Betalo kommer til Norge

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Lars J, 23. okt 2024.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,661
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke en uvanlig problemstilling :rolleyes:

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,661
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har ny app kommet ut på Google Play ihvertfall.. Har både betalt et regning og gjort en overføring til konto. Begge ble registrert som kontantuttak, men vi får se i morgen om de gir eurobonuspoeng allikevel :)

3. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    18
    Gi beskjed ;)

Jeg har en større regning som skal betales. Har lyst å prøve betalingen via Betalo med SAS-kortet denne doblepoeng-helgen men sitter litt på gjerde.

4. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,826
    Bonuspoeng:
    93
    Ikkje spesielt godt første inntrykk. Testa med ei rekning no og det blei mykje "noe gikk galt" meldingar, men det ser ut til at betalinga har gått gjennom. Ingenting i lista over fullførte betalingar dog. Sitter nok på gjerdet og venter litt som @Jorge før eg legg inn noke meir her.

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,905
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk også en haug med feilmeldinger. Og valget om jeg var svensk, eller noe annet. :rolleyes:

6. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,826
    Bonuspoeng:
    93
    Samme her, er kjent med alle spørsmåla finansforetak må gjennom i forhold til pengane sin opprinnelse osv, men litt spesielt at det var på svensk og at svensk nasjonalitet er standardvalget. Tyder på litt forhasta implementering.

7. BenSva

BenSva Nytt Medlem

Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Dårlig førsteinntrykk ja. Sendte melding til kundeservice, de fikset alle feilmeldingen i appen. Nå ser jeg utførte betalinger i appen. Spent om det blir noe bonus. Kommer jo opp som kontant uttak så tviler jo...

8. rimitone

rimitone Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,251
    Bonuspoeng:
    163
    Står jo man kan legge til amex utstedt i scandi pluss fin, men ikke mulig, er grået ut

9. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,570
    Bonuspoeng:
    183
    Kom mail fra Betalo nå - de reklamerer ganske hardt med at du får doble poeng denne helgen.
    Jeg kan ikke forstå at de tør dette om de ikke har en eller annen avtale med SEB i ryggen

...
    Mellom 25 og 27 oktober tilbyr vi doble EuroBonus-poeng på alle transaksjoner via Betalo, takket være SAS Eurobonus Mastercard! Husk at det er visse begrensninger for transaksjoner (se detaljer nedenfor), så planlegg betalingene dine klokt for å maksimere poengene dine.
    ...

For deg som er påmeldt til dobbel poenghelg 25.–27. oktober og ønsker å tjene doble poeng på alle kjøp

SAS Eurobonus Mastercard (SEB Kort Bank) har satt noen begrensninger som du må holde deg innenfor.

Dette satt en maks betaling på kr 10.000,- pr. 24 timer eller kr 20.000,- pr. 96 timer.
    Dette er per kort! Har du et PointEarner ekstrakort? Da kan du kjøre 2 x kr 20.000,- pr. 96.000 timer.

Tenk at fakturaen ikke får være større enn f.eks. kr 9.750,- pr. dag + transaksjonsavgiften for å holde deg under grensen på kr 10.000,-.

Preference and Teknolai like this.
  10. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,018
    Bonuspoeng:
    183
    Da må BillKill ta seg sammen, hvis vi nå får SAS MC poeng på Betalo…

11. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,415
    Bonuspoeng:
    113
    Er ikke så mye Bill Kill får gjort med mindre de lander en egen avtale med SAS Mastercard (SEB).. Om Betalo kommer med støtte for Amex (til samme pris på 2,3%), så er det nok over for Bill Kill.

Maggie liker dette
  12. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    18
    Hvordan tolker dere "maks betaling på kr 10.000,- pr. 24 timer eller kr 20.000,- pr. 96 timer"?

Blir det da ikke mulig å betale bare én faktura på 12k for eksempel?

13. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,570
    Bonuspoeng:
    183
    Antar du må splitte den opp, først betale 10k(ink gebyr), deretter vente 24 timer og så betale de resterende 2k
    Det var slik med SAS MC og Payr også, men da tror jeg beløpsgrensen var enda lavere?

Skyline liker dette
  14. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,489
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått epost om forhåndslansering, men det står ingenting om redusert pris ut måneden?
    Fikk dere rabatten? Har ikke registrert meg ennå.

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,661
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er vel dette et ganske regulert marked, så det spørs om de kan forskjellsbehandle de to. I tillegg lanserer vel Bill Kill i Sverige samtidig i følge mail som kom nylig.

Forøvrig sier nettsiden til Betalo at de tar gebyr fra 2.3% til 2.8%, så jeg gjetter på at sistnevnte gjelder for Amex i Sverige og også i Norge hvis de får det på plass her.

16. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    190
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg fikk rabattert pris, 1,9%, på de to fakturaene jeg la inn tidligere i dag.

Spielhaug and freddyen like this.
  17. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    485
    Bonuspoeng:
    63
    Sendte de ut teksten med så mange skrivefeil? Noen har hastverk

18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,661
    Bonuspoeng:
    293
    Forståelig.. antar at rekrutteringspotensialet er noe høyere før en doble poenghelg enn før en vanlig helg :D

19. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,826
    Bonuspoeng:
    93
    Betalo bekrefter på FB at sjøl om transaksjonane er kontantuttak så skal dei gi poeng.

Skyline liker dette
  20. Skyline

Skyline Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    18
    Men fikk du kvittering eller noe lignende? Jeg må nemlig levere en “bekreftelse” på at faktura er betalt..

Del denne siden