BGO-CPH-MAN t/r Plus, Transpennine Express, haik + jakten på den perfekte nano-partikkel

Tråd i 'Reisebrev' startet av geddi, 06. des 2016.

  1. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Etter mye komplikasjoner og løping på flyplasser, så fortjente jeg denne i gullstua på CPH
    20161206_145413.jpg

    Den smakte brillefint og satt som et skudd og nå sitter jeg på SK541 og venter på avgang til Manchester.

    JUHUU, da blir det nano jakt allikevel :D
     
    pgaa, Kristian, Eddie47 and 2 others like this.
  2. TO-777

    TO-777 Nytt Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Slenger meg på å anbefale "Real Ale Trail"

    Fantastisk morro, men anbefaler ikke å ta det en søndag(som vi gjorde), da togene har mye færre avganger. Så klarte faktisk ikke å fullføre, kom kun til Huddersfield, så tilbake til Manchester(uten stopp;)). Dog skal det sies at promillen da var meget høy, så gikk egentlig helt greit!

    Anbefaler som @bor_i_en_koffert puben i Stalybridge, helt knall! Men Greenfield er på toppen av min liste..? ;-) Ble noen vanvittig morsomme søndagstimer på puben i Greenfield.

    God tur over til øyriket, gleder meg til fortsettelsen av reisebrevet @geddi
     
  3. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,362
    Likes mottatt:
    7,559
    Bonuspoeng:
    183
    En litt kjedelig start med kansellert fly, men flott at SAS ordnet opp.
    Får tro resten av turen blir bra nå som loungen er inntatt og litt godt drikke kan nytes.
    God tur videre :)
     
    geddi liker dette
  4. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    En topp flight CPH-MAN med service innstilt dansk crew som var tilstede. Blide og hyggelige, ikke så mye som skal til for å heve opplevelsen mange hakk.

    Standard fare på CPH-MAN matmessig, selv om denne var en av de svakeste jeg har smakt. Vinen derimot, veide mer enn opp!
    20161206_161722.jpg

    Flyet landet kl.16:47, og første og eneste direkte tog på mange timer går 17:03.
    Screenshot_20161204-221039.png

    16 min fra gate, gjennom passkontroll, til togstasjon, kjøpe billett og finne riktig perrong...puh, går det bra da? Jammen bra jeg er lett i steget og selv med en innlagt finte, skjermen ved billettkjøp sa perrong 1a mens toget gikk fra 3a, så rakk jeg det utrolig nok :)

    Sitter nå på Transpennine Express...kjøpte first class billett, siden det er det nærmeste jeg kommer F klasse foreløpig :p Og med håp om å få lade mobil, men hadde glemt adapter, så lading utgår og ikke er jeg sikker på om jeg sitter på first heller. Gikk inn en vogn hvor det stod first på og gikk gjennom en del vogner. Ser ikke store forskjellen...hadde neppe skjedd om det var en flyvning.
    20161206_172022.jpg

    Ha, nå skjønner jeg hvorfor alle satt mottatt kjøreretning når jeg kom på toget MAN, etter Manchester Piccadilly, rygger toget ut igjen o_O ja, ja, gidder ikke å bytte sete nå.

    Transpennine Express
    20161206_182133.jpg

    Edit: Bilder lastet inn. Ser at sas app sier vi landet 16:47. Vil det si touch down eller parkering gate, noen som vet?
     
    Last edited: 06. des 2016
    pgaa, RoadKing, LineE and 4 others like this.
  5. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Should I stay or should I go?
    20161206_174319.jpg
     
    RoadKing and mathiasfe like this.
  6. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg krysser fingrene for samme resultat

    Takk for det! Ja, mye ekstra på kjøpet i dag, men det ordnet seg til slutt.

    Hadde vært kjekt å møtes, men det ordnet seg til slutt.

    Takk for det!

    Ja, turen tok seg oppover så snart jeg kom i loungen og fikk boblebrus.
     
  7. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Ops, feil exit fra togstasjonen, bra det ikke var skumle menn i denne bakgaten :)
    20161206_182752.jpg

    Funky lys de har i Leeds
    20161206_182917.jpg

    Og tilslutt fant jeg hotellet
    20161206_183035.jpg

    Det var ikke dette jeg hadde forventet meg når jeg entrer et Hilton hotel :rolleyes:
    20161206_183116.jpg

    Heisen opp i tredje hvor lobbyen er
    20161206_194645.jpg
     
    RoadKing, LineE, mathiasfe and 2 others like this.
  8. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde veldig lyst til å stoppe i Staylebridge for en Ale, men en virusherjet kropp ville heller til hotellet så fort som mulig. Tidlig opp for å jakte på den perfekte nano-partikkel stod også på programmet, så det ble retning Hilton Leeds City.

    Tydeligvis et eller annet som skjer i Leeds i dag, fordi det var nesten ikke et hotellrom å oppdrive i sentrum. Marriott, fullt.....Hilton, fullt.....Park Plaza, fullt.....Queens, fullt.....Doubletree, et rom ledig til £270......Ibis kr.1300 :eek:.

