Bør jeg satse på EB eller Miles & More?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Aravis, 22. aug 2022.

  1. Aravis

    Aravis Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg begynte nettopp i ny jobb der det kommer til å bli litt reising framover. Jeg er usikker på hvor mye reising det faktisk blir i denne jobben, men jeg forventer i det minste en tur til Asia og en til Nord-Amerika, kanskje blir det flere langdistanse. Regner også med at det blir noen turer til Europa. Selskapet jeg jobber for er ikke så veldig spandabelt, så billettene blir nok helst i lavere kabinklasser.

    Privat skal jeg til Sør-Amerika med Lufthansa i løpet av det neste året, men denne turen har ikke blitt registrert på noe bonusprogram enda. I tillegg så blir det gjerne noen innenlandsflyvninger med SAS for å besøke familie i forbindelse med jul og påske.

    Fra før av har jeg EBS, med 9800 poeng og 9 flyvninger, så ikke all verden. Jeg vet at noen av kollegaene mine har Senator med Lufthansa, og dette kombinert med at SAS ikke nødvendigvis flyr dit vi skal, gjør at jeg forventer at disse langdistanseflyvningene blir med Lufthansa. Jeg har nå prøvd å google meg fram til om jeg bør fortsette med EB eller om det er mer fornuftig å begynne fra scratch med Miles & More, men kan ikke si jeg har blitt så veldig mye klokere. Har dere noen anbefalinger?
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,443
    Likes mottatt:
    29,498
    Bonuspoeng:
    183
    Det er betydelig lettere å opptjene EBG enn Senator, men klarer du Senator ville jeg gått for den.
     
    Insomnia4u liker dette
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Enig med at EBx er mye lettere, og så har man mulighet for å bruke SAS MC/DNB MC/SAS Amex Elite for å få statuspoeng raskt.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Det skal dessuten føyes til at vel er nok tilgjengeligheten av billetter høyere for M&M, men verdien på poengene er lavere i M&M.
    Med andre ord; Du får mye for poengene (enn så lenge) når du først finner noe for EB, men M&M gir deg mer utvalg, når du først har poengene.
     
    Wiolenze liker dette

Del denne siden