The current price concept for pre-reserved seats will be updated as charges will be added for pre-seating on the following additional areas and service classes: SAS Business Intercont SAS Plus Intercont SAS Plus Intrascand SAS Plus Europe - Sales start 18 October 2023 - Travel from 23 October 2023 BOOKINGS MADE BEFORE 18 OCTOBER 2023 Customers who have booked their tickets before 18 October 2023, original seating rules will be applicable. Updated on 16 Oct 2023 at 11:23 CEST Gjelder ikke for EBG, eller høyere status https://www.sassalesinfo.com/travel-extras/seating/pre-reserved-seat
De som kommer fra markedslinjen på blårusseskolen holder ofte lav profil. Spesielt de som driver med revenue management på flyselskap. Det kan være lurt av de
Jeg misliker jo at "no-frills" sakte men sikkert rulles ut til Business og Plus. Men det er noe positivt med det også. Når de fleste må betale for å reservere sete i Plus, så øker sjansen for softblock for EBD. Setene blokkeres normalt 72 timer før avgang. Blir setereservasjon gebyrbelagt for flere passasjerer, så kan dem ikke reservere nabosetet (gratis) før softblock blir aktivert.
Synes egentlig unbundling generelt er greit, spesielt når LTG kommer godt ut av det. Eneste jeg mener er at reisefølge med barn og kanskje par burde få velge seter sammen gratis, men da kanskje «dårlige» seter.
God nyhet for oss statuskunder. Det er vi som er lojale og bruker penger i selskapet. Resten bør betale…
Jeg er delt på hva jeg mener om dette. Bra for statuskunder, indeed. Samtidig er det ganske drøyt å betale 1299,- for å reservere et sete du har betalt 12.000-17.000 kroner for i utgangspunktet.
Ganske vanvittig å måtte betale 1299,- for å reservere et sete når man har betalt for business ja. En av grunnene til å booke business/plus/flex er jo å slippe diverse ekstrakostnader for alt.
Jeg skal reise med datteren på samme booking innenlands om noen uker. Forstod ikke hvorfor jeg ikke fikk lagret seter sammen. Senere forstod jeg at jeg fikk velge seter fra rad 11, men hun kun fra rad 16. Dette vistes ikke i apoen, hennes sete ble bare ikke lagret. Men på sas.no så rad 11-16 fulle ut da jeg valgte hennes navn. Det skal nevnes at rad 11-16 var tilnærmet vidåpne med mitt navn...
Dessverre har jo mange andre selskap vist at dette er en modell folk finner seg i når de blir tvunget til det.
Surt for folk uten status, men dette er jo bare nok et grep i SAS sin strategi hvor det skal lønne seg å være lojal samtidig som de skal dra inn noen ekstra kroner. Om man ser mot Swiss og troneseter (som jeg syns er dårligere seter) så er det enda dyrere å reservere. Wifi og ombordstigning i gruppe 1 forsvant nylig, nå må man betale for sete også, argumentene for at statusløse skal gidde å reise i plus begynner å bli få.
Star* Gold har vel ikke setevalg så det er også en måte å straffe amerikanerne og tyskerne som stjeler våre seter. En glede som ikke varer lenge, ettersom sky elite+ har setevalg, en fordel som vi dog vil glede oss over når vi slipper å å betale for sete på KLM.
Syntes dette var godt skrevet. SAS prøver å kutte seg til profitt, når det de burde gjøre er å double down på det som funker. De fleste kunder er statusløse, og da må man tilby noe ekstra for å bli valgt av denne kundegruppen. Pris er den største driveren, SAS kan ikke fortsette å være dyrere, samtidig som produktet blir dårligere. Flex billetter med Norwegian begynner å bli mer og mer attraktivt, spesielt på reiser som går fra steder hvor det ikke finnes lounge.
Ut fra prislisten skal SAS kun ta betalt for «extra leg room» i SAS Plus på long haul. Dette må vel være setene på første rad? Antar resten av kabinen kan velges uten ekstra kostnad som før. SAS business er mer interessant. Her er det oppført «preferred seats» og «extra leg room seats», med en høyere pris for «preferred seats». Kanskje de skal ta ekstra betalt for de mer private vindusetene på partallsrader?
Ja, strengt tatt kan alle seter i Plus/Business være extra legroom, litt avhengig av hva det sammenlignes med
Jeg kan jo ikke helt klare å se hvorfor jeg skal fly SAS Plus med status en gang, så jeg er spent på hvem som skal betale for det etter hvert. Utover en snack på enkelte strekk, litt poeng og fleksibilitet (om jeg velger den dyreste versjonen), så har man jo det meste annet inkludert uansett. For meg som Diamant funker Go Light like greit, med unntak av om jeg skal ha mye bagasje med. Jeg skjønner ikke at de ikke prøver å løfte Plus-produktet med ekstra goder for statuskunder, framfor å helle gjøre seg mindre og mindre attraktive for alle..