BA grounded

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av RoadKing, 27. mai 2017.

  1. kiev

    kiev Mr Fasttrack

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    5,061
    Bonuspoeng:
    183
    Nå skal vi være litt snille med oss selv. Vi folk flest er irrasjonale flokkdyr når noe uforutsett skjer, og vil automatisk bli lammet. Dernest ser vi etter en ledersau som virker å ha kontroll. Krisepsykologi 101.
    Måten å motvirke dette på er å trene opp reaksjonsmønstre i gitte situasjoner slik at ting går automatisk. Mange av oss har ymse kurs i krisehåndtering som terper på dette.
    Ide: kanskje vi skulle lage en liten kokebok her på forberedelse hva vi gjør i en slik situasjon:
    Forberedelse: hva tillater forsikring av omboking, hotell, leiebil, andre utgifter. Når slår dette inn.
    When shit happens: telefoner/websider å bruke.
    Hva skal samles på av bevis, hvordan dokumentere.
    Osv...
    Bare det å sette opp en slik liste for seg selv er den treningen som skal til for å være først i linjen for ombooking eller få tak i en av de siste leiebilene.
    Dagens reisetips (som vanlig på HELT feil tråd)
     
    Kristian, wilhelm, Robert H and 10 others like this.
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,913
    Likes mottatt:
    9,422
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen dum idé @kiev
    Det er bare at av og til er folk så håpløse at man må ventilere litt som en halv-anonym figur på internett :)
    Passer seg ikke å gå rundt på jobb og proklamere at folk flest er idioter ;)
     
    Fredrik81 liker dette
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

    Innlegg:
    13,359
    Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Spørs vel hvor du jobber? :)
     
    anders82 liker dette
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,310
    Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    De som går til avisen er vel stort sett ikke profesjonelle reisende. Jeg vil tro at de fleste av oss her tar slike hendelser med fatning og er løsningsorienterte. Det kan vi være fordi vi reiser så mye, og har oversikt over alternativer, rettigheter og ikke minst nettverk.
    De som reiser en gang hvert skuddår har ikke dette, jeg forstår godt at de kan bli handlingslammet.
     
    Robert H liker dette
  5. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilken reiseforsikring dekker streik? De gangene jeg har blitt hindret i å reise har reiseforsikringen bare sagt sorry mac, dette dekker ikke vi.
     
    Xflipper liker dette
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,913
    Likes mottatt:
    9,422
    Bonuspoeng:
    183
    Lufthansa refunderte. Jeg var bare proaktiv og booket om selv. De hadde også dekket hotell i verste fall.
     
  7. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,913
    Likes mottatt:
    9,422
    Bonuspoeng:
    183
    Alle går selvfølgelig ikke til avisen, men jeg tør påstå (helt uten belegg og tall) at 80% rett og slett mister hodet. De klarer liksom ikke å ta en eneste beslutning, man bare står å venter og mener at noen må jo ta hånd om meg. Det har alltid forundret meg at mennesker plutselig mister evnen til å ta egne beslutninger
     
  8. helged

    helged Sølvrev

    Innlegg:
    240
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk beskjed om at jeg fikk reise når streiken var ferdig, eller kansellere billetten. Prøvde å overtale dem til å booke meg om via andre flyplasser/selskap, men ingen respons. Men hadde kanskje noe med at reisen ikke hadde startet, så vi ble sittende hjemme, og ikke på et hotell ute?
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,310
    Likes mottatt:
    33,884
    Bonuspoeng:
    293
    Det er en vesensforskjell ja.
     
  10. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,913
    Likes mottatt:
    9,422
    Bonuspoeng:
    183
    Dette var for hjemreisen så da stiller det seg nok litt annerledes
     

Del denne siden