For alles del håper at monopol situasjon unngås. Jeg tenkte samme Eddie om konkursboet. Jeg regner med at det er billigere å gjøre slikt. 222 flyene for Norge kan bli akkurat for mye, ikke så rart at de opprettet baser med flere ruter utenfor Norge. Wizzair sin sjef mente at Kjos gjorde feil på alt, det er for mye å si. (Ikke alle feil er Kjos sin). Da hadde noen ruter som virker ulønnsomt, men lar det gå for det er lønnsomt for kundene at duopol eksisterer. I samfunnsøkonomiske analyse vil kanskje at samfunnsøkonomiske overskudd holder. (samlet overskudd fra samfunnet er større enn Norwegian sitt underskudd på denne ruten). Dessverre har jeg ikke tall for våre overskudd når Norwegian kommer inn. Våre overskudd mener jeg med beløpet vi har viljen å betale billetten for minus pris på billett. For eksempel 1500 (betalingsvilje) -899 (pris på billett) = 601 kr overskudd i lommeboka. Hvis du mener nåtiden, mulig ja. Det var snakk om fortiden med tre selskaper, DDL - Det Danske Luftfartselskab A/S (1918), DNL - Det Norske Luftfartselskap (1933) og SILA - Svensk Interkontinental Lufttrafikk AB (1943). Disse ble fusjonert i 1946.
Med så mange lavprisaktører "på hugget" i Europa blir det aldri monopol uansett om noen skulle forsvinne.
Ifølge Keynes modell i økonomi, at det er ledig kapasitet i produksjon. Ja, det stemmer nok. Bare problemet er at det er så treg at monopol dukker opp i korte periode.
Norwegian har endret en kommende reise med senere avgang. Kun to valg kommer opp, akseptere endring, eller flytte til enda senere avgang. Hvor mye kan de endre i tid uten gi mulighet for refundering?
Trodde praksis var refusjonsmulighet uansett hvor liten endringen er? Hvis det er mindre enn 14 dager til avreise, turen er under 1500 km, og du kommer frem minst 2 timer etter ruteplan ved kansellering, eller 3 timer ved forsinkelse på samme flightnr, så skal du i utgangspunktet ha 250€. Beløpet halveres hvis du kommer frem innen 2 timer. TROR sistnevnte kun gjelder ved kansellering.
Kun to valg på hjemmesiden. Er litt over 14 dager til og reisen er til Tromsø. Nytt avreise tidspunkt er 3 timer og 20 minutter etter bestilt. Returen er også endret dog bare med 1 time og 20 min.
https://www.nrk.no/norge/alt-tapt-for-norwegian-kunder-ved-en-konkurs-1.15243142 Passasjerer hos Norwegian får ingenting tilbake dersom selskapet går konkurs. Reiseforsikringen gjelder ikke og bonuspoeng og verdikuponger har ingen verdi.
Skjønner ikke at dette kommer som en overraskelse hver gang det er snakk om en potensiell konkurs inne i bildet. E d ingen som titter i vilkårene på forsikringen sin? En har jo tross alt godkjent de når regningen er betalt
Aercarp jobber med å leie videre 11 787 som p.t. står på bakken: https://e24.no/boers-og-finans/i/Ga...-leid-til-norwegian?referer=https://www.vg.no Ekstremt positivt for Norwegian hvis så skjer.
Det er lurt om du forteller hvilken billettype spørsmålet gjelder. Den påvirker billettbetingelser, som bestemmer hvilke muligheter du har for frivillig endring. https://www.norwegian.no/booking/bestillingsinformasjon/ Tider for endring/refusjon ved forsinkelse finner du her: https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/forsinkelser-og-kanselleringer/forsinkelser/ Alle kanselleringer grunnet COVID-19 er klassifisert som ekstraordinære omstendigheter. Jeg tror det også gjelder forsinkelser og alt annet av IRROPS for tiden.
Beklager glemte skrive low fare. Har ordnet seg, jeg endret til langt bedre datoer og tidspunkter uten kostnad. Spørsmålet er om Norwegian overlever til avreise.
Og diskusjonen fortsetter .... https://e24.no/naeringsliv/i/pA1Kl6/vi-har-ikke-tatt-lett-paa-noen-arbeidsplasser
Børspause i Norwegian i påvente av melding fra selskapet https://e24.no/naeringsliv/i/pA1K06/boerspause-i-norwegian-i-paavente-av-melding-fra-selskapet
For en uerfaren børsnisse, hvor lang tid tar det normalt sett fra en salgspause til nyheter kommer? Jeg antar det er et dårlig tegn...
... noen ganger kan det være et positivt tegn også, tviler på det i dette tilfelle. Det kan jo være et bud på hele selskapet ....??