Beste business class til USA?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av larslarslars, 08. jan 2020.

  1. larslarslars

    larslarslars Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    hva er beste business class til USA? Skal videre fra USA til Galapagos.

    Trenger man visa for transit i USA?

    Lars
     
  2. Wiolenze

    Wiolenze Veteran

    Innlegg:
    4,425
    Likes mottatt:
    29,340
    Bonuspoeng:
    183
    Trenger ikke visa for transitt om du ikke trenger visa normalt. ESTA bør du vel ha uansett.

    Beste C blir vi vel aldri enige om men jeg ville nok gått for LX om jeg kunne velge av de som flyr fra Europa. QR via DOH selges vel ikke på vanlig måte, ellers ett bra valg. SQ flyr fra UK til US, skal være bra det også
     
  3. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Enklest og veldig bra er jo SAS til EWR fra OSL, men tåler en mellomlanding finnes det mye bra som nevnt over her. SAS business er i mine øyne et meget meget bra produkt
     
    drsyk, braathens safe, Origo and 4 others like this.
  4. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    Fly 747 før det er for seint sier nå bare jeg :)
     
  5. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Du trenger ikke visum, men du må ha Esta. Det finnes ikke ordentlig transit i USA, du må alltid gjennom immigration.
     
  6. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    Ingenting som slår BA 64K i 2 etasje på en 747 til USA i C:p:D Og setet ved siden av blokkert grunnet Theoretical Seating:)
     
  7. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    Skal 747 fases ut? når da?
    det flyet er fantastisk til usa
     
  8. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,318
    Likes mottatt:
    12,285
    Bonuspoeng:
    183
    BA parkerer sine siste i 2024 og KLM i 2022 (mener jeg). Så da er det bare LH igjen som har den maskinen igjen.
     
    Sikiduck liker dette
  9. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    1. Singapore
    2. KLM
    3. SAS
    4. Swiss

    mine topp 4 men finnes mange flere.

    på bunn kommer Lufthansa.
     
    Edvard liker dette
  10. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fløy med Austrian i høst. Det var finfint. Anbefales.
     
  11. ktyvandt

    ktyvandt Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    43
    Synes business produktet til Lufthansa er bra jeg! Ikke like gode seter som SAS, men meget god service!
     
    animals liker dette
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis man reiser alene er det litt kjipt med 2-2-2, men hvis man er to på tur, så er LH helt fint. Enig i at servicen er bra.
     
    animals and ktyvandt like this.
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jøss, hva er "Theoretical Seating", i min tid med hyppige frekvenser til USA var det ikke noe slikt, men 64K var favoritten uansett.
     
    TravelManBiz liker dette
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Det er det samme som softblock. Altså totalt irrelevant for trådstarter som mest sannsynlig ikke har status hos BA.
     
    RoadKing liker dette
  15. larslarslars

    larslarslars Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    101
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar! Vurderer å bruke CT på denne turen. Fra hvilken flyplass er det lettest å finne SQ business award seter?
     
  16. TravelManBiz

    TravelManBiz Veteran

    Innlegg:
    1,674
    Likes mottatt:
    4,996
    Bonuspoeng:
    113
    FLY er BA sitt «despatch system» som allokerer bl. a passasjerer og bagasje. Ved T-72t så overføres noe av kontrollen over bestillingen fra Amadeus til BA og FLY. Grunnen til dette er at BA da får bedre kontroll over tildeling av seter. Inne i FLY er det en modul som heter Theoretical Seating (TS) Det er denne modulen som aktiveres ved 7-72. Jeg ser det veldig tydelig i Expertflyer. Hvis jeg har valgt et sete noen uker før avgang og setet er ledig ved T-72 så settes det alltid en blokkering på nabosetet. Dette gjelder i alle klasser unntatt i F kabinen. Jeg har også lagt inn mitt BA nummer i Expertflyer så systemet vet at jeg har BA gullstatus og det viser da riktig tilgjengelighet på setene. Hvis jeg bytter sete på ba.com etter T-72 så blokkeres setet ved siden av meg umiddelbart. Eneste som kan velge sete ved siden av meg er en annen gullmedlem.

    Dere kan si hva dere vil om BA og at de tar betalt for setereservasjon i C også. Men denne betalingen gjør at veldig få reserverer sete i C og kombinert med TS så har jeg nesten alltid gode seter tilgjengelig, også når jeg bestiller kort tid før avgang. Jeg har flydd en del BA til LHR i Y og har nesten alltid et ledig sete ved siden av meg (unntatt når flyet er helt fullt) I tillegg sitter jeg alltid på nødutgangen da denne som regel er ledig når jeg bestiller:)

    Samme gjelder i C, der er også TS aktiv og er det ikke fullt er setet ved siden av meg ledig:D Dette er jo en av mange gode fordeler som BA har der de prioriterer sine statuskunder mye høyere enn mange andre selskper gjør.
     
    Kristian, jgroneng and RoadKing like this.
  17. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,268
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    SQ fra Europa til USA på Award tror jeg du skal lete lenge for å finne. Kanskje slippes noe tett opp til avgang evt ?
     
  18. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Uansett ikke relevant her siden trådstarter ser etter bonusbilletter med CT
     
  19. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Det er vel bare FRA-JFK og MAN-IAH som finnes. Akkurat nå er det bare økonomibilletter å finne på Awardfares.com, men jeg sjekket bare det som er der allerede, pluss gjorde manuelle søk for uken som er ~355 dager fra nå
     
  20. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Regner du med å finne award-billetter helt til Galapagos? Eller kjøpe billetter fra USA? Du må vel uansett via Ecuador?
     

Del denne siden