    Her måtte noe gjøres, vent litt nå, matchet jeg ikke til HHonors Diamond for mange måneder siden? Sjekke, sjekke, jommensannten, og de har 48t booking garanti for diamanter. Ringte Hilton reservasjonstelefon:

    Lady: Sorry sir, no rooms available at Hilton Leeds City
    Jeg: I am a diamond memeber and you have a 48h booking guarantee right?
    Lady: I can see that the hotel is more than 10% overbooked and then the 48h guarantee is not valid.

    Neivel, hvor står det? Det må være den berømte lille skriften det o_O

    Lady: I can transfer your call to Hilton Leeds and then you can check if they can help you
    Jeg: Yes, please do
    Hilton Leeds: Sorry sir, we are fully booked
    Jeg: I am a diamond member and you have a 48h booking guarantee, right?
    Hilton: Hold on please, I will check with my manager
    Hilton: Hello sir, I'm pleased to offer you a room for £199
    Jeg: Thanks

    Konklusjon: Ser ut som om 48h garantien virker, men man må stå litt på kravene.

    Ankom hotellet og ble oppgradert til suite. Hyggelig og blid betjening. Forklarte at jeg som diamantmedlem har gratis frokost og gratis wifi. WIfi'en er forresten crap og ikke mye verdt. Sliter med å laste opp bilder til TR.

    Hotellet har sett bedre dager og viser tegn til slitasje. Rommet er bra, ok størrelse og standard.
    20161206_194234.jpg 20161206_194257.jpg 20161206_194241.jpg
     
    LineE, pgaa, Kristian and 3 others like this.
  9. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Uten et skikkelig måltid hele dagen, var magen i heller dårlig humør og måtte blidgjøres med et skikkelig indisk måltid. Elsker indisk mat og England har mange gode indiske restauranter.

    Tripadvisor styrte meg i retning Tharavadu, #8 av 1485 i Leeds må jo være bra. Det var flere som syntes det, fordi plassen var stappfull og fikk beskjed om at det var fullt. Minst 1t ventetid. Uaktuelt. Bilde fra utsiden.

    20161206_195739.jpg

    Kroppen var sliten og jeg hadde sett i in-room menyen at de hadde tikka masala, så da bar det tilbake til hotellet. Det smakte bra, selv om jeg mistenker at Tharavadu hadde vært en annen liga. Vinen spanderte SAS :D

    20161206_202537.jpg
     
    RoadKing, LineE, Kristian and 6 others like this.
  10. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Rise and shine, på tide å få seg litt gratis frokost.

    Disse skal holde meg gående gjennom dagen. Fungerte stråelnde i går, så dette skal nok gå bra.
    20161206_224719.jpg

    Forkjølelsesmedisin fra Korea. Hjelper mot vond hals, rennende nese, nysing, muskelsmerter og feber. En god coctail med virkestoffer og funker bra når man bare må stå på og ikke kan legge seg ned på......som i Korea, hvor betalt sykefravær er uhørt.

    Mener å ha lest at denne type medisin kan ikke selges i Norge fordi det ikke er lov å blande flere typer virkestoffer i en tablett. Noen som vet noe om dette? Vet at de selger paracet med koffein, men koffein klassifiseres kanskje ikke som et legemiddel?
     
    Sooninson, mhsalv, Upsaker and 3 others like this.
  11. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Kjapt spørsmål, hvilken lounge er den beste i MAN? Ser at de har to i T1, Aspire og Escape.
     
  12. Kristian

    Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

    Innlegg:
    6,325
    Likes mottatt:
    35,284
    Bonuspoeng:
    293
    I den bakgata kunne "Jakten på den perfekte NP" blitt en krimroman ;) Strålende fortalt reisebrev! Gleder meg til fortsettelsen!
     
    geddi liker dette
  13. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er litt nysgjerrig på når nanopartiklene kommer inn i bildet. Latex?
     
    geddi liker dette
  14. LineE

    LineE Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    33
    Godt det årna seg! Håper dagen blir bra og at formen holder! Kan forøvrig anbefale lemsip - britisk mirakelmedisin mot gufne, virusherjede kropper som røres ut i varmt vann! (Må ikke kombineres med paracet med mindre du skal på julebord uten fri bar! :p )
     
    geddi liker dette
  15. Akira

    Akira På jakt etter status

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    3
    Herlig rapport. Skal til MAN selv nå på søndag, skal se om jeg tar en "Real Ale Trail"
     
    geddi liker dette
  16. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Ambisjonen om et live reisebrev røk godt til i går pga diverse omstendigheter.

    Uansett, her kommer resten.

