Bangkok transit

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av S2nes, 03. mars 2015.

  1. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Hei,
    Jeg er helt ny, men har lest mye interessant og nyttig info på sidene her.
    Tydeligvis mange med mye erfaring, som muligens kan hjelpe med svar på noen spørsmål fra en nybegynner...?

    Senere denne mnd skal jeg reise fra CPH til SYD via BKK. (EB-pts business og first)
    Jeg ser nå at transit på utreisen fra BKK til SYD er økt med 10 timer fra 1,5t til 11,5t (er ikke blitt varslet i mail enda. Muligens fordi dette er en booking som er gjort gjennom AMEX-companion ticket?)
    Pga andre avtaler m.m er det ikke aktuelt å kansellere.
    Er det noen som vet om jeg kan forvente tilbud om hotellrom på terminalen? Finnes det slike muligheter?
    Ettersom jeg skal fly videre på First, regner jeg med at jeg kan oppholdet meg i loungen selv om det er mange timer?
    Er det noen som vet om ankomst med i Business class, inkluderer transport til first class lounge? (har gjennomgående billett og det finnes ikke first class på flighten CPH-BKK)

    Takknemlig for svar
    Mvh
    S2nes
     
  2. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Har du TG på begge strekker? Da henter de deg normalt ved gaten når du skal videre i First. Og ja du har selvsagt tilgang til Thai sin F lounge i 10,5 timer hvis du skulle orke dette. Personlig ville jeg enten sovet på hotell (du får ikke dekket det) eller tatt en tur til byen, spist og slappet av får så å ta max et par timer på flyplassen inkludert massasjen du får i TG sin spa. De har forresten noen slumer rooms i loungen, men jeg vet ikke hvor bra de er til å sove i.

    TG sin F lounge i BKK er ikke helt bra altså, den har ikke hel dekkende vegger ned til gulv og opp til taket, så du får inn en del terminalstøy. Hvis du sitter i en av sofa/suite rommene hører du dette alt for høyt til at det er avslappende, etter min mening. På pluss siden har de Moet champis, table service på alt og en restaurant del med div retter. Man kan helt klart hygge seg her, men jeg ville ikke gått for 10,5 timer i en lounge før du skal videre på din andre longhaul strekning.

    NB! Det er helt konge å sjekke inn i TG F i BKK, super smooth opplevelse og du trenger ikke mange minutter gjennom egen immigration og sikkerhetskontroll før de kjører deg i buggy ned til F loungen. Stikk innom spa først for å booke time, de har kun 2 fullverdige massasjerom, ellers bli det i en stol med business kundene.

    Enjoy!
     
  3. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Hei view,
    Tusen takk for rask og oppklarende info. Ser frem til å oppleve loungen.
    Jeg synes det virker fristende å ta en tur til byen, så det satser jeg på. Jeg har TG på begge strekkene. Vet du om jeg kan regne med transport fra gaten til utgangen?
    Har du noen anbefaling vedrørende spisested? Kunne i tilfelle godt tenkt med en restaurant med utsikt. Det spiller ingen stor rolle, hvilken type mat de serverer, bare det er grei standard.
    Hvilken transport ville du valgt fra/til flyplassen? Jeg ankommer en lørdag 06:30AM og skal videre 17:50PM. Regner med at det kan være en del trafikk? Når ville du valgt å starte turen tilbake til flyplassen? Vet du om det finnes det noen greie oppbevaringsbokser for håndbaggasjen?
     
  4. wilhelm

    wilhelm Medlem

    Innlegg:
    90
    Likes mottatt:
    74
    Bonuspoeng:
    18
    Det er et dagshotell på BKK også, dersom du ikke drar inn til byen og vil ha eget rom fremfor å være i loungen. Enig med view at loungen burde vært stillere og at 10,5 timer her blir for mye.

    w
     
    S2nes liker dette
  5. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Ville booket bil fra feks AOT T/R inn til og fra byen (mye trafikk i begge reiseperiodene dine) eller tatt flytoget og så hevet meg i en taxi til ønsket spisested. De kuleste spisestedene når det gjelder utsikt er nok ikke åpne i det tidsrommet du er der, så mulig du kanskje vurdere lunsj på en av hotellene langs elven og nyte den utsikten? Eller droppe utsikt å dra til et sted med skikkelig god mat. Med tanke på at du reiser TG First ville jeg faktisk vært tilbake på flyplassen 3 timer før avgang, slik at det ikke blir noe stress ift. massasje, mat, drikke osv. For å rekke dette bør man dra 4 timer før avgang fra sentrum/spisestedet du velger. Har ikke sett noen oppbevaringsmuligheter der, men er helt sikker på at Thai (enten i loungen eller på check-in) gjerne tar vare på håndbagasjen din :)

    For mer informasjon om Bangkok sjekk denne tråden: http://forum.bonusfeber.no/threads/bangkok-the-city-of-angels.181/
     
    Last edited: 04. mars 2015
    S2nes liker dette
  6. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    Slumber roomsene i First loungen er innelukket, så der sover du sikkert greit.
    Utmerkede dusjrom har de også. Men jeg kan være enig i at 10,5 timer i First loungen kan være mye, med mindre du sover bort minst halvparten av dem.

    Å ta en bil fra AOT er unødvendig bruk av penger. Gå heller ned på nederste level og ta en vanlig meter cab. Koster ca 500 bath (AOT minst 1000....) Turen tar en drøy halvtime inn til Sukumvit området.

