Huff, du har det fælt @Eddie47 ... Tenk all hudkreften du får. Nei, da er det bedre med litt isbjørner og snø
Haha er vel sikkert tegn på at vedkommende er norsk når man ser en kar som sitter i sol og varme og ser på skirenn Ser ut til at dere har det flott
For spesielt interesserte .. bilder som ikke kom med og menyen på SAA.... legg merke til at verdens vakreste by var med på kartet. Hadde en lengre prat med en godt voksen engelskmann(?) i loungen i Johannesburg. Han misunte oss turen til Mauritius .. så kom det: «Bergen er et at de flotteste stedene jeg har jeg noen gang har besøkt, jeg var der en uke sist sommer og ble ikke truffet av en eneste regndråpe!» Kul fyr!
Livet i Paradise er egentlig ganske greit .. mat og drikke og seng og alt vi trenger ble betalt i fjor en gang .. vin serveres «by glas» og vi får så mye vi orker. Nå er vi i gang med lokale tilpasninger, minibaren fylles på daglig med øl og annen drikke men ikke vin .. Hele dagen går det kelnere rundt mellom solstoler og badende folk og serverer det som måtte ønskes. Lokal tilpasning: jeg har brukt en tusenlapp av lokale penger (250kr?) til en kelner som stikker en kald vinflaske ned i sekken når han går forbi .. så har vi på terrassen når mørket senker seg .. ... ellers er slaraffenlivet herlig utpreget, varmt og godt
Dette så moro ut, velfortjent og kos deg, takk for de artige innspillende og humoren er definitivt av ypperste klasse
Tamiler og Prøysen! De har ingenting med hverandre å gjøre, så vidt jeg vet. Men...? Her på øyen feires alle religiøse høytider som om der var deres egne enten det er jul eller påske eller som nå på mandag, da er det hinduene som feirer. Og dem er det mange av ca 50%. Tamilene tenker at de er i den gjengen. Når det er religiøs høytid har man offisiell fridag. Mandag førstkommende samles alle hinduer til festival rundt en innsjø her, rundt denne innsjøen er det flere hindutempler. På 1970 tallet var det en geistelig hindu som tasset over øya og fikk bud fra oven et sted om at denne innsjøen var hellig og forbundet med Ganges på mystisk vis og dermed ble innsjøen hellig. Senere har den fått påfyll av vann fra Ganges og nå vet alle at den er hellig. I disse dager samles alle hindufamilier og vandrer mot denne innsjøen for å feire, de mest troende går i opp til 5 døgn, mens andre tar taxi eller tar egen bil. Man er da pragmatisk .. Så var det det med Alf Prøysen, vi flyttet fra Prøysens rike i 1988 men vi har på et vis fått han inn under huden. Han var en klok mann! «Æille har et syskenbån på Gjøvik» Vi hadde i dag en privat sightseeing rundt på øyen, en svært oppegående mann, en tamil, som kunne fortelle om alt: styresett, demokrati, økonomi, inntektskilder og religion. Da fikk vi vite om den kommende høytiden .. Etterhvert som dagen gikk kunne han fortelle at han hadde vært i Europa (England, Frankrike, Tyskland, Italia) og at han hadde en kusine som hadde funnet seg en norsk ektemann. Hun bodde nå i en vakker by som heter Bergen, litt kjølig, men vakker. «Æille har et syskenbån på Gjøvik» Ha en flott aften
I dag vil jeg foreslå internasjonal standardisering av dasser! F.eks Porsgrunn Porselen I USA er det så høyt vannspeil at godt voksne menn dypper nedi når de sitter og må dusje etterpå .. Her på øyen er sittehøyden så lav at de er bygget for pygmeer eller folk på mor sin høyde. De er ikke bygget velproporsjonerte bergensere på 100 kg som kommer deisende ned med en meters fallhøyde. I dag sprakk det! Nå er vaktmesteren på leit etter ny doring. Kan noen ta opp med ISO at vi ønsker en standard for dette?
Ringer med en gang! Dette holde rikke. Håper for øvrig du skal hjem snart. Blir så misunnelig av å lese dette
Livet er fullt av kontrastar, noko den litt brå overgangen i dette reisebrevet er eit godt døme på. Kos deg vidare, med eller utan ISO-standardisert porselen...