Bali i C/F, verdt det??

Tråd i 'Reisemål' startet av elgaaen, 19. mai 2017.

1. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.

Fant en litt artig rute til Bali med både Thai og Air China i F samt noe Thai og diverse i C... Dette kunne fungert godt for meg på sommerferie i år kjenner jeg..

Noen som har vært på Bali? Ser jo sjukt fint ut på bildene..

Hvilket service får man når man ankommer BKK i TG F og skal videre i TG C?

2. Fredrik81

Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Det ser ut som du ikke automatisk får tilgang på F loungen, om jeg tolker teksen rett.
    http://www.thaiairways.com/en/exp_thai/Airport_Services/royal_orchid_lounges.page
    Jeg ville tatt det som at du har tilgang til Biz loungen, men hadde spurt pent om å få komme inn når jeg landet i BKK, og vist dem F stubben for turen ned, sammmen med C billetten videre.

3. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    752
    Bonuspoeng:
    93
    Vi var på CT-tur til Bali i fjor høst. F til BKK og C videre. Ble hentet på flyet i BKK og skysset inn på First-loungen til Thai. Eneste forskjellen i service jeg kunne merke var at vi "bare" fikk 30 minutter nakkemassasje i spa avdelingen.
    Så vi fikk i hvert fall tilgang til first loungen med alt det festlige som hører til :cool:

4. Omaniac

Omaniac Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    272
    Bonuspoeng:
    63
    Vet dere om det er noen transferservice i BKK om man kommer inn og drar videre med TG C?

5. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @Omaniac Eventuelt kan du bestille det. Koster ikke mange kronene.

Omaniac liker dette
  6. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Hei. Takk for info! På returen vil vi komme inn med TG C og videre med Air China F. (håper å finne noe med TG F pga loungen og golfbil) vet du noe om hva Air China F får av fordeler?

7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Bali kan i alle fall anbefales på det sterkeste! Har vært der tre-fire ganger, nå senest i vinter med den lille familien min. Si fra om du vil ha noen tips om steder å besøke og hotell å bo på.

8. DanH

DanH Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,992
    Bonuspoeng:
    113
    Hvor booker man dette?

9. Misterix

Misterix Veteran

Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @DanH
    Har ikke linkene i hodet men et kjapt Google søk gir deg svaret ;) Det er mye forskjellig å velge mellom. Tenkte å se på det en dag men rakk det aldri :cool:

10. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    752
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg vil anta at man "kun" får tilgang til diverse business lounger hvis man flyr F med noe annet enn Thai ut fra BKK.

11. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.
    Vi vil gjerne bare slappe av på en strand med et strøkent hotell i bakgrunnen.. Tips?

12. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Tja, nå vet jeg ikke hvor lenge dere skal være der og om du/dere har status med noen hotellkjeder, men Conrad Bali kan f.eks. anbefales. Reiser dere uten unger så vil jeg i så fall anbefale å booke en Conrad Suite med tilgang til eget basseng og lounge. Men selv om dere dropper det så er det ett veldig bra hotell på den "riktige" siden.
    Men skal dere være på Bali en stund så vil jeg også anbefale dere å prøve andre steder, som f.eks. Ubud.

Sooninson and phileas like this.
  13. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du sjekket ut linken min, så ser du at du har tilgang om du flyr videre i F, men kan man fly Air China F ut fra BKK?

14. RoyceCrazy

RoyceCrazy EBD

Likes mottatt:
    82
    Bonuspoeng:
    18
    Bali er helt fantastisk. C er supert så lenge flyet har seter som legges ned til seng. Det er en lang tur.

Jeg anbefaler Legian/Seminyak området. legian beach resort er helt utrolig bra med barn. Padma er også bra. Bali Niksoma er fint hvis man er på voksenferie.

Sooninson liker dette
  15. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,214
    Bonuspoeng:
    183
    Sooninson and DanH like this.
  16. bighc

bighc Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,377
    Bonuspoeng:
    113
  17. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,555
    Bonuspoeng:
    113
    Praksis hos TG er at om du ankommer i F og skal videre i C får du tilgang til Lounge. Alle som ankommer i F blir hentet ved flyet og kjørt til lounge ved transit.

Sooninson liker dette
  18. Fredrik81

Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Så @Markel skrev det. Dumt de ikke skriver det på nettsiden til BKK F loungen. Asiana har ikke samme praksis, men slapp oss inn i F loungen.

19. elgaaen

elgaaen Senior Medlem

Likes mottatt:
    575
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, det er jo selvfølgelig via Beijing.. Sorry..

Fredrik81 liker dette
  20. Sooninson

Sooninson Medlem

Likes mottatt:
    421
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for tips folkens. Flyr til Bali med Thai i august. F til BKK og C videre. Siste strekk i en 747 som ikke lenger har F service, men fortsatt F kabin. Så har selvsagt valgt seter der. Vi er to voksne som skal være der nede i 2 uker så regner med å bo litt forskjellige steder. Har ikke bestilt hotell enda, men rett rundt hjørnet.

Travellingalf and Xflipper like this.

Del denne siden