Hvor glade er dere i hverandre? Personlig har jeg vært på en lenger tur hvor jeg skulle ønske at jeg og reisefølget satt på hver vår rad. Men det sier kanskje mest om meg. Da jeg reise med noen jeg faktisk var glad i så funka 1D / F svært så bra
Skal en tur til Hong Kong i november, og har lagt inn bud på Plusgrade til Business. Jeg så på seteoversikten at det ser ut til å være en "mini-kabin" med business for rad 9 og 10. Noen som har noe erfaring med denne? Så ut som den var litt nær toalettene kanskje, og var ikke helt tydelig hvordan den evt. er skilt fra plus-seksjonen bak.
Det er nok mange meninger i minikabinen på A340. Pga forheng mellom toalett/ galley og kabinen er det ikke veldig mye trafikk og lysinnslipp. Mest crew som skal bakover, og en sjelden gang en pluss passasjer på vidvanke. Kabinen er mindre og mer intim, men ikke romslig, så spørs det hva du liker.. Husker jeg rett kommer serveringen forfra, sånn at det tar litt mer tid før maten kommer og er du skikkelig uheldig kan det være utsolgt på noe. Fordelen er vel at det nok oftere er mindre folk og at det er letter å få bulkhead seter med bedre benplass.
Jeg digger minikabinen på A340. Finnes omtrent ikke trafikk der da det er godt sperret for bermen i plus. Klem på!
Har endt opp med rad 1 i minikabinen (rad 9), men ser nå at det er ledig på rad 7 og 8. Bør vi bli der vi er, eller flytte frem til rad 7? Kjør debatt!
Denne helgen har jeg fløyet både på rad 1 og 10 og etter dette ville jeg aldri valgt minikabinen igjen. Med mindre jeg reiste med 7 av mine beste venner. Det svenske crewet som fløy A340 for første gang glemte bokstavelig talt at rad 9 og 10 fantes. Dette sa de også selv, så 9-10AD fikk for eksempel ikke menyer. I tillegg til det tar det helt utrolig lang tid å få servering baki der. Fra nå av blir det lengst mulig frem, gjerne 1DF som par.
Fløy HKG-CPH for noen timer siden, hadde plass 10A. Fikk bra servering og oppmerksomhet selv så langt bak. Dog skal det sies at man naturligvis får servering senere enn de som sitter først, siden de starter der. Alt i alt, bra. Ekstra pluss for kjørligere i kabinen enn hva det pleier.
Hade jeg hatt muligheten, hadde vi gått for rad 1. Men nå er alternativet til rad 9 enten rad 7 eller 8. Det er mer trafikk forbi rad 7 regner jeg med, så jeg holder på 9, og tar det som et eksperiment.
Jeg liker best partall-setene på hver side, da setene er vendt slik at de etter min mening gir bittelitt mer privatliv. 2H er favoritt, men pleier også å velge 4H eller 6H om førstevalg er opptatt.
Er fred og ro det du ønsker er 10A herlig, ulempen er at det kan være tomt for enkelte av middagsrettene.
Hvis du vil ha det mest mulig rolig beholder du setet du har. Da slipper du trafikken fra alle andre som skal på do.
Erfaringen er desverre at du får være fryktelig i ro de første timene før gardinmafiaen finner ut de skal kaste noe mat etter deg. I 1A er du i fred.
Men hvor mye behov er det egentlig for det på Business? Er det nok til å være verdt å sitte i mini kabinen med tanke på senere servering osv?