Betale/bestille hotell med Eurobonus poeng?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Skinnes, 22. juni 2017.

  1. Skinnes

    Skinnes EBG, AY Gold

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,594
    Bonuspoeng:
    293
    Aldri. Og når jeg har ringt SAS så har de alltid sagt at det ikke var ledige rom i kategorien...
     
    thecoldfish liker dette
  3. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    I gamle dager ringte jeg bare SAS og sa hvor jeg ville bo og det var alltid plass. De bør ta seg sammen.
     
    RoadKing liker dette
  4. Skinnes

    Skinnes EBG, AY Gold

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Tragisk opplegg. "Kjipt" å bare kunne bruke poengene på fly, når det både er mulighet for hotell og leiebil.
     
  5. NapoleonBornToParty

    NapoleonBornToParty Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, jeg forsøkte i dag å booke hotell for poeng, og fikk samme melding. Spurte i chatten, og ble bedt om å ringe. Ringte, og det gikk ca slik:
    Hun: "det er et begrenset antall rom".
    Meg: "det gjør det i praksis umulig å bestille rom for poeng, når det ikke er rom å få bestilt."
    Hun: "nei, det er fint mulig å book rom for eurobonuspoeng, det er bare et veldig begrenset antall rom som legges ut".
    Meg: "ja, men når det altså ikke er mulig for noen å booke rommene, fordi det er så få som legges ut, er det i praksis umulig å få bestilt".
    Hun: "om du er for sen til å booke en flybillett og flyet derfor er fullt kan du ikke si at det ikke går fly"
    Meg: "nei, men jeg kan si at SAS ikke hadde ledige plasser og jeg måtte fly med et annet selskap. Det går ut over eurobonus-programmet når det ikke er mulig å bruke å poengene til det dere lover"
    Hun: "nei det kan du ikke si, for det legges ut et begrenset antall rom du kan bestille for poeng"
    Meg: "ja, men når jeg, og tydeligvis mange andre, ikke får bestilt rom, så gjør det eurobonus-programmet mindre verdifullt for meg, og jeg..." Her skulle jeg til å si at "jeg vil da vurdere andre bonusprogram", men nå var den danske damen så irritert at hun begynte å prate i munnen på meg. Ble temmelig irritert selv.

    For å være klar på det; jeg anser det ikke som en menneskerett å få booke bonusrom, men når de reklamerer med det, og jeg hverken får booket rom eller leiebil, og det er jeg tydeligvis ikke alene om, da går det ut over eurobonus-programmets relevans for meg.

    Men det er jo ikke den danske damens problem..
     
    Skinnes and RoadKing like this.
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,594
    Bonuspoeng:
    293
    Helt enig.
     
  7. n0gga

    n0gga Medlem

    Innlegg:
    95
    Likes mottatt:
    80
    Bonuspoeng:
    18
    Har selv prøvd dette, og jeg må si jeg sliter med å finne noe som helst. Kan de ikke heller ha en oversikt over hva som faktisk er tilgjengelig? Er dritt lei av å få opp at det ikke finnes tilgjengelige rom.
    Dette med hotellovernattinger var faktisk et viktig argument overfor fruen for å få henne på lag i denne galskapen.
     
  8. Skinnes

    Skinnes EBG, AY Gold

    Innlegg:
    67
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Har prøvd flere ganger både med hotell og leiebil, hittil så har jeg bare fått brukt poengene til flyreiser.
     
  9. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Før var det masse ledig men nå har det blitt vanskeligere å finne ledige rom. Er det noen med inside information her som kan forklare grunnen til dette?
     
  10. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sjekket bare for moro skyld Budapest i juli da jeg skal dit i forbindelse med formel 1, og fikk faktisk opp ledig rom på Park Inn, men 198.000 poeng for 11 netter synes jeg at er en smule i overkant. Koster jo bare 9.800 via Expedia.

    Regner man Trumfkroner tilsvarer vel 198.000 poeng i overkant av 14.000 kroner. Og jeg tar nok heller en liten bonustur til Asia i C og F for de poengene.

    Men det finnes altså muligheter, må bare ha flaks. :)
     
    Wiolenze liker dette
  11. emhb

    emhb Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Sitter ikke på så mye innsideinformasjon, men nok til at jeg kan synse om hvorfor. Antar det er fordi flyselskapene ikke betaler så mye for rommene. Altså at hotellene tjener mer på å selge de til gjester som betaler cash. Det var vel enklere før når Sas drev hoteller selv.
     
  12. Balongum

    Balongum Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har også prøvd dette. Men aldri funnet noe...
     
  13. GoForGull

    GoForGull Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    fremdeles umulig å bestille bonus overnatting fra SAS. har snakket flere ganger med kundeservice og kom ikke lengre enn det. de sa " prøv igjen imorgen". Lei for dette
     
  14. knutfin

    knutfin Medlem

    Innlegg:
    362
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Sist gang jeg booket rom, merket jeg at jeg ikke fikk opp ledige rom når jeg valgte Oslo, men når jeg valgte Skandinaviske hovedsteder dukket det opp massevis der.

    Så det kan jo være at det er noe bugs ute og går?
     
  15. Margrete

    Margrete Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som vet hvor lang tid i forveien disse få rommene som kan bestilles med eurobonus blir tilgjengelig? Så man vet ca når man skal lete. Er jo umulig å finne noe i Oslo/Gardemoen når man har lyst på
     

Del denne siden