BGO-CPH-MAN t/r Plus, Transpennine Express, haik + jakten på den perfekte nano-partikkel

Tråd i 'Reisebrev' startet av geddi, 06. des 2016.

  1. Earl

    Earl Veteran

    Innlegg:
    2,357
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Godt å se at målet med turen er fullført og nanopartikelen funnet, antar resten av turen da kan brukes til å nyte litt godt engelsk drikke ;)
     
    geddi liker dette
  2. bor_i_en_koffert

    bor_i_en_koffert Senior Medlem

    Innlegg:
    975
    Likes mottatt:
    1,396
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg jaktet på nanopartikler en stund, da jeg opplevde Thermo-Fisher/invitrogen for dyre. Jeg fant alternativer i Baskerland.
     
    geddi liker dette
  3. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,394
    Bonuspoeng:
    183
    Har du vore over og gjort innskudd i ein spesiell bank?
     
    miura and geddi like this.
  4. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,199
    Bonuspoeng:
    113
    Oppdrag fullført og på tide å vende nesen hjemmover. Som den *A slaven de fleste av oss her inne er, så utgikk KLM til Leeds/Bradford med høye kneløft og booking fingeren klikket lekent og lett på SAS til MAN.....sånn helt automatisk. Så da måtte man finne haik tilbake til MAN.

    Som sagt, i alle gode prosjekter har man litt flaks og jeg snublet over denne
    vauxhall.JPG

    En Vauxhall Adam, i sterk kontrast til andre forumisters utblåsning med 911 på autobahn :oops: Ikke alle er like heldige :p

    Noen som vet hvorfor det heter Vauxhall i UK (og noen andre land) og Opel i resten?

    På vei ut av Leeds ble det kjørt forbi Elland road. Som en fotball freak så husker jeg godt Leeds nyere storhetstid med EIrik Bakke og semifinale i CL. Ble overrasket over hvor stusselig stadionet så ut, men det begynner å bli noen år siden Leeds var i PL.
    20161207_151215.jpg

    Kjøreturen fra Leeds til MAN tar en over "fjellkjeden" The Pennines, som er en fjellrygg som går fra ca. North Midlands, rundt Derbyshire og nordover nesten til grensen til Skottland. Høyeste punkt er Cross Fell som rager 893m over flatt vannivå. The Pennines skiller nordvest England og Yorkshire/nordøst England. Lærte også at mens i nordvest laget man bomull, så var det ull som gjaldt på den andre siden av the Pennines "i gamle dager".

    The Pennines er kjent for å være vindfullt og selv en fra Stadt eller Stavanger må holde på hatten her oppe. Vilt terreng hvor nesten ingenting kan vokse på grunn av vinden.
    20161207_153427.jpg
     
    Kristian, Eddie47, mathiasfe and 4 others like this.
  5. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    915
    Likes mottatt:
    1,306
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke ukritisk; Enkelte Lemsipvarianter inneholder 1000mg paracetamol, kombineres dette over tid Er det en viss fare for overdose. (Paracet og jerntabletter er forøvrig noe noe av det mest toksiske som selges over disk...) Apropos koffein: Når man brekker over et visst antall mg klassifiseres det som legemiddel.. :oops:
     
  6. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,199
    Bonuspoeng:
    113
    Vel fremme på MAN, så kunne jeg observere at det ikke manglet på skilting. Nesten litt forvirrende med så mange do's, dont's og direksjoner. Det var forbausende få mennesker gjennom security for å være den tredje største flyplassen (antall reisende) i UK på en torsdag ettermiddag. Faktisk, så suste jeg rett igjennom uten noe ventetid i det hele tatt. Det var lite like folk i den vanlige køen, så det var overraskende folketomt.
    20161207_162541.jpg

    Lett jogg gjennom tax free, og de som klager på kanossagangen gjennom tax-free'en på OSL bør holde seg langt unna MAN.

    Mener at man som *A Gold skal ha tilgang til både Aspire og Escape loungen. Hadde ikke tid til å besøke begge, så stakk hodet innom det første jeg kom til, som var Aspire loungen.
    20161207_163444.jpg

    Inntrykket av Aspire loungen var bra. Rent og pent, med masse sitteplasser med utsikt til tarmac. Matutvalget derimot var heller skralt. Og alkoholen virket det som man måtte betale for. Jeg skulle uansett kjøre hjem senere, så skal ikke påstå dette skråsikkert.
    20161207_164013.jpg 20161207_164018.jpg 20161207_164023.jpg

    Bare dype skåler så da ble det en salig blanding. Smakte blæhh
    20161207_164221.jpg
     
  7. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,199
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, siste post for TR, som skulle ha kommet i går kveld, men pga tidenes mest omfattende flash salg i business i går kveld (og fremdeles pågående), så kommer den nå.

    MAN-CPH
    Igjen fantastisk dansk crew som var tilstede hele tiden, blid, smilende og hele tiden i forkant, med å etterfylle kaffe og spørre om det var noe mer vi trengte. Tror ikke gardinen var lukket et sekund. Er danske crew bedre? Kanskje det var samme crewet som på CPH-MAN som også var strålende.......

    CPH-BGO
    Møkka crew. Nuff said.

    Ok, that's all folks. Takk for følget og alle fine kommentarer :)
     
  8. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,286
    Likes mottatt:
    3,199
    Bonuspoeng:
    113
    SAS IT - stor takk til dere! Så fikk jeg altså 940 poeng som plaster på såret :D

    Screenshot_20161210-131155.jpg
     

Del denne siden