Bestil bil for minst 7 dager hos Avis i mai å få 7000eb poeng ekstra.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Fredrik81, 02. mai 2016.

  1. tadagast

    tadagast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for svar bighc og Travellingalf. Da får eg tenke litt til:)
     
  2. Helikopter

    Helikopter Medlem

    Innlegg:
    245
    Likes mottatt:
    271
    Bonuspoeng:
    63
    1. Vente 1-2 måneder
    2. Klage
    3. Vente.
    4. Repeat evt gi opp.

    Dessverre er erfaringer her på forumet med leiebil + eurbonus nesten bare negative. Slike kampanjer viker som om det er 50/50 om de har gått gjennom eller ikke. Og masse treghet i systemet om når poengene kommer inn.
     
  3. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    246
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    Send meg en melding med ditt leiekontraktsnummer og EB-nummer så skal jeg sjekke den for deg.
     
    ingie and Stuttfeiten like this.
  4. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    246
    Bonuspoeng:
    43
    Dette er riktig, da data på disse leiene kommer i puljer. Har du ikke fått poengene innen fristen du har fått, kan du sende meg en melding her direkte med EB-nummer og leiekontraktsnummer, så skal jeg hjelpe deg.

    Mvh

    Thomas
     
  5. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
     
  6. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    246
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    Som nevnt over må navnet på hovedsjåfør og navnet på betalingskortet stemme overens. Dersom du ønsker å leie for å få EB-poengene, må du selv møte opp for å signere og betale, men du kan sette opp to ekstrasjåfører som faktisk brukere av bilen. Dette vil koste 35,-/dag pr. ekstra sjåfør, men det er det vel kanskje verdt for 7000,- poeng.. :)
     
  7. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått 500+6500eb poeng 2 av 2 ca en uke etter at bilen var levert tilbake begge gangene.
     
  8. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    Fikk mail tidligere idag om en ny runde med dette (7000 EB points for å leie hos Avis minst 7 dager), noe som passer utmerket for meg da jeg skal en uke til Florida i oktober-november.

    Har noen få spørsmål som jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med:
    • Ved å bestille gjennom kampanjen, får jeg da alle de forsikringer som jeg trenger som nordmann på tur trenger og vil kunne trygt si nei til de som de forsøker å prakke på meg der i disken? Eller er det noe ekstra jeg bør huske å ta med?
    • Er det mulig å bestille bil med GPS allerede fra nettbestillingen, eller må man ta det når man kommer fram?
    Jeg er EB Silver og har Amex Premium dersom det skulle ha noe å si.
     
  9. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Edit: Nå som jeg forsøker å bestille via www.avisworld.com/EuroBonus
    får jeg beskjed om at "Vårt system kan ikke finne din wizard-profil": Er det sånn at jeg må allerede ha profil hos Avis for å booke?

    Edit2: Fikk det til, men lurer fortsatt på spørsmål 1 og 2 :)
     
    Last edited: 09. aug 2016
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,143
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk over 7K poeng som DnB reward.
    Men det er jo ingen spesifikasjon på dette, som jeg enda har funnet.
    Kom også 1K poeng direkte fra Avis.
     
  11. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    246
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    1. Selve kampanjen påvirker ikke forsikringer eller andre tilleggstjenester, så ved reservasjon bør du velge dem du synes er relevante for ditt leieforhold og avhengig av hvilke forsikringer du allerede har i kredittkort eller utvidede reiseforsikringer.

    2. GPS er et tilleggsprodukt som de individuelle stasjonene selv velger om de ønsker å ha fritt tilgjengelig eller ta i skranken. Er det mulig å legge til GPS så ville jeg ha gjort dette ved bestilling, da dette garanterer at det finnes tilgjengelig. Å bestille bil med integrert GPS vil ikke kunne garanteres på forhånd med mindre du bestiller innenfor Select eller Prestige-segmentet og dette er spesifisert i bilbeskrivelsen.

