Mest bilder, og noen setninger, fra min tur til Bangkok september 2022. Første leg: OSL - ARN So close but no Plus. Fikk blokkerte sideseter! Andre leg: ARN - LHR Første måltid, og fikk også her blokkerte sideseter tross høyt belegg. Singapore Airlines SilverKris Lounge (First Class) Tok få bilder her inne - reiser man på første klasse tar man for gitt at alt er prima. Neste gang skal jeg bruke mer tid i denne flotte loungen. Galskapen begynner og været er flott! Snacks, champagne, kaviar, vodka. Fisk til hovedrett.
Dessert 1, 2 og 3 Safe flight og god natt. Ga denne til crewet før tannpuss. De takket voldsomt da jeg kom ut og påsto de hadde delt ut til hele kabinen (8 pers i F), samt cockpit Frokost Landing. Fikk skjema, og fylte hele siden med superlativer. Når tre crewmedlemmer sitter på knærne og takker for turen så fortjener de ros. F med Thai er en opplevelse. På broen så jeg navnet mitt på en lapp. Deretter ble jeg raskt geleidet til immigrasjon, og så var jeg i Thailand.
Rommet på Grand Hyatt Erawan - helt greit for én person Poolen i regn og sol. Det var mest oppholdsvær. Lobbyen er Grand
Hotellet by night - kongen passer på! Club Lounge hvor jeg spiste kveldsmat 5 av 5 dager og frokost 1 av 5 dager... Cocktails i 56. etasje på Astoria. Rakk ikke frokost dagen derpå...
Kan du skrive litt mer om TG F? Hvordan var mat og drikke? Og seter, har det dør? 2 måneder til det er min tur.
Hjemreise. Business er greit, men First er sjef. Service på business var milevis unna First. Fikk velge vin, men fikk ikke(!) vin til maten. Tok det igjen senere da jeg så to filmer (Joker og RocknRolla). Thai C er et fint sted å se film og drikke vin om natten. All mat på flyvningene med Thai var god, men siste frokosten var katastrofe. Velg thailandsk mat om man flyr med Thai! Klokt rutevalg på BKK - ARN. Det eneste jeg har med hjem fra Thailand er 2 x amenity kit og fiskesnacks kjøpt på 7-11 til en thailandsk kollega (smakte hoggorm). Siste leg ARN - OSL gikk fint, selv om jeg ikke rakk opprinnelig flight. Fikk god hjelp hos SAS service point og kom hjem 90 minutter senere enn planlagt - fikk til og med grunnpoeng for den siste flyvningen Takk til dere som leste (khrap).
Du kan glede deg! Det var ingen dør, men en screen man kan trekke ut. Det var plass til 8 personer i F på TG911 (1+2+1) x 2. Jeg hadde 2K. Samtlige personer var i F-loungen før avreise og utviste god folkeskikk underveis. Vi hadde 2 toaletter til disposisjon. De er små så det krever litt mobilitet å bytte til pysjamas. Hadde det vært menyer hadde jeg postet de. Men, menyen på Thai F blir formidlet av en knelende person ved ditt setet. Jeg valgte thaimat på alt. Spesielt middag var god. Frokost var en slags rissuppe med kongekrabbe, men kult å prøve. Høydepunktet var kanskje vodka servert fra flaske og kaviar. Jeg drakk stort sett champagne hele tiden, Dom Perignon 2009. Dersom/når jeg gjør dette igjen skal jeg sette av mer tid i loungen siden de har a la carte og et stort utvalg av viner.
Nja.. jeg flydde med Thai på BKK ZRH i går, valgte thai frokost. Ble matforgiftet av kyllingen sitter fortsatt på dass…
Mulig det! Jeg har fått det for meg at flymat-frokost sjeldent er bra uansett selskap. Unntaket er muligens First Class. Neste gang sover jeg heller 2 timer lenger når jeg flyr i business. takk takk! Og bra reisebrev/bilder forresten