Hei. Sitter med en liten utfordring her. Har småtrangt med poeng, og skal bruke CT i sommer. Reiser til hawaii mest sannsynlig med Asiana, og har funnet en rute for 210.000 poeng med first fra FRA-ICN, og biz fra ICN-HNL. Samtidig drar jeg snart til EWR med plus, og lurer på å oppgradere til biz for meg og fruen, men det vil da bli veldig trangt med poeng om jeg gjør det tur retur. Alternativene er da å fly FRA-ICN t/r i biz, så hawaii turen går ned til 160.000 poeng. Hva ville folket ha gjort? Kan jo hende jeg klarer å samle opp nok poeng uansett til begge deler, men er ikke supergira på å ta sjansen.
Jeg har ikke flydd OZ i Biz, men fått med meg 2 legg i F(JFK-ICN-FRA) og jeg ville helt klart flydd SK Plus til EWR, og fått meg en runde i F, enn SK C, EWR flyvningen er rimelig kort.. Så man har ikke behov for soveposisjon der.. Da er Plus mer enn godt nok..Og man kan slumre litt.. man lander tross alt på ettermiddagenNY Time.. Og så heller kose seg skikkelig i Suite på A380... Det er faktisk en rimelig kul opplevelse.. C
Enig med Schlandy, har du nok poeng kan man eventuelt vurdere biz hjem fra EWR, men på utreisen hadde jeg spart poengene mine og tatt til takke med Plus
Det skal jeg gjøre. Virket som om det skulle gå ref denne: https://insideflyer.no/forums/threads/amex-ct-fra-icn-hnl-lovlig-routing.9133/ Har du sjekket det ut @pttt ?
Har skjedd litt endringer regler siden den tråden gikk.. Men prøv gjerne, og hold oss oppdatert Lykke til... C
OSL-EWR i plus er helt innafor. Storkoste meg med film, mat og fri flyt av det meste sist jeg fløy. De 6ish timene turen tar går på et blunk, så biz er nesten bortkastet på en så kort tur. Evt får du heller kjøpe en palle med grapefrukt på Meny mens de enda har ekstra bonus på sitrus.
Enig med andre her.. turen er litt for kort for at man kan si man får full verdi av Biz.. Sist jeg fløy EWR-OSL var jeg stup trøtt og hadde mest lyst til å sove rett etter mat, men serveringen tok så lang tid at vi var nesten over Grønland før lysene i kabin ble slukket. fikk max 1-2 timer på øyet.. før lyset kom på igjen og frokostserveringen startet. Kunne liksågodt sittet i Plus