BGO-CPH-MAN t/r Plus, Transpennine Express, haik + jakten på den perfekte nano-partikkel

Tråd i 'Reisebrev' startet av geddi, 06. des 2016.

  1. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,280
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, det ble i siste liten denne bestemmelsen om å skrive live reisebrev. Kombinasjonen aldri gjort det før og lett snue gjorde avgjørelsen vanskeligere enn den burde være. Klokken er nå 08:33, og 09:00 er det retning Flesland.

    Oppdrag - Finne den perfekte nano-partikkel
    Sjefen sa her en dag, " @geddi , vi trenger en nano-partikkel (NP) for /%/"%&/%&" (tatt av sensuren). Så da var det bare å begynne å tenke hvor denne NP'en kunne holde hus. Det første som slo meg, mest sannsynlig fordi det er et fristende reisemål, og at jobben har en avdeling der, var Bahamas. Mange fine strender der med finkornet sand, men er de NP størrelse?

    Etter dette skjønnte jeg at dette kom til å bli vanskelig og at jeg kanskje hadde tatt vann over hodet. Tross alt, hvordan ser en NP ut? Kanskje noen her inne kan hjelpe meg? :p

    Kjenner at jeg skulle ønske at oppdraget mitt var like "lett" som @Stuttfeiten sitt, som å kjøpe en paraply, men kanskje like greit for en bergenser, for da hadde det ikke blitt tur. Hadde jo ikke trengt å "reise" lengre enn til entréen hvor det er stakket opp minst 10 paraplyer, om enn godt brukte.

    Reiserute
    BGO - CPH, 6.12, SK2865
    CPH - MAN, 6.12, SK541
    MAN - LDS, 6.12, Transpennine Express
    LDS - MAN, 7.12, Haik
    MAN - CPH, 7.12, SK542
    CPH - BGO, 7.12, SK2870

    Så ble avgjørelsen tatt for meg og jeg trengte ikke å bruke hjernecellen (bestemt form entall) for å ta den avgjørelsen. Leeds ble det. Greit nok, aldri vært der og ville nok mest sannsynlig ikke ha reist der privat heller.

    Klar for avreise:
    koffert.jpg

    Wish me luck - I need it
     
  2. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,867
    Likes mottatt:
    9,141
    Bonuspoeng:
    183
    Strålende med live-rapport, selv om du skal til Nord-England som vel strengt tatt ikke er en av verdens perler..
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,582
    Likes mottatt:
    32,370
    Bonuspoeng:
    293
    Toppers :)
     
  4. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,280
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Ankommet det aller helligste, plassen som tar en ut i verden, sør, øst, vest i first, business osv

    20161206_091412.jpg
     
  5. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,280
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Enig, men all reise er bedre enn ingen reise.
    Og, poeng er bedre enn ingen poeng :)
     
  6. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Transpennine Express.

    The Ale Trail. Gjennomførte i fjor. Åtte stasjoner mellom Manchester og Leeds. Alle har en, to eller tre puber på eller rett ved stasjonen. Hver pub har flere real ales.

    Vi klarte 35 sorter på to dager.

    Lykke til.
     
    geddi and Henrik like this.
  7. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,280
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Boarding forsinket med 20 min, kaosboarding og ingen forsøk på pri boarding med kun skiltet stående på skranken for skam skyld, bli stående i gangtunnelen i 10 min, for å så få beskjed om feil med dør og at vi må gå ut igjen.

    Kaos i gate område, sureste dragen ever, gidder nesten ikke å svare på folks spørsmål, ser olmt på alle som spør og spyr ut korte, kontante og treffsikre flammer. Seriøst, dette bildet er representativt.
    2016-12-06-10-24-46.jpg

    Sa til henne at jeg likte ikke tonen hennes, da fikk jeg svidde øyenbryn som resultat.

    Så da sitter vi her på BGO uten lounge og venter, uten å vite noe annet at en dør ikke er som den skal. Ja, ja, godt man har god tid i CPH :)
     
    Last edited: 06. des 2016
  8. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,280
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje jeg må ta pitstop på noen av stasjonene da? Hvilken anbefaler du? :)
     
  9. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Toget går hver time.

    Du kjøper fleksibel billett og går av på første aktuelle (Stalybridge). Her tar du en pint i ro og mak mens du venter på neste tog.

    Så tar du toget til neste stopp. Hopper av, tar en pint eller to mens du venter på neste tog.

    Osv osv.

    Mine anbefalinger:
    Må-listen: Station buffet bar på Stalybridge, the Riverhead i Marsden og den lengst mot vest i Huddersfield.

    Droppe-listen: Du kan droppe Greenfield.

    Søk på "the real ale trail". Anbefales om du liker daff engelsk øl (som jeg).

