Biz+Biz eller First+plus

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Oslo1989, 24. jan 2018.

1. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Hei.

Sitter med en liten utfordring her. Har småtrangt med poeng, og skal bruke CT i sommer.

Reiser til hawaii mest sannsynlig med Asiana, og har funnet en rute for 210.000 poeng med first fra FRA-ICN, og biz fra ICN-HNL.

Samtidig drar jeg snart til EWR med plus, og lurer på å oppgradere til biz for meg og fruen, men det vil da bli veldig trangt med poeng om jeg gjør det tur retur.

Alternativene er da å fly FRA-ICN t/r i biz, så hawaii turen går ned til 160.000 poeng.

Hva ville folket ha gjort? Kan jo hende jeg klarer å samle opp nok poeng uansett til begge deler, men er ikke supergira på å ta sjansen.

2. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde nok valgt Biz + Biz selv. Har du ikke flydd F før, er det muligens kjekkere å oppleve det.

3. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,663
    Bonuspoeng:
    113
    OSL-EWR er såpass kort tur at jeg hadde tatt plus på den, og så first FRA-ICN.
    first er first :)

GinTonic, Satyv, Edin and 1 other person like this.
  4. stargate82

stargate82 Medlem

Likes mottatt:
    23
    Bonuspoeng:
    8
    Er det tillatt å fly via ICN for å komme til HNL med CT?

5. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har ikke flydd OZ i Biz, men fått med meg 2 legg i F(JFK-ICN-FRA) og jeg ville helt klart flydd SK Plus til EWR, og fått meg en runde i F, enn SK C, EWR flyvningen er rimelig kort.. Så man har ikke behov for soveposisjon der.. Da er Plus mer enn godt nok..Og man kan slumre litt.. man lander tross alt på ettermiddagenNY Time.. Og så heller kose seg skikkelig i Suite på A380... Det er faktisk en rimelig kul opplevelse..

C

6. CB1

CB1 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Enig med Schlandy, har du nok poeng kan man eventuelt vurdere biz hjem fra EWR, men på utreisen hadde jeg spart poengene mine og tatt til takke med Plus:)

7. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Det lurer jeg også på. Du får holde oss oppdatert @Oslo1989!

8. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Travellingalf liker dette
  9. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Oslo1989 liker dette
  10. Sykkelthor

Sykkelthor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    861
    Bonuspoeng:
    93
    OSL-EWR i plus er helt innafor. Storkoste meg med film, mat og fri flyt av det meste sist jeg fløy. De 6ish timene turen tar går på et blunk, så biz er nesten bortkastet på en så kort tur.

Evt får du heller kjøpe en palle med grapefrukt på Meny mens de enda har ekstra bonus på sitrus.

11. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,617
    Bonuspoeng:
    183
    Enig med andre her.. turen er litt for kort for at man kan si man får full verdi av Biz..

Sist jeg fløy EWR-OSL var jeg stup trøtt og hadde mest lyst til å sove rett etter mat, men serveringen tok så lang tid at vi var nesten over Grønland før lysene i kabin ble slukket. fikk max 1-2 timer på øyet.. før lyset kom på igjen og frokostserveringen startet.
    Kunne liksågodt sittet i Plus

Oslo1989 liker dette
  12. Oslo1989

Oslo1989 Senior Medlem

Likes mottatt:
    313
    Bonuspoeng:
    63
    Vil ikke ha så mye sitrus på 25% når jeg har Brus og taco til 50% ferskt i minnet :p

PVflyer liker dette

Del denne siden