Betalo kommer til Norge

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Lars J, 23. okt 2024.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    293
    Betalo har alltid vært strikte på dette (bortsett fra at i starten kunne du lyve og si det var en av kategoriene over). Bill Kill har dessverre også blitt striktere etter at de lanserte Bill Kill +Biz. Du får derfor dessverre bare betalt regningen din hos Bill Kill hvis du har et orgnummer å starte business-abonnement med.

Du kan betale med Mastercard hos begge, men da er det jo ingen poeng å hente :(

2. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,621
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde to lignende fakturaer (boligfoto og rørlegger) som ble avvist på samme grunnlag av Betalo denne uken. Aktiverte Master med BillKill og forsøkte der. Begge måtte whitelistes, men bare rørlegger ble godkjent. Og BillKill avviste boligfoto-fakturaen med samme begrunnelse som Betalo :p Jeg har betalt faktura til en lokal tømrer gjennom BillKill tidligere i høst. Jeg vet ikke om de nylig har strammet inn, eller om det bare er litt vilkårlig hvilke som slipper gjennom.

3. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,037
    Bonuspoeng:
    113
    Der vil du mest sannsynlig få beskjed om at du må ha et Biz+ abonnement for å betale slike regninger. Amex/Betalo/BillKill har strammet inn på hvilke regninger kan betales med Amex.

4. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    293
    Man kan nok ha flaks med at enkelte mottakere allerede er whitelistet for lenge siden.

btm liker dette
  5. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,621
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk selv tømreren whitelistet i september 2025, men ja, jeg kan nok ha vært heldig med det også :D

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan hende de ikke er helt konsekvente når supportmailene behandles ja. Hos begge to. Jeg har registrert et par nye mottakere hos Betalo og har fått et avslag eller to der det virker som faktura ikke ble lest igjennom engang. Det var åpenbart at mottaker var i en av kategoriene de lister, men det løste seg med et svar på avslaget heldigvis.

btm liker dette
  7. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg lurer på hvor nøye Bill Kill sjekker hvem man er når man bestiller +biz. Jeg har et orgnummer til en forening som kun ble opprettet for å registrere domene tilbake i steinalderen da man ikke kunne bestille .no som person. Er ikke registrert i foretaksregisteret en gang, men kan jo være det går :p

holmen and btm like this.
  8. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    28
    Ikke særlig lønnsomt. +Biz abonnementet koster 469 kr per måned, pluss 2,5% gebyr fra Bill Kill ved Amex-betaling. Dermed nulles bonusfordelen raskt ut.

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    9,011
    Bonuspoeng:
    293
    Bonusfordelen er vel bort i mot ikke-eksisterende i utgangspunktet. Ved kreativ bruk av CT kan det lønne seg. Forutsatt at man ikke hadde klart CT i utgangspunktet såklart

10. testflyver

testflyver Medlem

Likes mottatt:
    220
    Bonuspoeng:
    43
    Dette var kjipt. Har flere hundre k i regninger på vei, med planer om å betale med Betalo + Amex. Men det går altså ikke.

Da tror jeg dette blir siste spikeren i kista for Amex Elite. Blir ikke lenger verdt å ha, spesielt mtp at jeg ikke klarer å finne reiser jeg kan bruke mine CT og poeng på.

Har snart 3 ubrukte CT, kunne blitt 5 hvis jeg fikk betalt regninger som planlagt.

11. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,584
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde en opplevelse forrige uke med Bill Kill / Betalo. Egentlig et beløp jeg skulle betale med SEB sitt SAS MC, men siden de har så ekstremt rigide bruksgrenser, så måtte jeg få faktura istedenfor.

Ba både Bill Kill og Betalo om å whiteliste butikken (en butikk som selger gulv).

Bill Kill svarte dagen etter at Amex ikke godtok denne og at det kun var B2B. Et par dager etterpå kom motsatt svar fra Betalo. Dermed ble den betalt som faktura med Amex likevel.

avis, btm, Spielhaug and 1 other person like this.
  12. avis

avis Senior Medlem

Likes mottatt:
    59
    Bonuspoeng:
    28

Ser ut som BillKill har strammet inn ganske mye i det siste. Flere regninger som tidligere gikk helt fint, blir nå avvist eller krever at du oppretter business-konto med latterlige priser og gebyrer.

Men det er vel som i reklamen fra den andre tråden:

(Kreditt til FlyMCO for videoen fra Viatrumf-tråden)

Last edited: 03. mars 2026
    MariusJS, Teknolai, indahla and 3 others like this.

Del denne siden