    /koffert
     
    pgaa, Thomas123, Stuttfeiten and 2 others like this.
  10. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kommer til å kjøre dette opplegget på nytt i mai neste år. Man er hjemmefra i drøye 48 timer, sover en natt i Manchester og en natt i Leeds. Strengt tatt er det mulig å gjøre det enda raskere også, men 50-52t er perfekt.

    Sist gang hadde jeg med fem kompiser.

    ...."og alle var enige om at det hadde vært en fin tur".,,
     
    LineE and geddi like this.
  11. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,280
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Så kom meldingen, flyet er kansellert. Det er i slike tilfeller diamanten skinner.

    Kaos ved SAS servicesenter hvor alle fikk beskjed om at de ikke booket om, en egen avdeling gjorde det, og alle skulle få ny rute på sms. Dette tok jeg ikke sjansen på, siden jeg visste at jeg kunne nå opprinnelig flight CPH-MAN ved å fly via Oslo hvis man handlet raskt.

    Så jeg gjorde noe jeg aldri har gjort før. Jeg flashet diamant kortet og mannen bak skranken fikk plutselig et mer medgjørlig blikk. Klikk, klakk på tastaturet, så kom denne ut. De andre passasjerene kastet lange blikk :cool:
    2016-12-06-11-49-52.jpg
    Av og til skinner diamanten, men ikke ofte :)
     
    Last edited: 06. des 2016
    Rune, Kristian, pgaa and 14 others like this.
  12. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Du får håpe på at serveringen på et ekstra leg i plus matcher den tapte tiden i loungen i CPH.
     
    Stuttfeiten and geddi like this.
  13. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,280
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Det er vel kun snacks intra Skandinavia, så må fylle opp tanken før flight.
    20161206_111019.jpg
     
    Stuttfeiten liker dette
  14. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,280
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    SAS IT...lurer på om de klarer å fange opp at man skal ha bonuspoeng etter opprinnelig rute, eller om jeg får 940 ekstra poeng som plaster på såret.

    Når jeg fløy til STR for en drøy måned siden gjorde SAS IT ikke det og ga meg kun BGO-CPH når jeg opprinnelig hadde BGO-OSL-CPH. Det løste seg med en telefon selvsagt. Men dette var jo i SAS' fordel, og ikke det i dagens tilfelle.

    Følg med i neste episode av jakten på den perfekte nano-partikkel, så får dere svaret :)
     
    Last edited: 06. des 2016
    Upsaker, Stuttfeiten and RoadKing like this.
  15. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,280
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er pinadø den nye flighten, SK262 også forsinket! :confused:

    Mye motvind idag, blåser jakten på den perfekte nano-partikkelen vekk? Er alle reiseguder på ferie? Må @geddi gå av flyet og tilbake på kontoret? (Med Brødrene Dal stemme)
     
    rkvalvaa, RoadKing, Kristian and 3 others like this.
  16. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Nå har det aldri skjedd at jeg har blitt booket om til en rute med mindre opptjening, men når jeg har blitt booket om til en rute med flere segmenter har jeg alltid fått poeng for ruten jeg er booket om til.
     
  17. LineE

    LineE Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Mange forviklinger på det som burde vært et stabilt første leg - håper det årner seg!

    Ellers takker jeg @bor_i_en_koffert for tipset om Real Ale Trail. Ser tredveårsgavepotensiale! :)
     
    geddi and bor_i_en_koffert like this.
  18. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,280
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    En dust som hadde sjekket bagasje og ikke dukket opp. Kom oss avgårde uten stor forsinkelse.

    Har akkurat ankommet CPH gate på OSL 30 min før avgang.
    20161206_130008.jpg

    Store forandringer på OSL som flere har meldt om. En strafferunde ble gjennomført før jeg kjente meg igjen og kom til lounge og E-gates.

    Vurderte å stikke innom C gate, men det er vel ingen nyhet lengre og vel dokumentert. Et lite bilde for julestemningen sin skyld
    20161206_125244.jpg
     
    Last edited: 06. des 2016
  19. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,280
    Likes mottatt:
    3,161
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter på flyet, var på vei til gate da kapteinen oppdager at det står et fly på vår gate :eek:
    20161206_142922.jpg

    Så står vi og venter på ny gate....har aldri opplevd dette før :)
     
    RoadKing and Eddie47 like this.
  20. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,385
    Likes mottatt:
    17,912
    Bonuspoeng:
    183
    Viss det blir meir krøll og komplikasjonar så prøv å bli booka om via Gdansk? Eg reiser dit i morgon, må berre innom Radisson og sove litt.

    God tur! :)
     
    bor_i_en_koffert, Eddie47 and geddi like this.

Del denne siden