Bagasjeregler for innsjekket bagasje som EuroBonus gullmedlem og Sky Team Elite Plus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Roar, 19. des 2024.

1. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg har nå booket flere billigste SAS Light billetter som EBG. Statusreglene sier: 1 x 8 kg håndbagasje (55x40x23 cm) er inkludert i prisen når du reiser med Economy Light-billett. I bookingen min står kun dette: 1 x liten veske under setet (40 x 30 x 15 cm). Er dette vanlig?

2. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    28

Selv om Economy Light normalt kun inkluderer en liten veske under setet, får du som Gull:
    2 x 23 kg innsjekket bagasje
    1 x 8 kg håndbagasje (55x40x23 cm)
    1 liten veske under setet (40x30x15 cm)
    Disse fordelene gjelder uansett hvilken økonomiklasse du reiser i, så lenge det er en SAS-operert flyging. Det hender at bookingen viser kun innholdet i den opprinnelige billettypen (uten statusfordeler), men det endrer seg når du sjekker inn eller legger til ditt EuroBonus-nummer.
    Du burde se korrekt antall i appen hvis du trykker på Add more under Baggage allowance.

Skyline liker dette
  3. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for et utfyllende svar! I appen ser jeg 2stk. innsjekket bagasje, som er for så vidt riktig for EBG, men ingen håndbagasje. Får ikke lagt det inn mot betaling heller. Og det er snakk om 3 ulike bookinger og ulike ruter langt frem i tid… o_O

Attached Files:

4. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    3,986
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du klikker på selve bagasjen der i appen, skal du få opp detaljert informasjon. Her er fra en light booking med en EBG og en EBS:
    Screenshot_20260108_210602_SAS.jpg

Cumulus and Skyline like this.
  5. Flighter

Flighter World Traveler

Likes mottatt:
    198
    Bonuspoeng:
    43
    Hei
    Henger meg på denne
    Jeg skal i morgen reise på en bonusreise i business til DPS. På returen har jeg business til AMS, og eco seter fra AMS til OSL. Når det er et strekk i eco, er det noen her inne som vet om eco strekket vil påvirke bagasjekvoten? Hvor mye bagasje jeg da kan ha med? I Sas appen står det 1 kolli per person, men mener at dette skal da være 2 eller muligens 3? I mine reiser hos KLM er bagasjekvote blank.

6. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    940
    Bonuspoeng:
    93
    Du sjekker inn med bis og den kvoten du har der + er vel lengste leg som avgjør baggasjekvoten, mener jeg...

Flighter liker dette

Del denne siden