Spennende, men det kan også ha noe med at 737 MAX har blitt godkjent i uniten. Litt usikker på hvor positiv betydning det vil ha for selskapet p.t.
Min synsing: Norwegian slakter DI og D8 for å redde DY. De har fått en kompensasjon fra Boeing, og det kommer melding om statlig hjelp ila. neste uke. Håper jeg har rett.
SAS-aksjen stiger i DY-pausen, sier noe om hva aksjemarkedet tror om det som kommer ila. ettermiddagen/kvelden...
Raymond er på krigsstien. Mannen virker en smule desperat etter at SP fikk et kjempeløft i Oslo etter at Bøhler meldte overgang.
Slagsmål Vedum er en sann populist og opportunist. Han bryr seg katta i Norwegian, bare han får omtale.
Vedum er en fjott! Kreditorene til Norwegian har lånt dem penger med åpne øyne. Hvorfor skal det norske folk ta regningen? Du får ganske mye moro/velferd for 64 milliarder kroner.
Det er IKKE ofte jeg er enig med Raymond men denne gangen er jeg det. Norwegians eiere har seg selv å takke for høy risiko.
For en gangs skyld noe vettugt fra Raymond. Vel formulert. Spar meg for Slagsmål Vedum. Rekordmmåling for SP idag , gruer meg til valget neste år..
SP har ikke hatt makt og innflytelse siden før Erna's første regjering i 2013, og da var det ikke Slagsmål Vedum som satt ved roret, han kom inn 2014. Derfra og ut har de hatt null innflytelse nasjonalt og ikke i noen av de store byene. Da er det enkelt å være tro mot partiprogram Uansett, min referanse til Slagsmål Vedum og som populist og opportunist referer til ham som person og ikke partiet som sådan siden det ble stiftet i attenhundreåfrysihjæl. Hva MDG angår, så skal jeg gi deg det, at de har kjørt flaggsakene sine så det rekker i Oslo, ære være dem for det. Men de har sine svin på skogen, hvor mange tror du tok toget til landsmøtet i Narvik for et par år tilbake? Rasmus Hanson (nylig avgått MDG topp) på sin side påberopte seg å måtte ha dieselslukende 4x4 fordi han var så spesiell... Nei, moralen er; Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør Når det er sagt, selv om jeg pekte på Slagsmål Vedum i denne saken, så mener jeg på ingen måte at han er i særstilling som populist og opportunist, det gjelder vel i bunn og grunn de fleste i de fleste partier, det er vel derfor de er politikere. Kan nesten ikke klandre dem for det.
Oversikt over hvem som eier flyene til Norwegian: https://captainjetson.com/featured/who-are-the-norwegian-air-airplane-owners/ G-CKWE fløy Stavanger – Shannon (SNN) i dag, første gang i lufta siden 18. mars.
Konkursbeskyttelse på plass. https://www.dn.no/marked/norwegian/irland/fly/norwegian-far-konkursbeskyttelse-i-irland/2-1-926107 Ser litt lysere ut nå
Jeg er tydeligvis ikke den eneste som ikke skjønner noe av hva som rører seg (ev. ikke rører seg) i skallen på Norwegian-aksjonærer - selv vi snakker om ører i verdi pr. aksje... E24: Ellevill Norwegian-oppgang på Børsen: - Det er et mysterium
Hele aksjemarkedet er et mysterium, mye drevet av irrasjonell frykt og forventninger. Det er bare at nå er det småsparere som utviser den samme oppførselen, og da blir "ekspertene" forvirret. Det er bare å se på ekspertenes "kursmål" som de stadig vekk bommer på så skjønner man fort at det ikke er noe vitenskap i dette. Det er synsing på høyt nivå. Joda, de har noen regler de går etter, som P/E etc, men i bunn og grunn stiger og synker aksjer basert på en kaotisk flokkmentalitet. Man investerer ikke lenger i aksjer for å få en god avkastning i form av utbytte. Man investerer for å håpe noen vil kjøpe det til en høyere kurs.. og det var da (sammen med high frequency trade) at aksjemarkedet ble til lotto, IMHO.