Beste business class

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Fridtjof, 07. april 2016.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Visdomsord som alltid fra deg!!! Måtte du leve lenge i landet og kjøpe mange aviser
     
  2. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Synes Thai sin business på Bangkokruta er bra jeg ;)
     
  3. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Hva med Eva og ANA?
     
  4. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    369
    Likes mottatt:
    367
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg synes ANA sin var veldig bra da jeg fløy på deres 789 fra Haneda til Munchen. Høyt nivå på maten, selv om deres for-forretten ikke falt helt i smak. En av de beste biffopplevelsene ombord i et fly så langt. Nå var det ikke fryktelig mange i biz-kabinen, så det hjalp nok, men flyvertinnene var aldri mer en noen sekunder unna når du trengte de, og her fikk man alt man ville når man ville (som seg hør og bør?). Musserende vin i plastglass til predeparture drink overrasket meg, da det vanket skikkelige glass og champagne resten av turen.

    En ting som irriterer meg bittelitt med noen av biz-setene der ute er mangel på lagringspass i/rundt setet. Synes den lille hylla hos SAS er ok, men hos ANA var det ingenting utover å plassere ting på gulvet under fotskammelen. Alltid greit med et lite skap til å legge fra seg en bok eller headset, men dette er nok mer en pet peeve enn noe annet.

    Et stort pluss med ANA er veldig lave avgifter når man flyr på EB-poeng.

    Forøvrig første gang jeg har opplevd flytoalett som kan spyle meg i baken:D
     
    Edvard, Ursa and Blaa like this.
  5. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,212
    Likes mottatt:
    4,285
    Bonuspoeng:
    113
    De som trykket Liker på denne har enten vært sammen/gift lenge, eller så er de skikkelig glad i å fly.
    Kommer ikke til å innrømme hva min grunn er :confused:
     
    alexfins liker dette
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Vil vet jo at du er lei av å fly... ;)
     
    kiev liker dette
  7. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for gode innspill!

    Først må vi bli enige om en destinasjon, så skal jeg se hvor mange strekk og flyselskaper jeg tør å legge inn.
     
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    No explanation needed. Case closed.

    Det er ikke stolen som er så bra, men totalopplevelsen. We love SQ.

    [​IMG]
     
    Last edited: 19. juni 2019
  9. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,837
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Utrolig lekkert produkt, er det A350? Synd ikke SQ slipper awardseter i widebody til *A-partnere. Eller er det mulig å få tak i nå siden flere nevner SQ?
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Nope. Kun intra-Asia dessverre..

    Og dette setet finnes på A350 og 777-300.
     
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Singapore Airlines

    Bonuspoeng har jeg lite peiling på; blir helt svimmel og forvirra av de ulike reglene og baluba-utregningene som dere holder på med.

    Men om noen vil ta en langtur for å teste produktet, kan du få en bra dose SQ Business OSL-FRA-SIN-AKL retur for ca. 26 000 NOK. Det er ca. 50 timer in-flight C og du kan legge inn stopover i Singapore. Fare basis: D2NOWB.

    Jeg er en av de få som misliker skinnseter; både på fly, i bilen og generelt – så for valg av møbeltrekk får SK/LX/BA/LH etc. ekstra poeng.

    At SQ setene er brede som en sofa og du må proppe setet fullt med puter for å finne en OK posisjon er heller ingen stor fordel – med mindre du har en stor bakdel.

    Men Singapore Airlines har én ting de leverer på: Consistency of service.

    De er proffe til fingerspissene på koordinering i kabinen og du føler at de har full kontroll. Er mindre opptatt av humor, sjarm og smalltalk, det får bli en bonus.

    Det at SQ er lite generøse på awards/upgrades i C/F er greit. Det bidrar trolig til å holde nivået/image oppe, samt gir kunder incentiv for å bruke KrisFlyer.

    Har du et solid produkt som du kan prise så stabilt, med bra belegg – så får du lov til å være litt høvding.

    [​IMG]
     
    Last edited: 16. sept 2017
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Bra oppsummering. Er ikke helt enig med han i at APEX setet rocker båten. Det er samme som Air Berlin også har. De er bra, men ikke sykt fete. Jeg ville satt dem på fjerde plass bak Club World.

