Billige reiser for å få gullkort (mileage run)

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av runarlan, 06. mai 2015.

  1. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Ja skulle også likt å få noen gode forslag til det. Virker som om det er lettere å starte MR fra en av de mindre byene i Norge, slik at man må innom OSL begge veiene.
     
    gardamix liker dette
  2. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Men for øvrig tror jeg vi (nesten) kan avlive begrepet "Mileage Run". Det er jo i praksis helt umulig å opptjene nok poeng til å kvalifisere seg for EBG/EBD bare ved å sanke poeng på reiser etter at SAS har torpedert bonusprogrammet sitt på det området. Men siden det fortsatt er mulig å kvalifisere seg gjennom antall legs, bør vi omdøpe denne virksomheten til "Legs Run". For det er jo det de aller fleste av oss må satse på skal en ha noen forhåpninger om å "stige i gradene". Hvis en ikke driter penger på biz da (for hvem er det egentlig som av egen lomme svir av titusenvis av kroner på reiser på biz for å få nok miles? Ytterst få, tipper jeg)
    Så herved er forslaget om å gravlegge begrepet "Mileage Run" lansert:D
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har faktisk kvalifisert og re-kvalifisert til EBG i flere år nå på poeng og ikke legs. Det som har hjulpet meg til dette er OT-oppgraderinger på longhaul, og i år det samme på intra-Europa og innenriks, noe som med stor sannsynlighet vil føre meg til EBD i inneværende periode.
     
  4. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Å, Herre.... Dere ER gæærne, dere....
     
    OttoL and Travellingalf like this.
  5. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan klarer du det? Billetten du linket til tidligere i tråden hadde 4 flighter i V klasse, ARN-CPH-OSL-CPH-ARN, det gir 250x4 poeng. Det vil si at du må ta de 4 flightene 30 ganger, eller totalt 120 flighter for å oppnå 30k poeng. Det vil si at hvert leg kostet deg 25 kroner, det dekker ikke avgiftene en gang.
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    30 000 challeng kampanjen :D
     
    SASlovah4evah liker dette
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Men det gir jo ikke gullkort som er det som diskuteres i denne tråden
     
  8. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,773
    Likes mottatt:
    10,104
    Bonuspoeng:
    183
    Det sporet vell sikkert litt av (slik det gjør i mange (les: de fleste) tråder), men poenget til @Ida (regner jeg med) er at man ikke helt enda kan skrinlegge "Mileage Run" begrepet, fordi hennes reiser er for ekstrapoengene (selv om det ikke er grunnpoeng).
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Veldig uenig. Fruen og jeg gjor to storturer i aar, t/r OSL - SVG - IHA og t/r OSL - FRA - IHA - CAN. Begge disse i Biz til en totalsum av 28 laken. De utgjor nesten 45k poeng paa hver av oss og dermed EBG. Jeg syns det er rimelig bra.
     
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke dødt på business, men det å rekvalifisere på poeng langt i eco har blitt mye vanskeligere. Er skuffet over SAS sin nye opptjening i biz saver og "plus" som overhodet ikke har blitt billigere på langrutene, tvert imot.

    Nå tjener man 3000 poeng hver vei til NYC på billetter som koster helt ned til 3K mens Plus saver, som ofte koster 4 ganger mer kun opptjener 1000 poeng mer mens biz saver som kan koste 20k kun opptjener 6k helt out of wack
     
  11. Bizflyer

    Bizflyer Veteran

    Innlegg:
    3,818
    Likes mottatt:
    3,024
    Bonuspoeng:
    113
    For ikke å snakke om når man kan fly en konkurrent i biz til ca samme pris og få bedre uttelling på EuroBonus kontoen.

    Tøysete!
     
    tommy777 liker dette
  12. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Helt enig! Poengopptjeningen i Plus saver og biz saver står overhodet ikke i stil til hva man betaler. Dette må da bli justert når SAS foretar neste evaluering av Eurobonus-programmet. De har jo selv uttalt at opptjening skal samsvare med det man betaler for billetten. Men her får jo ikke de som betaler såpass mye ekstra for billetten, noen belønning for det de legger i potten.
     
    tommy777 liker dette
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    segmenter er utvilsomt fasiten for å få status billig kort, men det må da finnes bedre og billigere alternativer enn 400 per segment?
     
  14. chrisbu

    chrisbu Senior Medlem

    Innlegg:
    877
    Likes mottatt:
    755
    Bonuspoeng:
    93
    Ja skal nok være mulig å få t/r XXX-OSL/CPH/ARN-YYY til rundt 1000kr hvis man flyr på billig billetter, det vil si ca 250 pr segment
     
    tommy777 liker dette
  15. gardamix

    gardamix Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    90
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk ikke noe svar tidligere, men spør igjen. Noen som har tips om legs eller MR fra Oslo?
     
  16. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    OSL-GDN-OSL, enkelte dager koster det 788,- t/r, da får du 1000 EB-poeng, OT koster ca. 35 EURO hver vei, går de gjennom får du 4000 EB-poeng, eller 5000 EB-poeng om du er gull fra før. Fine med denne ruten er om du har nogen lunde normal arbeidstid som 90% befolkningen, så kan du ta denne på kvelden og er hjemme før midnatt. :)
     
    AcroN, Baldrick and SASlovah4evah like this.
  17. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    For legs er det ofte gunstig å fly OSL-ARN-HEL eller OSL-CPH-AMS og tilbake.
     
  18. flyhigh

    flyhigh Aktivt Medlem

    Innlegg:
    407
    Likes mottatt:
    296
    Bonuspoeng:
    63
    Oppgrades poengene til Plus FullFlex? Trodde det bare var til Plus. I så fall blir det bare 3000 poeng (4000 med EBG). Eller er jeg litt på viddene her???
     
  19. yukho

    yukho KISS ARMY

    Innlegg:
    1,603
    Likes mottatt:
    2,648
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg går ut fra det, aldri fått gjennom OT plus, men da jeg fikk gjennom OT biz sist, fikk jeg biz, ikke biz saver.
     
    Last edited: 27. mai 2015
  20. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har fått OT i EU 10 ganger. Og alle 10 gangene har jeg fått Z :) Så pluss full flex hver gang. ;)
     
    yukho and Edvard like this.

Del denne siden