Ja skulle også likt å få noen gode forslag til det. Virker som om det er lettere å starte MR fra en av de mindre byene i Norge, slik at man må innom OSL begge veiene.
Men for øvrig tror jeg vi (nesten) kan avlive begrepet "Mileage Run". Det er jo i praksis helt umulig å opptjene nok poeng til å kvalifisere seg for EBG/EBD bare ved å sanke poeng på reiser etter at SAS har torpedert bonusprogrammet sitt på det området. Men siden det fortsatt er mulig å kvalifisere seg gjennom antall legs, bør vi omdøpe denne virksomheten til "Legs Run". For det er jo det de aller fleste av oss må satse på skal en ha noen forhåpninger om å "stige i gradene". Hvis en ikke driter penger på biz da (for hvem er det egentlig som av egen lomme svir av titusenvis av kroner på reiser på biz for å få nok miles? Ytterst få, tipper jeg) Så herved er forslaget om å gravlegge begrepet "Mileage Run" lansert
Jeg har faktisk kvalifisert og re-kvalifisert til EBG i flere år nå på poeng og ikke legs. Det som har hjulpet meg til dette er OT-oppgraderinger på longhaul, og i år det samme på intra-Europa og innenriks, noe som med stor sannsynlighet vil føre meg til EBD i inneværende periode.
Hvordan klarer du det? Billetten du linket til tidligere i tråden hadde 4 flighter i V klasse, ARN-CPH-OSL-CPH-ARN, det gir 250x4 poeng. Det vil si at du må ta de 4 flightene 30 ganger, eller totalt 120 flighter for å oppnå 30k poeng. Det vil si at hvert leg kostet deg 25 kroner, det dekker ikke avgiftene en gang.
Det sporet vell sikkert litt av (slik det gjør i mange (les: de fleste) tråder), men poenget til @Ida (regner jeg med) er at man ikke helt enda kan skrinlegge "Mileage Run" begrepet, fordi hennes reiser er for ekstrapoengene (selv om det ikke er grunnpoeng).
Veldig uenig. Fruen og jeg gjor to storturer i aar, t/r OSL - SVG - IHA og t/r OSL - FRA - IHA - CAN. Begge disse i Biz til en totalsum av 28 laken. De utgjor nesten 45k poeng paa hver av oss og dermed EBG. Jeg syns det er rimelig bra.
Ikke dødt på business, men det å rekvalifisere på poeng langt i eco har blitt mye vanskeligere. Er skuffet over SAS sin nye opptjening i biz saver og "plus" som overhodet ikke har blitt billigere på langrutene, tvert imot. Nå tjener man 3000 poeng hver vei til NYC på billetter som koster helt ned til 3K mens Plus saver, som ofte koster 4 ganger mer kun opptjener 1000 poeng mer mens biz saver som kan koste 20k kun opptjener 6k helt out of wack
For ikke å snakke om når man kan fly en konkurrent i biz til ca samme pris og få bedre uttelling på EuroBonus kontoen. Tøysete!
Helt enig! Poengopptjeningen i Plus saver og biz saver står overhodet ikke i stil til hva man betaler. Dette må da bli justert når SAS foretar neste evaluering av Eurobonus-programmet. De har jo selv uttalt at opptjening skal samsvare med det man betaler for billetten. Men her får jo ikke de som betaler såpass mye ekstra for billetten, noen belønning for det de legger i potten.
segmenter er utvilsomt fasiten for å få status billig kort, men det må da finnes bedre og billigere alternativer enn 400 per segment?
Ja skal nok være mulig å få t/r XXX-OSL/CPH/ARN-YYY til rundt 1000kr hvis man flyr på billig billetter, det vil si ca 250 pr segment
OSL-GDN-OSL, enkelte dager koster det 788,- t/r, da får du 1000 EB-poeng, OT koster ca. 35 EURO hver vei, går de gjennom får du 4000 EB-poeng, eller 5000 EB-poeng om du er gull fra før. Fine med denne ruten er om du har nogen lunde normal arbeidstid som 90% befolkningen, så kan du ta denne på kvelden og er hjemme før midnatt.
Oppgrades poengene til Plus FullFlex? Trodde det bare var til Plus. I så fall blir det bare 3000 poeng (4000 med EBG). Eller er jeg litt på viddene her???
Jeg går ut fra det, aldri fått gjennom OT plus, men da jeg fikk gjennom OT biz sist, fikk jeg biz, ikke biz saver.