen for lenge og ble belastet en ekstra dag. Det stemte selvsagt ikke. Jeg hadde reservert fra 12:30 med levering 10:00. Jeg VET at jeg leverte den 9:50, og det sto også på spesifikasjonene fra USA. Men de sa at jeg hadde hentet den 8:05. Men da satt jeg i SK931 på vei fra CPH. Den ankom 11:45. Jeg sendte kopi av billetten, men det hjalp ikke. De påsto fortsatt at jeg hentet den 8:05! Heldigvis så logger jeg all kjøring med en app, der det logges posisjon hvert sekund. Loggen viste at jeg startet å kjøre fra AVIS LAX 13:05. Jeg sendte loggen, og en uke senere fikk jeg kreditert den ekstra dagen. Jeg så det på mitt kredittkort, men hørte aldri noe fra AVIS.
    Nå står bare de 6000 poengene igjen.
    Dette er ELENDIG kundeservice fra AVIS. Og at de påsto at jeg hentet bilen 5 timer før jeg virkelig hentet den grenser til svindel.
     
    furlong, Cumulus, livinspeed and 8 others like this.
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Det er mye rart en skal måtte bruke tid på..
    Men jeg støtter deg 100% i dette!
     
    holmen liker dette
  10. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    426
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er jo svindel. Jeg har sluttet å bruke Avis, da jeg også opplever at det ofte er «styr» med å rydde opp i etterkant av en leie hos dem. Foreløpig har jeg bare gode erfaringer med Hertz. Får alltid oppgraderinger og anerkjent min Gold-status.
     
    holmen liker dette
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,895
    Likes mottatt:
    57,518
    Bonuspoeng:
    293
    Enig med siste taler.
    Har sluttet å bruke Avis, på grunn av rot med alle bookinger og EB-poeng og så videre.
    Bedre å booke med noen andre, hvis prisen er lavere. Eller iallfall bare glemme at man skal få EB-poeng.
     
    Staralliance liker dette
  12. bXmi

    bXmi Medlem

    Innlegg:
    157
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Enig med alle andre her - unngå Avis som pesten, og glem EB-poengene de tilbyr.

    Jeg har hatt mange dårlige erfaringer, blant annet:
    • Ubegrunnet mangel på kreditering av Trumf-poeng, hjelper ikke å klage
    • Manglende kreditering av EB-poeng ifm kampanjer via SAS. Måtte ta saken til Forbrukerrådet, som sendte den videre til Forbruker Europa. Etter et halvt år gav Avis opp og jeg fikk utbetalt poengene
    • Feilbelastning av kredittkort etter tilbakelevering av leiebil. Belastet mer enn 3000 kr for mye med en sluttkvittering som ikke engang hadde samme kostnadsstruktur og priser som avtalen som fulgte av reservasjonen. Måtte klage både til kredittkortselskapet og Avis Norge som tok saken videre med Avis i USA. De belastet feil pris, men også uberettiget for fylling av en halv tank etter innlevering. Bilen hadde halvfull tank ved henting. Både fyllingsgrad for tank og selve plasseringen der jeg hentet bilen var feil i kontrakten.
     

Del denne siden