Bestil bil for minst 7 dager hos Avis i mai å få 7000eb poeng ekstra.

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Fredrik81, 02. mai 2016.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde en avis leie for 8 dager siden, bestilt ifb med kampanjen hvor man skulle få 5000 poeng for en leie på 2 døgn. Noen andre som har gjort dette, hvor lang tid tok det før poengene kom? (jeg har ikke fått enda)
     
  2. morpheus77

    morpheus77 Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    @RoadKing Jeg leide hos avis i over 2 dager og bestilte gjennom tilbudet de hadde til og med 30 juni. Har ikke sett noe til de 5000 ekstrapoeng
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Godt, da er vi to som sliter. Jeg har sendt mail til supporten deres, og fått kvittering på at de har mottatt henvendelsen, men ingenting hørt siden. Skal prøve å purre på. Men det ble antydet fra stasjonen i Trondheim at slike poeng som regel (!) ikke kom før en måned etter at kampanjen var avsluttet. Jeg syns i det minste de kunne svart med det på henvendelsen.
     
  4. MIkrovegas

    MIkrovegas Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg benytter meg av dette tilbudet hver gang det kommer, og poengene er altid på plass innen 7 dager etter å ha levert bilen tilbake. Er de ikke på konto innen 7 dager så kommer ikke poengene er min erfaring. Det har gått ganske smertefritt i lang tid, men nå har jeg også 3 leier som jeg ikke har fått poengene for..
    Det hjelper å purre har jeg også erfart tidligere..
     
  5. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Utrolig kjipt at det ikke fungerer automatisk. Det er en stressfaktor når man må bruke tid og energi på å følge med. Det er hovedårsaken til at jeg ikke gidder Trumf, for når jeg ser på diskusjonene der så virker det som det er mye rart som skjer.
    Ja, jeg prøver å samle poeng, men det er en grense for hvor mye ulempe man orker...
     
    Travellingalf liker dette
  6. morpheus77

    morpheus77 Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg tok kontakt med AMEX på telefon og fikk epost tilbake at dette var det Avis som skal ordne opp i. Her er det jeg fikk i svar

    Hei.



    EuroBonus-poengene i forbindelse med kampanjen på leiebil vil bli overført til din EuroBonus-konto direkte fra Avis. Har du ikke har mottatt disse må du ta direkte kontakt med Avis.

    Med vennlig hilsen

    Ørjan Navarsete Leithe
    DNB Bank ASA
    American Express Card Services Unit
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skriver og skriver til Avis, men får ikke svar :(.
    Amex hadde heller ikke levert vervepoeng før jeg ringte og klaget.
    Blir så lei av kampanjer som ikke leverer :mad:
     
  8. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    De fleste bedriftsavtaler vil ikke gi bonusopptjening, men det finnes enkelte unntak så det enkleste er å sjekke etter endt leieforhold om poengene tikker inn på konto. På en kampanje som f.eks den med 7000p, derimot ville jeg ikke gamblet med å bruke et AWD-nummer tilhørende firmaet eller en annen form for avtale.
     
  9. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Det er litt mer komplisert enn som så også da det er flere aktører involvert, men om du ikke har fått poengene dine og det er over 2mnd siden leieforholdet ble avsluttet, send meg en PM med reservasjonsnummer og leiekontraktsnummer, så skal jeg sjekke status for deg. Dobbeltsjekk også at du ikke har brukt en Preferred-profil ved utsjekk som har overskrevet bestillingsdetaljene dine (f.eks om du har bestilt med AmEx, men har et VISA i profilen din).

    Thomas
     
  10. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Hei,

    Poengene blir beregnet i "oppsamlingsheat", så det kan ta opp til 2mnd før de kommer på konto (ca 2-4 uker er vanlig). Dem som får dem etter 7dg er nok i det heldige hjørnet, men har du ikke fått dem 2mnd etter endt leieforhold send meg en PM (sjekk ellers det jeg skrev i innlegget over).
     
  11. morpheus77

    morpheus77 Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Da venter jeg til 03 okt :)
     
  12. Tweety

    Tweety Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Inngikk leieavtale under 7000 poeng-kampanjen og leide i USA første uka i oktober. 1 uke senere godskrives 1000 poeng. Lagt inn claim under missing point på SAS Eurobonus/Avis-siden. Øredøvende taushet...
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Du må mase, og mase masse. Jeg opplevde det samme med weekend kampanjen her i Norge, poengene kom, etterhvert, og helt idiotisk, 500 der, 500 her osv. Helt uten mål og mening.

