Jeg er Avis President Club. Har da krav på garantert oppgradert bil, ellers skal jeg ha gratis barnesete ift kontraktsvilkårene. Jeg bestiller da bil uten barnesete. Fikk oppgradert bil så det funket fint, men i skranken skulle de ha 30 EUR/dag per barnesete. Med 2 seter blir dette store penger (420 EUR 1 uke). Bestiller man på nett i forkant koster det langt mindre. Jeg tok dette opp med AVIS kundeservice som sa jeg hadde fått feil pris oppgitt. Jeg spurte 3 ganger på flyplassen om dette var riktig pris, noe de hevdet det var (pute 12EUR/dag, sete 30). Jeg syntes det er etisk feil at AVIS som en seriøs aktør skal prise barns sikkerhet på denne måten. De samme setene de leide ut solgte de på supermarkedet til underkant av 60 EUR, og 12 EUR for sete (tjent inn på 1-2 dagers leie). Jeg tenker å gå videre med denne saken. Kan noen som er/skal til PMI og ikke har bestilt barnesete på forhånd spørre i AVIS-skranken hva det koster? (Evt er det noen som har betalt 30 EUR/dag?)
Du kunne kanskje kjøpt 2 barneseter og spart 300€ da? Kan ikke reglene for hva som er inkludert i avtalen, men med spanjoler kan det være lurt å ha slikt avklart før oppmøte. Står du der å må ha barnesete finner de ofte en måte å melke noen kroner på
Ikke gjør som komiker Hans Morten Hansen. Han prøvde seg på sin beste spansk og ville bestille "puta", "ninjo puta"
Hva med å sende kopi av faktura til Avis Bilutleie (Rac Norway AS) og be dem forklare avviket? Legg ved Terms & Conditions for Spain Balearics (s.115). Spoiler: Special Equipment BABY SEATS (CSS) AUTOMATIC CONFIRMATION WITH 72 HOURS ADVANCE NOTICE REQUIRED EUR 8.40 PER DAY(PLUS TAX) MAXIMUN EUR 63.00 (PLUS TAX). BABY SEATS ARE AVAILABLE FOR CHILDREN BETWEEN 9KG AND 18KG NOT AVAILABLE FOR INTERNATIONAL ONE‐WAY CHILD BOOSTER SEAT (CBS) AUTOMATIC CONFIRMATION WITH 72 HOURS ADVANCE NOTICE REQUIRED EUR 8,40 PER DAY(PLUS TAX) MAXIMUM EUR 63.00 (PLUS TAX). CHILD BOOSTER SEAT AVALAIBLE FOR CHILDREN BETWEEN 22 AND 36 KG OR UP TO 135CM. NOT AVAILABLE FOR INTERNATIONAL ONE‐WAY
Jeg kjørte til nærmeste butikk og kjøpte seter mens resten ventet, men kjipt å bruke ekstra tid på dette. Besparelsen var mer enn jeg betalte for bilen i 1 uke.