Blacklane - sjåførservice

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Fnate, 03. mai 2014.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Booket bil gjennom Blacklane til flyplassen fra hotellet i New York i går! Meget fornøyd! Flott bil, hyggelig sjåfør, bra pris og profesjonelt gjennomført med både epost/sms med info om sjåføren og at han var ankommet etc..
     
    Darkcho and Henning like this.
  2. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan var prisen sammenlignet med taxi? Forventes det tips i tillegg, eller er det inkludert?
     
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Taxi fra flyplassen til byen kostet ca. 75 USD.

    Jeg betalte 78 USD (10$ i rabatt pga kode, så egentlig pris 88 USD) fra hotellet som lå like ved Times Square til Newark. Det inkluderte alt (bomavgifter osv). Prisen var nøyaktig den som ble oppgitt ved bestilling på nettsidene. Ingen "skjulte" påslag. Dette var midt i rushet, så det tok tiiiid, uten at det forandret prisen!

    Ble hentet i en Cadillac som hadde god plass og var både ren og pen og ny! Hyggelig sjåfør som hjalp med bagasjen.

    Fikk både SMS og Mail om hvem som kom til å være min sjåfør. Kom også SMS og Mail at han var ankommet. Med andre ord ingen problem å ringe sjåføren om det skulle trenges.

    Jeg ga noen dollar i tips i tillegg til prisen og sjåføren virket veldig glad for det. Følte absolutt ikke noe press for å tipse, men det var fullt fortjent.
     
    Bjørn Helge liker dette
  4. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Undrer litt på når dette blir vanlig på OSL, vil da disse kjeltringene som sikker i taxikøen lenge for å få en
    stakkars turist som går rett ut og betaler kr 1.000 til Oslo, ha vakter ved avgang for å lage helvete. Antar
    de blir hentet her.. ( Samme som meg da jeg har mye bagasje og bestiller kjente til fixed price fra Nedre Romerike Taxi møtes vi oppe )
     
  5. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Alt er inkludert i prisen på hjemmesiden, tips også. Men jeg har vært så fornøyd hver gang at jeg har tipset litt ekstra :)
     
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde min første opplevelse med Blacklane fra Denver flyplass og inn til sentrum, denne uken. Booket First Class for USD113.

    Det kom en Mercedes ML. Det er ikke helt det de reklamerer med som First. Litt skuff

    Ytterligere skuff: Sjåføren, som riktignok var hyggelig, striprøvde å selge meg retur utenfor Blacklane selskapet. Direktebooking og "special price for you".

    Trippel skuff: Han tviholdt på at kun base fare var dekket av bookingen, og ikke tips. Selv om det spesifikt står at det er det.

    Resultat: Ga han bittlitt tips med et grynt. Pælmet visittkortet hans og har rapportert han til Blacklane.
     
    Lush, Norfindir, AndersB and 4 others like this.
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Da er andre opplevelse gjennomført. Fra Iris Hotel Moskva til Sheremetyevo flyplass.

    De klarte aldre bekrefte booking. Prøvde tre ganger.

    Til slutt fikk beskjed om at de ikke klarte å booke biler der og en EUR10 voucher som plaster på såret.
     
  8. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Dear Henning,


    To make the rest of your month extra special, we’d like to offer you an exclusive promotion – the chance to earn a 15€/$/£ voucher for every ride you take in October!


    HOW IT WORKS

    • To participate, book a ride with Blacklane in October using code OCT2014C.

    • Any rides booked using this code will earn you a 15€/$/£ voucher, which you will receive on the 15th of November.

    • The more rides you book – the bigger your voucher will become! For example, if you ride with us 4 times, you will get a 60€/$/£ voucher. If you ride with us 6 times, that will earn you a 90€/$/£ voucher!
    [​IMG]
    DETAILS

    • Rides must be booked and take place in October.

    • At the end of October, we will count how many rides marked with the code OCT2014C you have taken and provide a combined voucher made up of 15€/$/£ per ride. Vouchers will be awarded by 15 November and can be used anytime this year.