    Hadde det vært meg hadde jeg tatt en tur til til Stable Lodge i Sukumvit soi 8 og fått meg noen deilige danske smørrebrød, deretter gått litt lenger ned i soi'en og fått meg en deilig massasje.

    God fornøyelse!
     
    S2nes liker dette
  7. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for info. Veldig greit å vite, dersom behovet for søvn skulle være større enn lysten til å dra til byen.
     
  8. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
     
  9. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Takk skal du har for info. Greit å ha forskjellige alternativer å velge mellom :)
     
  10. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Tenkte bare jeg ville gi en forsinket oppdatering, etter vellykket påsketur med Thai:
    Vi ble ikke hentet ved gaten ved ankomst (OSL-BKK i Biz - videre BKK-SYD i first). Det var ikke problematisk å finne first-loungen, hvor vi ble svært godt mottatt. Oppholdet i loungen var fantastisk og vi ble behandlet som kongelige :) Dusjrommene var store og komfortable. Vi fikk et eget rom i loungen, med gode stoler, benk, stor TV mm. Jeg var litt lite presis da jeg bestilte massasje (1time inkl) og fikk derfor ikke full body massage. Rikt utvalg av mat og drikke fra menyer. Svært mange vennlige ansatte som la sjelen sin i å gi oss en eventyrlig opplevelse.
    Da vi kom tilbake til BKK fra SYD (i first skulle videre til CPH i Biz), ble vi hentet med bil ved gaten, og fraktet til first loungen. Jeg prøvde et av slumber rommene. Det var rolig og jeg sov godt. Bedre kommuniksajon fra min side...og dermed full body massage i en time :)
    Kort og godt minner for livet. Helt fantastisk :)
     
  11. Corleone

    Corleone Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for oppdatering. TG F klasse frister veldig! Kan jeg spørre hvor mange poeng du brukte på reisen?
    Merk at når man har transitt tid på lenger enn 6 timer, og skal videre med en internasjonal flight (altså, ikke domestic) så dekker TG dagrom i BKK, f.eks. Novotel Suvarnabhumi. Dette gjelder i hvert fall når man kjøper billetter, selv på economy. Hva som gjelder for bonusbilletter, vet jeg ikke.
     
    S2nes liker dette
  12. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    TJa også må man jo regne trafikk i Bangkok som er uforutsigbarm sjåfører som sniffer lim ja gud veit bedre.
     
  13. Corleone

    Corleone Medlem

    Innlegg:
    94
    Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Beklager OT.
    Sniffer lim? Er vel en slik du tenker på? (inhaler)
    Veldig mange som bruker denne for å holde seg våkne. Ikke akkurat lim, men kan umulig være bra å være avhengig av en slik. Da er det bedre med kaffe! :)

    [​IMG]
     
    Last edited: 04. aug 2015
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har flydd TG F noen ganger fra BKK, og check-in F tar vare på carry-on for deg om du tar en tur til byen. Sist gang var det hele to stk som fulgte meg og min far fra baggasjebånd, gjennom toll, opp i 4 etg til First-check in (ja, jeg ville ha First-tag på baggasjen, og mange transit). Fikk noen lange blikk fra de uvaskede massene, de går jo med disse gullvestene :) Han ene ymtet om at det gikk an å gjøre det litt mer smooth enn det der....:D
     
    S2nes liker dette
  15. S2nes

    S2nes Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for info. Jeg brukte 240k for meg og madammen (Companion ticket - SAS Plus i Norge - Business t/r BKK og First t/r BKK/SYD)
     
    Corleone liker dette
  16. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Det LUKTA lim. Sverger jeg på.
     
    Corleone liker dette
  17. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Hehe, man blir ikke avhengig av disse. Bruker akkurat samme som er avbildet selv, det er ikke noe farlige ingredienser i den. Faktisk litt forfriskende om det er tørr luft ombord i flyet.
     
  18. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Mange sjåfører av ymse slag bruker noe som kalles Yaba, som er en blanding av metamfetamin og koffein. Om det lukter vet jeg ikke.....
     
  19. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Først og fremst: Fantastisk at du hadde en utrolig bra tur og er kjempefornøyd! Det er det viktigste :)

    Men angående dette pkt. kan jeg ikke forstå at vi har hatt en så forskjellig opplevelse? Thai F loungen er blant de dårligste jeg har vært i på dette punktet (da spesielt utvalg av drikke som var rett og slett dårlig)..
     
  20. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Kan være enig i at loungen ikke er et sted å tilbringe mange timer. Utvalget på menyen kunne vært mer variert, men rettene smaker bra. Støy(og hard aircon etter kl 21) trekker ned, men jeg synes likevel den står seg mot mange andre F-lounger. Ta for eksempel The Wing(Cathay) i HKG som jeg nettopp var i. Den blir av mange ratet som en av de beste. Samme åpne løsning med støy. Greit nok med privat Cabana, men det er venteliste og den er liten og mørk og ikke et givende sted å være i lengden. A la carte meny i restauranten, ikke mange retter. Cathay har ikke den samme oppfølgingen av F-passasjerer som TG. Misforstå meg rett, jeg digger designen til CX, og soft-produkt og mat på fly er veldig bra.
    Men du kan ikke slå totalopplevelsen til TG F fra check-in med tjener igjennom privat security og imigrasjon, rulletrapp direkte ned til golfbil gjennom business lounge, og 1 time massasje og golfbil/eskorte til fly etterpå.
     

Del denne siden