    Så etter en solid frokost og en dose medisin, så bar det av sted for å finne den perfekte nanopartikkel...jobben måtte gjøres, uansett hva det ville koste. Så hvor begynner man? Etter et godt tips fra @Kristian så gikk jeg tilbake til den skumle bakgaten fra i går, det må jo være det perfekte skjulested, ikke sant? Etter å ha trålet gjennom halve Leeds underverden, blitt tilbudt knark og kosestunder fra fortapte sjeler, var jeg ikke kommet et nanometer nærmere oppdraget.

    Frustrert og fortvilet, tok jeg en velfortjent pit-stop på en tysk kneipe.
    20160930_122420.jpg
     
  17. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Kjedelig med skjer i sjøen. Håpar alt går bra og at ting kjem i normalt lage igjen snart, lykke til!
     
    geddi liker dette
  18. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Etter et par forfriskende glass hadde humøret steget betraktelig, uvisst om pga promille eller nytt håp, men det kunne være det samme. Første tanken som slo meg var å tråle et par barer og halvlitere til for å se om den perfekte nano-partikkel kunne gjemme seg der.....kanskje i det lekre, luftige skummet? Eller i det gyldne, smakfulle eliksiren ;) Selv om det var svært fristende, slo jeg raskt tanken fra meg og skjønnte at det var ønsketenkning og at om det var tilfelle så hadde den vært funnet for lenge siden.

    Så jeg begynte å tråle gatene igjen og kom snart til hit
    20161207_144401.jpg

    University of Leeds, det åttende største universitetet i UK med ca.31000 studenter. Her må det vel være noen som kan hjelpe en i nød?

    Etter en del direksjoner, fikk jeg tilslutt riktig rettledning og kom frem til riktig bygning. Underveis fikk jeg oppleve både britisk høflighet og aggresjon. Briter er stort sett utrolig høflige og veldannete og som en Nordmann føler jeg meg uhøflig og udannet i mange situasjoner, men jeg prøver så godt jeg kan å huske å smile, si "Thank you" ofte, excuse me osv. Et helt annet nivå av høflighet enn i Norge, det no sikkert. Men når jeg gikk på gaten, så var det en syklist som nesten ble påkjørt av en bil, vil si at begge parter opptrådde uvørent. Da haglet det med ukvemsord og det endte nesten med basketak midt i veien. Nesten sjokkerende midt i all høflighetsregnet :p

    Uansett, jeg traff en særs spesiell, men hyggelig professor som var villig til å hjelpe meg med mitt oppdrag. Se det, så heldig kan man være. Litt flaks er det i alle gode prosjekter :p

    Så da bar det inn i lab'en. Se der ja, det var kraftig lys, med den kan man sikkert finne den perfekte nano-partikkel!! Hva er det på skjermen, nano-partikler?
    20161207_132558.jpg

    Må nok dessverre skuffe dere, men det er det nok ikke :p

    Men se her ja, her snakker vi
    20161207_133337.jpg

    Nano Test, de vet hva de holder på med disse folka. Her er det håp in a hanging snore, var det en lektor som sa en gang.

    Og jommen sannten kunne ikke disse folka skimte med nano-partikler også. Og dermed som @bor_i_en_koffert har etterlyst så presenterer jeg nano-partikler

    20161207_134853.jpg

    Ble dere skuffa no? :p

    En suspensjon av SiO2 med størrelse <50 nm.

    Disse er dessverre ikke den perfekte nano-partikkel, men heldigvis så har den gærne professoren sagt seg villig til å finne den for meg for en ikke billig penge, så da anser jeg oppdraget som fullført og sjefen er sikkert fornøyd helt tuil den første regningen kommer :p
     
    Eddie47, anders82, mathiasfe and 3 others like this.
  19. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for det! Fikk inspirasjon til reisebrevet av kommentaren din :)

    Latex er alltid inne i bildet ;)

    Må kombineres med paracet når det er fri bar. Greit, got it! ;)

    Takker!

    Stor takk for det! Synd jeg ikke får truffet folka her inne på julebordet, men det kommer nok nye sjanser snart!
     
    Last edited: 09. des 2016
    LineE liker dette
  20. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,252
    Bonuspoeng:
    113
    Glemte denne, så spol mentalt tilbake til morningen. Venter på heisen for å sjekke ut.

    Alltid greit å bli påminnet at man ikke skal henge klær FORAN heisen. Lett å glemme :rolleyes:
    20161207_080531.jpg

    Og her er kanskje en brannfakkel og noen er kanskje uenig, men jeg synes dress og sneakers, IKKE hører sammen
    20161207_080610.jpg

    Hadde nok ikke reagert om dette hadde vært i USA, men i UK?

    Spurte resepsjonen om de kunne bestille en taxi til 8:40, mannen hentet en perm, så på meg og sa 8:40? or do you want 8:45? Hææ, 8:45, hvorfor skulle jeg ville ha det? Jeg sa 8:40 for 10 sek siden...snodig skrue.
     
    Last edited: 08. des 2016
    wilhelm, mathiasfe, LineE and 2 others like this.

Del denne siden