Om du hadde 1 aksje ved stegning på torsdag (17.12.20) er denne "nullet" ut, da NAS rundet av antallet nedover til nærmeste 100 før "reverse split". Dersom du ved stengning fredag (18.12.20) har 1 aksje (så hadde du mellom 100-199 aksjer ved stengning torsdag da "reverse split" ble foretatt), så er dette ETTER "reverse split" og dette er nå din ene aksje du eier i NAS.
Jeg ble litt usikker på hva jeg faktisk hadde. Nettbanken sier ihvertfall at jeg nå har 2 aksjer verdt tilsammen 92,98 så da må jeg vel hatt 200 aksjer før spleisen. Ikke noe å bli rik av ihvertfall
https://www.dn.no/luftfart/norwegia...n-og-nye-eiere-sitter-med-nokkelen/2-1-944873 (bak betalingsmuren) "Dagens aksjonærer vil sitte igjen med cirka fem prosent av aksjene i «nye» Norwegian" skrives i dag. Historien gjentar seg.... Men klarer DY seg gjennom rekonstruksjon vil det kanskje(!) være en mulighet for de som går inn i neste emisjon. Spørsmålet blir vel om det blir den siste før de er over koronakrisen...
Tror Norwegian er kjørt jeg, for etter krisen så har de ett fjell av gjeld som vil knekke dem. Men på den andre siden så er jo dette ett glimrende tidspunkt for Widerøe til å posisjonere seg mot sommeren, for dette kan være startskuddet for deres ekspansjon om de griper anledningen godt ved å sette opp ruter fra 1 mai av
Det hadde vært fint, men tviler på om at eierne i Widerøe har baller til å ta risikoen med å satse, langt mindre kapitalen man behøver
Lett å garantere at poengene ikke vil devalueres når programmet settes på pause under rekonstruksjonen og muligens helt frem til "virkningene av pandemien avtar og Norwegian kan returnere til en mer normal drift." Dette kommer i beste fall til å ta flere år tror jeg, hvis Norwegian overlever.
https://flysmart24.no/2021/02/17/no...oeoZn66wRIPzOMY5Ho_4Ixn_JCCRWxj5Q9DQGwpQ7Whwc DY skroter MAXen. Gledelige nyheter, da satser jeg på at det blir et par turer med DY i år, også
Surt for Norwegian at MAX ble en fiasko og de nå må kvitte seg med dem. Nå faser SAS inn en litt mer drivstoffgjerrig A320neo og sitter igjen med en liten fordel over Norwegian når ting blir mer normalt.
En Airbus 320neo vil ha et sted mellom 10 og 15% lavere forbruk av drivstoff sammenlignet med en 737-800. Det er faktisk ganske stor forskjell på komfort i kabinen på disse to maskinene, 320neo bråker mye mindre. Hvis Norwegian sin redningsplan blir godkjent vil de sitte med en flåte med 53 stk 737-800 maskiner.
Fungerer konkursbeskyttelse når den Norske stat saksøker dem for restskatt på 850 millioner? Jeg har hørt at de er litt mer hardlinere enn de andre kreditorene etter det jeg kjenner til.