    Sånn jamfør tidligere diskusjoner på Eurobonus og hva Eurobonus kan forbedre, så er det en god kandidat at de stiller krav til de som inngår avtaler med dem på kjøre bonuskampanjer. For meg iallefall, er min erfaring med Avis her, og Amex sin vervekampanje og til sist SAS MC, så lite trivelig at jeg kommer til å vurdere veldig nøye om jeg går på slike kampanjer igjen senere. Da bør det være en saftig gulerot.
     
    Tweety and Stuttfeiten like this.
  14. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    386
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Leide bil i Florida to ganger (bestilte gjennom Amex-kampanjen med 5000 ekstrapoeng) for 4 uker siden. Har ikke fått ett eneste EB-poeng fra Avis... Bør jeg vaere bekymret?
     
  15. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bestilte to ganger en ukes leie i USA på 7000-kampanjen, i juni og september.
    Første gang fikk jeg 500 poeng ved avhenting, og 7000 poeng dagen etter at den var levert inn. Andre gang fikk jeg 500 ved avhenting og 6500 ved retur. Tydelig at det er litt tilfeldigheter i hvor mange poeng man får, og når.
     
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Bekymret trenger du ikke å bli, du får poengene, men må kanskje jobbe for dem.
    Jeg syns de burde vært hos deg nå, men ting tar tid, spesielt når det er annet land/kontinent.
    Du begynner jo å nærme deg klagefristen, så bare spar på kvitteringer og start mølla når klagefristen inntreffer.
     
    FlyTax liker dette
  17. kalleballer

    kalleballer Medlem

    Innlegg:
    228
    Likes mottatt:
    202
    Bonuspoeng:
    43
    Last edited: 25. okt 2016
  18. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Leide hos Avis på siste USA-tur, ene og alene pga av 7000EB kampanjen. Har fått 1000 poeng og det tok jammen meg 3 uker før de kom på konto. Resten av poengene kan jeg vel se langt etter.... sendte inn missing point claim i dag men siden det ikke går an å skrive noe fritekst så får jeg jo ikke frem at det var kampanjepoengene som manglet.

    Når det er sagt er jeg så drittlei Avis at jeg aldri skal bruke det møkkaselskapet igjen. Hver eneste gang er det forsøk på svindel med å lure inn upgrades eller ekstra-ting. At man må mase på poengene også bare underbygger poenget.
     
  19. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Det October sa.

    Hvordan claimer jeg manglende poeng? Jeg har fått NULL poeng, etter å ha leid bil i enda flere dager enn kravet.
     
  20. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Som nevnt tidligere kan jeg prøve å hjelpe dem av dere som mener at dere ikke har fått riktig antall poeng etter en Avis-leie. Send meg isåfall en PM, så skal jeg se hva jeg kan gjøre (ingen garantier).

    Før dere skriver derimot, sjekk gjerne et par ting. Det er nemlig ofte de tre samme grunnene som går igjen når det gjelder hvorfor man har fått avslag;

    1. Sjekk at dere har booket via riktig side og brukt riktig kredittkort/AWD-nummer etc (alt etter hvilken kampanje dere har brukt). Har dere en Preferred-profil med andre opplysninger lagret enn dem dere har booket med, kan disse overskrives på utleietidspunktet da bilen skal sjekkes ut på forhånd og de registrerte profilopplysningene derfor brukes

    2. Veldig mange av kampanjene som kjøres via Avis i Europa gjelder kun i EMEA (Europe, Middle East og Afrika), da disse er i samme enhet. USA, som er et land mange leier i, er derfor ofte ikke deltagende i disse. Eksempler er f.eks Am.Ex-kampanjen med 5000 ekstrapoeng eller den pågående vinterkampanjen som gir 4000 ekstra. I T&C for kampanjene er dette ofte spesifisert i pkt 2. Dette er ofte tilfelle for dem som kun har fått 1000p (500+500 gjerne).

    3. Sjekk at bookingtidspunkt, leietidspunkt og leielengde er riktig. Her har jeg også fått en del henvendelser hvor man har blingset på vilkårene.

    Om alt dette er ok, og dere fortsatt ikke har fått poeng så gi meg en lyd. Det skal ikke være nødvendig å mase på poengene dersom disse vilkårene er oppfylt, men erfaringsmessig så vet jeg at det noen ganger kan være utfordringer når flere systemer skal snakke med hverandre (Avis, SAS, Am.EX osv). Merk derimot at det kan ta opptil 60dg før poengene er på konto, selv om alt går på skinner.
     
    KRS, miura and Edvard like this.

Del denne siden