Barcelona

Tråd i 'Reisemål' startet av Scanflyer, 26. mars 2014.

  1. Scanflyer

    Scanflyer Medlem

    Innlegg:
    135
    Likes mottatt:
    67
    Bonuspoeng:
    28
    Skal plutselig til Barcelona fra 11.04 til 15. 04. Bare vært der en gang før på guttetur, og dermed har jeg bare vage minner fra den turen.

    Har så langt sett meg ut Hilton Diagonal Mar Barcelona. Får presset prisen ned i 135 Euro natt, og med juksegull kan det jo bli litt oppgradering også.

    Har noen gode tips til et bra og sentrumsnært hotell? Og andre servedigheter det er verdt å se?
     
    ina liker dette
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  3. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    W er et fabelaktig hotell. Så får det heller være at man rett som det er ser nakne menn på stranden utenfor - de har uansett ikke adgang til hotellets meget attraktive bassengområde. God stemningen både der og i toppetasjen på kveldstid, samt en rimelig, men velsmakende restaurant på huset også. Drar gladelig tilbake.
     
  4. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    994
    Likes mottatt:
    8,980
    Bonuspoeng:
    163
    For å komme meg helt hjem på CT i jula må jeg tilbringe et lite døgn i Barcelona. Ankommer 2. januar 12:50 og har avreise dagen etter 10:50. Dere som kjenner byen: ville dere valgt et hotell ved flyplassen og dratt på dagstur til sentrum, eller bodd i selve byen? Jeg tilhører de få som aldri har vært i Barcelona, så jeg kjenner ikke transporttilbudet osv.
     
    Last edited: 17. des 2019
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bodde på Renaissance Barcelona Fira da jeg hadde ett raskt stopp i Barcelona i fjor.

    Ligger rett på toglinja, tok ca. 15 min fra flyplassen, ytterligere 20 min til sentrum.

    bra hotell
     
    Calling liker dette
  6. Jonkebassen

    Jonkebassen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    493
    Likes mottatt:
    3,823
    Bonuspoeng:
    93
    Ville valgt et hotell i sentrum. Det tar cirka 25 minutter med taxibil til sentrum og koster i underkant av 30 euro. Dersom du tar flybuss koster det 6 euro. Denne går til Placa Catalunya og derfra finnes det mange greie hoteller. Av hoteller er det masse å velge mellom til en ok pris, men har bodd på Hotel Universal, Negresco Princess og kan gå god for de. I et høyere prissjikte er selvsagt W hotel et bra alternativ sammen med Hotel Rey Juan Carlos. Store kjeder som Hilton er også tilstedeværende dersom status etc hjelper deg på veien.
     
    Calling liker dette
  7. snartur

    snartur Medlem

    Innlegg:
    215
    Likes mottatt:
    527
    Bonuspoeng:
    93
    Rey Juan Carlos er ofte relativt rimelig. Fint hotell, men kanskje litt "usentralt" for en førstegangsbesøkende på lynvisitt. Man har heller ikke så mye glede av basseng osv i januar. Fin polo-bane der, men det er ikke sikkert du har med deg hest.
     
    Calling liker dette
  8. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo et mangfold av hotell i BCN; og har etter 40x+ i byen samplet opptil flere. Jeg har stort sett leiebil når jeg er der for å kunne utforske om,råder og restauranter også rundt byen, men også I byen. Trafikkavviklingen er noe av det smootheste i noen storby bilvolumet tatt i betraktning! (Still deg opp på Aragon og se flyten som følger en perfekt grønn bølge, imponerende!) Hertz har i perioder megdet gunstige weekendpriser, ned mot €100 for 3 døgn i weekenden all in.
    Felles for mange av de sentrale mindre hotellene er at de har oppgradert takterrassene , ofte med solsenger og et lite basseng; svært behagelig.
    Ett hotell i Hilton gruppen som ofte overses er Doubletree Alexandria: Sentralt i Eixample, betydelig oppgradert siste årene, men grunnet få rom er det litt begrenset med oppgraderingsmuligheter...
    MO og Majestic ligger "midt på stripa" og har du ekte Amex Plat er det betydelig å hente fordelsmessig.
    W er fremsnakket her på forumet; selv synes jeg det blir litt "plastic-fantastic" og servicenivået blant personalet er litt hit&miss. Stemningen og utsikten rundt bassenget i sommerhalvåret er dog meeeeget sympatisk. April er kanskje for tidlig på året?
    Selv om det LITT utenfor sentrum: Jeg vender stadig tilbake til Arts; men da er Club-Level et must. Uovertruffen service, fantastisk utsikt uansett rom, nydelig bassengområde (Helt til amerikanske familier dukker opp), gratis halvdagslån av Smart-Car ved 3 netter eller mer. Rett ved stranden og CDLC.
     
    Calling liker dette
  9. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde executive lounge tilgang da jeg bodde der i fjor.
    Veldig bra mat og service på Hilton del Mar.
     
  10. Calling

    Calling Senior Medlem

    Innlegg:
    994
    Likes mottatt:
    8,980
    Bonuspoeng:
    163
    Takk for mange gode tips. Jeg valgte hotell nærme Placa de Catalunya litt på måfå - og landet på El Avenida Palace Hotel pga. pris og at The Beatles har bodd der.
     

Del denne siden