Det er ikke spesielt egnet hvis dere ønsker å snakke sammen. 4H er derimot et av de mer private setene på flyet. Det samme er 2H og 6H. Er dere to som reiser sammen, og faktisk ønsker å snakke sammen ville jeg tatt en av 2-seterene i midten. 1D og 1F er best hvis de er ledige.
Er det noen forskjell på D/F på de ulike radene på A300-300? Tenker på om annenhver rad har seter som er nærmere hverandre (couples seat) slik TG opererer med, eller om de er helt like på alle radene?
Takk for svar. Da spiller det jo mindre rolle hvilken rad man sitter på. Forsto det bare slik at rad 2, 4 og 6 A/H hadde konsollen ut mot midtgang og derfor var mer private, så tenkte kanskje det var tilsvarende på midtsetene.
Oppsettet i business-kabinen er så godt som identisk i A350 og A330: https://scandinaviantraveler.com/en/aviation/explore-sass-new-cabin-using-google-street-view
Alle dobbeltsetene er like hos SAS, og da er 1D+1F de mest private siden «vanlige folk» ikke får bruke fremre toalett.
Har også booket tur til mamma med A350. Har plassert henne på 1H foreløpig, men virker som mange foretrekker 2, 4 og 6 pga at setet er plassert inntil vinduet. Hva synes dere?
Bare ett spm ang rad 1. Hvordan er støy / lys i fra galley der? Og Er det bassinet på hele raden sånn at man kan risikere å måtte flytte på seg om noen trenger det?
Fordelen med å ikke sitte helt inntil vinduet, er at det er enklere å komme seg inn/ut av setet. Selv med bordet oppslått. Man kan ta ned armlenet, og da blir sengen mindre trang også. Men, inne ved vinduet gir inntrykk av mer privatliv. 1H er mitt foretrukne sete hvis jeg reiser alene.
Okok, takk Får teste det en vei da. Tenkte man kunne bruke toalettet fremme men det var kanskje hos SQ det!
Skal jeg sove er 10A mest foretrukket sete om jeg reiser alene. Partallsrader har A/H-setene med konsoll mot midtgangen som gir mer privatliv. A-setene har i tillegg en konsoll mellom D-setet og midtgang som gir enda lengre avstand til neste person. Jeg foretrekker minikabinen, og da helst 10A, da det er ekstremt lite trafikk forbi der. Skal man sitte på rad 1-8 er lengst mulig fremme å foretrekke av samme årsak (mest trafikk jo nærmere galley bak rad 8).
Å jo, definitivt. Eget skap til sekken ved siden av fotbrønnen så man ikke trenger opp i hattehylla for å hente ting, samt at ingen sitter foran deg, du risikerer ikke at hovedretten du har lyst på har noen andre tatt og at det ikke noe annen trafikk en crew forbi setet. Jeg har aldri opplevd støybfra galley som problematisk. Hverken på dag eller nattfligjt