Jeg er i den situasjoenn at jeg som oftest må ha med meg en bråte med unger når jeg er ute og flyr så det blir en stund mellom hver gang jeg får nyte et glass Krug i fred eller vasket meg i @Upsaker stil. En ting jeg har merket det siste året er at SAS er usedvanlig dårlig på child meals. Både på reiser til MIA i business og LPA i plus (som er en lang tur i plus) så har tilbudet vært særdeles dårlig. Hva får SAS til å tro at barn på 2-12 år elsker kyllingsalat med masse dressing eller vanlig kjøttpålegg? Jeg vet få småbarn som spiser dette (men noen er det sikkert). Mitt ønske hadde vært at dette var så enkelt så mulig, f.eks plain pasta sammen med noe grønnsaker f.eks eller leverpostei/kaviar/skinkeost/sjokolade ved skivemat. Vi må planlegge å ta med egen mat av erfaring. Noen som har positive erfaringer med barnemat på sas rutefly evt samme negative erfaringer?
Berre for å krydre dette,så må eg seie at hadde mine fått denne maten, så hadde dei blitt særdeles skuffa. Når me skal ut å fly desse klassene, så får dei også av prinsipp skikkeleg mat, og ikkje noko plaint og kjedelegt. Men no er eg yrkesskada etter å ha jobba med dette i lengre tid. (Kaviar er heilt greit foresten) (dvs at eg bestiller aldri barneretter til mine born)
Samme erfaring som deg - vi har måtte endt opp og bytte med barna noen ganger, da de heller har lyst på den "vanlige" maten. Hvordan er barnematen i Business - får man samme kjipe mat som om man hadde sittet i Eco? Skal reise med 2 barn i Business neste sommer og vurderer om vi skal bestille barnemat eller ikke
Jeg mistenker da at dine gjerne er nærmere øvre grense for child meals enn nedre. Om de hadde elsket dette så er det vel strengt tatt ingen vits i å bestille child meals da dette nesten var identisk med den vanlige maten som ble servert.
Eg vil ikkje kuppe tråden og lage ein diskusjon om kva som er god mat til born, men mine har stort sett alltid ete mindre porsjonar av det me får, og dei har vore med på gode restaurantar inkl stjerner frå dei var født. Frøkna på no 11 har ete biff og sushi frå ho var 2 år, og han på no 6 har fulgt samme mønsteret. Det er enkelte ting dei ikkje et, og det er greit. Men la oss ikkje fortsette den diskusjonen, også fortsett me å prate om SAS, då dei serverer mykje "unik" mat
Enig. Har booket barnemat til/fra LPA par ganger og har ikke vært veldig mye å rope hurra for. Spesielt minstemann er kresen og han spiser stort sett bare potetgull og kjeks i loungen på våre reiser ... Er egentlig en skam å si det, men hadde han fått en pølse og noe kjedelig smakløs og ihjelkokt pasta med ketchup hadde det nok gått ned....
Har ikke bestilt barnemat noen gang, men pizza i plus har vært en vinner hver gang. Servert med smoothie så er det innertier Alternativet er vel å ta med noe man vet de liker selv. Litt kjipt, men hvis barnematen er så dårlig så er jo det bedre. Barn på fly kan jo være utfordrende i seg selv så jeg tør ikke tenke på hvordan sultne barn er. (Lett ironisk altså) Er ikke uenig med trådstarter at man burde tilbudt noe basic som pølse og pasta med ketchup. Barn er jo forskjellige. Mine dytter i seg alt med unntak av grønne salatblader.. Samtidig skjønner jeg at alle barn ikke spiser oliven og sushi..
Tar opp denne tråden igjen da da en har en runde med SAS business og plus longhaul med noen kids på slep. Er det noen som har noe oppdaterte bilder/info på hva barnemenyen egentlig er? Det kunne de ikke opplyse om på SAS telefonen. Samt hvordan slår dette ut i business? Antar at det er en hovedrett og en får den servert right up, men følger det med dessert ... ? (evt de eksempelvis serverer is til de vanlige dødelige, kan de plukke fra dette også ..?)