Alt i alt travet vi ca fem kilometer, så digg med en kjapp pause på hotellet, dusj og klargjøring for konsert. Selv trakk jeg i min nye Smashing Pumpkins - The World Is A Vampire Tour- t-skjorte, innkjøp av @kjeeli på konsert i Manchester forrige uke, før konsert var det tid for sen lunch eller tidlig middag på Jäger & Lustig. Tysk matsted med bib gourmand anbefaling fra de franske dekkfolkene. Trivelig sted med bra atmosfære både ute og inne: Maten var rikelig men dessverre ikke veldig spennende, wienerschnitzelen til fruen fikk klart best karakter. Jordbær og iskrem desserten var imidlertid en innetider, også her en gigantisk porsjon: Vinkartet var ikke uventet litt begrenset i forhold til tidligere steder, men vi fikk smakt oss gjennom såpass mange flasker at det ikke var noe å si på stemningen.
Når taffelwr ble hevet var det inn i en Uber, selve konserten var på Kindl-Bühne Wulheide arenaen i en park ca en halvtime med bil øst for selve byen. Underveis gjorde vi en deal med sjåføren. 40 EUR i cash for å hente oss der vi ble sluppet av til avtalt tidspunkt, utveksling av tlf numner og en bonusordning på 10 EUR i halvtimen om det tok lenger tid og han måtte vente, samt en mulig transfer til flyplassen søndag morgen, som skulle avtales nærmere under turen tilbake til hotellet. Alt dette gjorde oss temmelig sikre på at han ville møte opp. Så gjennom en lang park før vi kom frem. Ikke akkurat god tid Smshibg Pumpkins hadde begynt første låt samtidig som vi kom inn på arenaen, og Interpol som varmet opp var kong gone. (Fyren i blått til høyre var i følge min konsertkompis en ekte rocker, satt og hoppet og var med på en imponerende måte, fikk dessverre ikke med meg ansiktsuttrykket til fyren når en ikke helt ubedugget nordmann kom å overrakte ham en fersk pils som oppmuntring for innsatsen) Endte langt bak siden vi kom sent, men supert amfiteater som tar 17.000 personer gjorde at vi hadde god oversikt. Billy leverte, stemme på topp og kjempelyd. Flittige ølselgere med fat på ryggen sørger for at cashen fikk ben og gå på, og at våre ben å stå på ble stadig mer ustø der vi bæljet ut vår forgangne tenåringsangst sammen med resten av publikum. «Despite all my rage I’m still just a rat in a cage!” Konsertslutt som forventet tidsmessig, og sjåfør på rett tid til rett sted. Etter å ha slengt av damene på hotellet gikk vi gutta ut å fikk oss en Döner og en siste øl, etter det var det slutt på styrefart samt tomt for både snus og sigg, men vi fant heldigvis veien hjem og sengen var kjærkommen avslutning på kvelden!
Litt treig mogen, men fikk da stablet seg opp og avgående og ut på flyplassen. BER er jo som kjent et lite glamorøst kapittel i tysk planlegging og orden. Merker de små tingene som forteller at man kanskje har gjort litt dustete valg underveis. Blant annet hadde jeg puttet bagasjetag på det som for flyplasspersonellet åpenbart er feil håndtak, mine argumenter om at selvsomme håndtak har blitt benyttes av flyplasspersonell over hele verden ble bryskt avfeid, med dertil underforstått idiotforklarinc av undertegnede. Så rev de lappen av. Dette da de har montert scanneren i taket over bagasjebåndet i steden for håndholdte scannere, og avstanden ble feil så automatikken gikk i vranglås. Ikke uventet var det ikke mer lim igjen på tag etter at de hadde revet den av. Noe som raskt ble mitt problem da de mente jeg måtte backtracke til serviceskranken og få gjenopprettet den. Fuck this shit! Jeg sjekker bare inn en ny sa jeg. Det er umulig, du har bare en kom det fra fyren. «I have eight!» smalt jeg surt tilbake. Fant ingen fasttrack sikkerhet, og det var liten men ufattelig treig kø. Gjennom tuslet vi helt ut til enden av B piren, merkelig usentralt sted å legge loungene. Men stort og luftig og ikke minst lite bråk og god plass her i Senator loungen. Så humøret er på oppadgående.
Obs det kan hende du får rødt pip i gate om den første bagasjelappen ikke ble slettet, hendt meg en gang i OSL hvor en automat gikk i heng akkurat når den skulle printe lapp og jeg brukte en annen. (Gate agent den gang mente selvfølgelig det var min feil.) Til neste gang så finnes det 2 måter for fast-track der, priority lane for *A gold / business dårlig merket litt til høyre for midten i avgangshallen, og BER runway litt til venstre som er åpen for alle men krever gratis forhåndsbooking.
Skuffende tilbud og service på SK1678, BER-CPH. Riktignok kun 55 minutter, men skjerpings SAS! Fikk utlevert en liten wrap, tilbud om te eller kaffe og dett var dett! Intet tilbud om noe å drikke eller snack, er dette normalt? Nå i SAS loungen på CPH hvis SAS serverer kald gryterett, ingen høydare det heller for å si det forsiktig.
Vi hadde fått ett av se få ledige midtstreken BER-CPH, siste leg hjem til OSL var dessverre smekkfullt og setet røyk. Litt mer servering her, men fortsatt et forbedringspotensial. Akkurat landet, så nå er der rett på flytoget og hjem for å slappe av resten av turen, så runder av der og sier takk for følget!
Takk for turen! Ber-cph med sas+ er dessverre notorisk kjent for å være en ren sas- mtp servicenivå. Det er faktisk svært få grunner til å sitte foran det blå pappskiltet.. men for en helg!