    Det er også verdt å nevne at Avianca sin reverse herringbone ikke kan sammenlignes med American sin. Sistnevnte har vesentlig større arealer. Avianca føltes trangt.

    Ellers er det jo vise ord, som alltid, fra Lucky.
     
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Blir spennende å høre hva Ben sier om SAS Business LAX-ARN når han drar til Svalbard i sommer.

    Jeg synes SAS har vore flinke med den; classy, Nordic understated, well done!
     
    mariusbb, Petter B-C and RoadKing like this.
  15. FFlyer

    FFlyer Senior Medlem

    Innlegg:
    620
    Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Har prøvd LH og SAS i *A, og sas vinner lett. Grunnene til det har andre nevnt her inne, men har selv opplevd LH's badstue og den sykt dårlige plassen til beina. Utenom Star Alliance vil jeg også nevne Korean som har et strøkent soft produkt med service på linje det som ble nevnt om ANA @Bettan

    Jeg har imidlertid et spm om setevalg; etter biz "salget" til SEA, ATL og et par andre lokasjoner i canada/us i begynnelsen av april, klarte jeg å kapre noen svinbillige LH biz billetter til SEA i neste års vinterferie ( dvs langhelg i Whistler hehe). Spørsmålet nå er hvilke biz seter er best i LH sin 747-400 når vi er 2 som reiser sammen? Hvordan funker det feks helt foran i snuta på 1A/C? Mye støy kanskje, eller er det gode greier? Noen erfaringer med upper deck?
     
  16. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Velger konsekvent upper deck. Mindre folk, roligere og føles mer romslig. Main deck Business på LHs 747 føles som Premium Economy.
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    I regelen er det vel mindre støy, dess lenger fram du kommer? Det som kan være ulempen med første rad er at det blir for "åpent"? Veldig personlig preferanse det der da.

    Jeg er veldig enig med @FFlyer. Upper deck er et must, i de årene jeg fløy fram og tilbake med BA til California, hadde jeg mitt faste sete på Upper deck. En helt annen opplevelse enn etasjen under.

    Reiste med Luftwaffe til Houston i juli ifjor og var på upper deck på en 380. Hadde det utmerket, bortsett fra at de akkurat la om fra trillevogn til servering fra galley i den perioden og hun som hadde oss hadde ikke kontroll i hele tatt. Vi fikk hovedrett før forrett og ingen dessert. Men det er en annen historie :).
     
    Ursa liker dette
  18. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Star Alliance: Ingen her som har flydd Turkish Airline?? De er jo langt oppe i verdensklassen når man snakker om business-pakken.

    For å nevne noe: BEST mat/servering (ordentlig mat!!!, ikke noe plastikk-matboks som SAS triller rundt med å serverer), gode stoler, alltid hyggelige folk som jobber der, topp service og i tillegg er Turkish Airlines de eneste (?) som har ordentlige business-class stoler (ikke flat-beds) i sine 737 og A320 familier på Europeiske flyvninger. 2-2 konfigurasjon og en vegg mellom eco og business class, ikke noe fille av en gardin...

    Der snakker vi om å ha sakene på stell :cool:
     
    Ursa, Petter B-C and milehigh like this.
  19. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Sky Team: Her er det KLM som gjelder. Knirkefri boarding, nypresset og utrolig god juice, lekker mat (dog ikke like bra som Turkish Airlines), topp service, gode flat-beds og bare ++++.

    KLM har en stor flokk med 747 som flyr til mange destinasjoner. Så med business class hos KLM på 747 får du mulighet til å sitte i 2 etasje (upper deck). Det er en fin opplevelse for dem som ikke har prøvd det. Føles litt som et privatfly første gangen. Stille og rolig atmosfære. :)
     
    Edvard, Ursa and watchaddicted like this.
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Problemet med turkish er 2+3+2 konfigurasjon. Man bør ha 1+2+1 for å komme med i toppen business class.
    De har også stor variasjon intra-Europa. Noen er 2+2 mens andre er 3+3 med blokkert midtsete. Hva man skal fly er det vanskelig å vite før man er på plass siden de om omrokkerer ofte.

    Har ikke selv testet turkish business, men har booket A320, A330 og 777 neste 6 mnd, så det blir spennende.
     
    Ursa liker dette

Del denne siden