Halloen! Skal prøve å få til diamant for første gang. Mangler ca 25k og perioden min går ut i slutten av oktober. Nå som det i tillegg er 20% ekstra statuspoeng så burde det være mulig relativt billig. Noen som har forslag til billige ruter som gir mest verdi for pengene? Har sett på t/r gdansk med mellomlanding i arn og cph begge veier. Dette gir vel 7200 poeng for ca 3500kr. Finner jeg noe bedre enn dette?
Fra @Are i tråden: Förslag på en MR med SAS/StarAlliance som ger 24.200 poäng före 30 nov? | InsideFlyer NO Faktisk, enda bedre forslag: OSL-LIS-PDL Azorene, kanon sted (antakeligvis, har ikke vært der ennå ) Burde gi 11 200 poeng pr tur og havner på under 5k om man treffer riktig bookingklasse .
Ser OSL-LIS-PFL gir 3444 miles på tap sine sider. Vil denne da gi 200% hvis det er riktig bookingklasse (hvor finner jeg dette?), altså 6888 poeng for en vei?
OSL-LIS er 1722 miles, som rundes opp til 1800. LIS-PDL er 902 miles, usikker om den rundes opp til 1000? Ellers 900. Ved 200%: 2800x2=5600 poeng per vei.
Denne var med i siste Mail fra sas: EKSTRA BONUS Nå i august får du som er Gullmedlem* litt ekstra fra oss i form av 20 % av kvalifiserende flyreiser/statuspoeng som kreves for Gullmedlemskap. Hold øye med ”MinEuroBonus”. *Gjelder for kvalifiseringsperioden som slutter 31/8, 30/9 eller 31/10 2022, for medlemsnivåer som utløper i nov./des. og jan. 2023.
Opptjeningsperioden slutter i august, september eller oktober, grace 3 måneder senere. Men, som vanlig litt krøkkete skrevet.
For de med opptjeningsperiode som nevnt ble/blir det delt ut 20% av kravet som statuspoeng som en hjelp. F.eks 18.000 poeng for de som jobber mot 90.000 og EBD.
Aha. Nå skjønte jeg det. Det er ststuspoeng og flighter mot nytt nivå. Ikke 20% ekstra poeng på de flightene man faktisk tar.
Det var det jeg først tolka det som også. Sendte melding til SAS for å dobbeltsjekke men da sa hun fra sas at det var 20% mer per flight…
Om poengbingen er romslig og man skulle ønske å kjøpe disse vanlige billettene for poeng; er det konsistens i vekslingskursen? Er det slik at et EB-poeng alltid tilsvarer X antall øre, eller må man sjekke fra gang til gang?
Skrev med hun via chatten, og hun presiserte at jeg får 20% ekstra per flyvning helt til perioden min er over. Men snakka med de igjen i sta og da sa hun som nevnt tidligere at kvalifiserte medlemmer får 20% poeng/flyvninger mot neste nivå Varierende kunnskapsnivå blant kundeservicen ja..