Helt klart partall setene ved vinduet. Men det er (som mye annet) en smakssak Man er et godt stykke unna midtgangen på den måten, og det ruller jo noen vogner og går endel passasjerer forbi mens man helst vil sove. Ekstra fordel et utsikt ut vinduet, hvis man liker det. Da ruler også partall setene.
Man skal ikke alltid stole på at man garantert får det man vil spise dersom man sitter på første rad. Jeg sitter sjeldent på første rad, men nettopp pga jeg ikke fikk det jeg ville ha én gang, så satt jeg meg på første rad neste gang. Tror ikke du de begynte bakerst den gangen jeg satt fremst
De flere titalls ganger jeg har fløyet SAS business har maten startet fra rad 1 siden galley er der. Jeg som er ganske kresen og er kjøtteter prøver å komme meg så langt frem spesielt pga det.
Vi er et par som skal på tur til IAD med A321LR - har valgt rad 1 foreløpig. Noen med erfaring, eller innspill til om det spiller noen særlig rolle hvilken rad vi tar?
Har valgt rad 2, med to troneseter. Rapporter viser at det er litt trangt på 2+2 radene, men siden det er narrow body, så er ikke tronesetene SÅ langt fra hverandre. Vi er heller ikke nyforelsket, så vi tenger ikke sitte oppå hverandre.
Enig med Holmen. Jeg har flydd 321LR og er ikke så forelska i kjerringa at jeg ville tatt toseter’n. Heller to troneseter på rad 2, 4 eller 6
Er det mulig å prate litt med normalt stemmeleie hvis man sitter på hver sin trone? Skal ha med nevøen min over til IAD i sommer og han får bare Business den ene veien. De toseterne gir meg litt Plus vibber og regner med at han kommer til å bruke mye av tiden på film og iPad, men er jo greit å kunne ha litt dialog underveis uten å måtte reise seg.
Hvis man er nyforelsket, kan det bli en litt vanskelig samtale - fra hver sin trone. Men ellers går det bra!
Du må jo lene deg over litt. Det er en midtgang i mellom dere. Men toseterne er ikke trange altså. Bare litt lite space i mellom synes jeg
Da er vi enige om at 2H på A330 er nærmest vindu, mens 3H er nærmest midtgangen? Hun på kundeservice mente nemlig at alle rader var helt like. De var jo 1-2-1 …
Satt på 3H i natt og setet er nærmest midtgangen! 2H var nærmest vindu. Det var A350 men den er likt med A330
Jeg foretrekker 1A eller 1H. Det er verdt å sitte foran ved galley mot midtgangen for den ekstra beinplassen synes jeg.
Burde hørt på @tobeornot999 . Seter på partall er nærmest vindu. Så en kan ikke få både (ekstra) god plass til bena _og_ nærmest vindu.. Byttet til 2H.
Jeg har flydd mye SAS business og prøvd alt fra rad 1 til 10. 1H er min favoritt uansett. Ikke så veldig opptatt av å henge i vinduskarmen, men ser det jeg trenger ut av vinduet uansett. Det skapet ved siden av fotbrønnen (dobbelt så stort på H kontra A) er gull verdt til å ha sekken i så man slipper opp i hattehylla for å hente ting og kan ha alt nære seg. At setet er nære galley har aldri plaget meg. Gardina er alltid igjen og har aldri opplevd sjenerende støy eller trafikk der.