    Det som er viktig når du (og flere andre her inne som mangler poeng) booker på kampanjene, er at dere sjekker hva som ligger inne i Preferred-profilen deres om dere planlegger å bruke den ved reservasjon eller utsjekk. Har dere f.eks et MasterCard registrert som betalingsmiddel og skal delta på en Am.Ex kampanje, så er det viktig at dere endrer til Am.Ex i profilen også, ikke bare på bookingen. Opplysningene i profilen vil nemlig ved utsjekk overstyre all informasjon dere tidligere har lagt inn dersom denne blir brukt. Dette er den vanligste grunnen til at man ikke får poengene man føler at man har krav på. Det samme gjelder for AWD-nummer (kundenummer) i profilen som kanskje er knyttet opp mot en organisasjon eller et firma.

    Mvh

    Thomas
     
    Travellingalf and kalleballer like this.
  12. Arctic123

    Arctic123 Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!

    Noen som vet om jeg vil få godskrevet alle poengene om jeg leier fra mandag morgen til søndag kveld (6 døgn + et par timer), eller kreves det syv hele døgn? Prisen ser ut til å være den samme...
     
  13. MIkrovegas

    MIkrovegas Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Mandag morgen til søndag kveld blir 7 dager så det går fint.
     
  14. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Takk for utfyllende svar @tmolvik :)

    Når det gjelder forsikring. Jeg frykter at jeg vil bli forsøkt pusha på mer når er står i skranken.
    Er det noe mer enn det som vises nedenfor (LDW og ALI) som er "vanlig" og viktig for nordmenn på tur å ha med?

    Jeg har selvfølgelig reiseforsikring og det hele betales med AMEX.

    [​IMG]
     
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Skal ha leie bil i oktober, men da kun 6 dager. Nå er det 7000eb poeng på 7 dagers leie eller mer. Hva skjer om jeg betaler for 7 dager, men leverer den etter 6. Får jeg alle poengene. Prisforskjellen er på ca 200kr, og 6000 ekstra poeng hadde ikkje gjort noe.
     
  16. Nanping

    Nanping Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    79
    Bonuspoeng:
    28
    Har det samme problemet som endel andre her, har bare fått 1000 poeng i stedet for 7000.
    Kan jeg sende deg PM Thomas?
     
  17. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    246
    Bonuspoeng:
    43
    Jaja, det må du selvfølgelig bare gjøre :)
     
    Nanping liker dette
  18. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    246
    Bonuspoeng:
    43
    Leverer du inn bilen etter 6 dager vil du etter all sannsynlighet ikke få bpnuspoengene, samtidig som du faktisk kan risikere at leien går opp i pris, da et brudd på opprinnelig avtale gjør at prisen i de fleste tilfeller blir kalkulert på nytt ut fra dagens prisnivå. Om du har forhåndsbetalt kan det fungere, men det blir nok veldig tvilsomt uten at en manuell prosess må til..
     
  19. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Leide bil fra SFO i juni på dette tilbudet. Ifølge den (utrolig) hyggelige dama i skranken hadde jeg alle forsikringer som overhodet kunne være nødvendig inkludert i prisen her. Det fantes noen ekstra å legge på, men disse var nærmest for tull å regne.
    Ekstra sjåfør var gratis i denne raten, men jeg betalte noen få kroner dagen for å leie GPS i skranken. Det var en skikkelig Garmin, ikke noe tullete selfbranda greier som Hertz kan finne på å bruke.
    Poengene kom inn på konto et par uker etter leie, og fikk i likhet med andre her poeng fra Avis i tillegg til ekstrapoengene.

    Super kampanje, og er på alle måter mye mer fornøyd med leien fra Avis enn tilsvarende leie fra Hertz i mai (den gang bare for et døgn). Skal leie bil fra SFO igjen i september på samme tilbudet, og om alt går like strålende da regner jeg med at Avis kan betrakte meg som mer eller mindre fast kunde.
     
  20. ingie

    ingie Nyfrelst flyentusiast

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for god info!

    Mulig dette står et sted, men betyr det at om man har bestilt på bedriften, så får man ikke poengene? Selv om EB-nr ligger inne etc?
     

Del denne siden