Billige flybilletter New York - Boston

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Jan Fredrik, 17. sept 2015.

  1. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Har bestilt VIP-billetter t/r New York 10-16. mars neste år.

    Målet med turen er å være i Boston 11-16. mars. Så det blir altså en natt i New York først.

    Det store spørsmålet er hvordan jeg skal komme meg fra New York til Boston og tilbake. Og da foretrekker jeg fly.

    Ser at det koster ca. 1.000 kr tur-retur. Dukker det opp tilbud i blant som kan gi meg en bedre pris? Hvor bør jeg isåfall følge med?

    Hadde foretrukket et selskap i One World eller Star Alliance, men det er absolutt ikke et krav.

    Håper at noen som har mer erfaring med innenriks-USA har noen gode tips!
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jetblue?

    Tog?

    Leie bil og kjør?
     
  3. Fridtjof

    Fridtjof Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    404
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kjørte Greyhound for 15 dollars. Helt ok. Tok om lag 4:30. Ellers er tog ok, men ganske dyrt.
     
  4. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,801
    Likes mottatt:
    1,693
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tips. Skal sjekke ut tog, selv om jeg i utgangspunktet er litt skeptisk til å sitte på et tog i 4,5 timer. Finner jeg et greit et med WiFi kan det jo funke.

    Har litt problemer med å få leid bil da jeg bare er 21 år på tidspunktet.

    Men når det gjelder flybilletter, hvor bør jeg følge med på evnt. gode tilbud?

    Ser at jeg kan bruke 25.000 EB-poeng for tur-retur i Nord- og Sentral-Amerika. Kan jeg i prinsippet klare å få til en flyvning med en overnatting i f.eks. Costa Rica også til Boston? Hvor bør jeg søke etter tilgjengelighet på slike billetter?
     
  5. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Flypriser i USA er generelt høyere enn i Europa. 1000,- T/R høres ut som en fin pris.
     
  6. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Fra sentrum til sentrum funker faktisk tog veldig bra mellom de byene. Amtrak.com
     
  7. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har tatt toget både BOS-NYC og NYC-WAS t/r. Tok Amtrak (som er billigere enn Acela), og kjøpte billetter i god tid. Har alltid satt meg i stillevognen, var gratis WiFi ombord som funket relativt greit (testet ikke streaming o.l.). Sist gang jeg fløy JFK-BOS så var tiden i luften 37 minutter, men vi brukte nesten en time på bakken på JFK før vi var i luften. Ta med reise til flyplass, oppmøte i god tid m.v. så er ikke tidsforskjellen grusomt stor.
     

Del denne siden