Bangkok - Krabi

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Spielhaug, 27. des 2023.

Tags:
  1. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Oh the choices…
    Her kan man jo fly Thai Vietjet Air, Thai Lion Air, AirAsia eller Thai (Smile). Men hva skal man velge?
    Har EBG uten at jeg tror det gir så mye hos Thai… Man kan få blokkert midtsete (sålangt jeg ser) hos Thai til den nette sum av 11k THB for 5 pax t/r. Eller airAsia no-frills til 4k…
    Noen som har erfaringer med de to andre? Eller er det som bussen, ta den som passer best?
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,905
    Likes mottatt:
    22,554
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke all verdens erfaring på denne strekningen, men det beste jeg har fløyet innad i Thailand er rad 1 på Air Asia. Det er veldig trangt lengre bak.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,262
    Likes mottatt:
    6,342
    Bonuspoeng:
    183
    Fra 1. januar tar Thai (TG) over BKK-KBV fra Thai Smile (WE), slik at man (enn så lenge) får vanlige Star Alliance Gold-fordeler med EBG. Det er tidvis også bonusbilletter å oppdrive på ruten.
     
    Spielhaug liker dette
  4. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Har fløyet både Air Asia, Thai Lion Air og Thai Smile internt i Thailand. Ikke noe å utsette på noen av de. Her ville jeg gått for det som passet deg best ifht rutetid og avreiseflyplass (DMK vs BKK). Noe trangt blir det nok uansett i eco class som gjennomsnittlig høy nordmann, men flighten er heldigvis kort.
     
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Interessant! Da blir det kanskje lounge, men viktigst kanskje 1 gratis bagasje
    Jeg heller mot dette jeg også, ihvertfall på tur ned. Hjem så skal vi videre med egne billetter fra BKK, så muligens TG har en fordel der.

    Ellers er det jo bra med bonusbilletter HKT-BKK, muligens man bare skulle ta en speedbåt fra Krabi til Phuket istedet?
     
  6. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Fergen fra Ao Nang til Phuket tar fort 2+ timer. Morgenfergen stopper også på Phi Phi på veien dit. Kjøretur fra Ao Nang til KBV tar en drøy halvtime. Privat speedbåt kan bli dyrt. Skal du først ta båten over til Phuket ville jeg lagt inn et par netter der for å gjøre det verdt reisen i så fall. Eventuelt tatt et par netter på Phi Phi i mellom. Hadde ikke giddet det kun for å spare noen hundrelapper på en timeslang flight.
     
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,401
    Likes mottatt:
    8,732
    Bonuspoeng:
    183
    Hm, ja det kan bli vel mange spenningsmomenter før en skal nå et fly. Ihvertfall med hele familien på slep. Tenker det kun blir aktuelt dersom vi får koblet på bonusbilletter HKT-BKK til eksisterende booking. Og da med litt tid i Phuket. Takker for innspill!
     

Del denne siden