    • Rides that have already been booked for October are not eligible for this promotion.

    • Enter the code ‘OCT2014C’ in the last step of your booking in the box marked ‘vouchercode’ – please note that this code only counts the number of rides you have booked. It will not apply any discount to your October rides.
     
    Fnate liker dette
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Glemte erfaring 3:

    By: Tokyo
    Distanse: Haneda til Tokyo Station
    Bil: Mercedes S-klasse (booket First)

    Erfaring: Strålende. Veldig profft. Ble møtt med custom plakat der det stod FNATE med store fine bokstaver. Hyggelig sjåfør. Veldig bra.
     
    Henning liker dette
  10. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk rapport fra en kompis i Munchen - møtt med navneskilt og fikk sort Mercedes. Funket brillefint.
     
  11. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Ser at de har lagt til "Meet & Greet" ved bestilling nå, utløser noen euro ekstra.
     
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Har booket tur/retur Warzawa WAW- sentrum nå i helgen. Hhv EUR23 og EUR19 er søren meg ikke noen upris...
     
  13. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
     
  14. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Wohooo. S63 AMG fra chopin til sentrum idag. Pris EUR23.

    Thumbs up
     
    Baldrick, TOS, Ruby and 3 others like this.
  15. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Sannelig min hatt dukket ikke samme S63 AMG opp igjen idag på vei tilbake til flyplassen i Warzawa. Dog syntes jeg det var nokså drøy lyd i balja, selv til å være en S63 så jeg måtte spørre om han tilfeldigvis hadde bolet den opp litt ekstra. Det hadde han i høyeste grad. Den hadde vært i Japan og blitt blodtrimmet til oppunder 600hk, hvilket forklarer hvorfor lyden minnet meg litt om når F16 tok av og jeg stod og hang ved flystripa.

    Bare motoren starter kjenner du det bobler og syder i hele kjærra. Det låter rett og slett som jetmotor og får Mustang GT'en til å fremstå som litt småfeminin.

    Elefanten lurte fælt på hvorfor han ikke hadde fått satt inn en 10-12 ekstra koppholdere samtidig, men det var det ikke noe godt svar på.

    Veldig gode erfaringer med Blacklane i Warzawa. Fyren var tidligere finansfyr, som hadde mer enn nok penger. Bilen var hans private og han kjørte for Blacklane for å kunne utgiftsføre servicer og komme seg litt ut av heimen.

    Good times.

    M.a.o:

    Booket: Business class
    Fikk: First class
    Bil: Mercedes S63 AMG "Japan tuna"
    Pris: 19 Euro tilbake fra Centrum til Chopin

    Fikk varsler fra Blacklane hele veien, og SMS'er fra sjåffen om status og ankomst.
     
    Baldrick, Darkcho, Kjakan and 4 others like this.
  16. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Ny erfaring med Blacklane, og kjipeste ever.

    Booket Business Class fra CDG til hotellet i Montparnasse. Helt ok pris...

    ...bortsett fra at sjåføren ikke var der. Textet og ringte han. Han stod i kø. Mente jeg burde ta taxi istedenfor og så skulle han heller refundere meg cash imorgen... For belastet blir man uansett

    Hmmmmmm...
     
  17. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
     
  18. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jeg nesten sikker på at det må ha vært. Sånn er det ihvertfall med meg.

    Vel, jeg endte på et tog. Kortet mitt er belastet av Blacklane og sjåføren dukket ikke opp kl 10 for å refundere meg, slik han maste om per telefon. Ingen overraskelser der med andre ord.

    I tillegg viser appen min at han har logget turen som gjennomført. Så dette oser scam lang vei :)
     
  19. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Da har man sendt klage til Blacklane. Blir spennende å se om jeg får pengene tilbake.

    "Driver did not show up, but still charged my card.

    I had booked a driver at 19:45, with a plane arriving at 19:40. I was late, arriving in departures hall at 19:57, and there was nobody there.

    I looked around, then called the driver. I had received a SMS of my driver.

    He said he was in traffic and did not when he would arrive. This was at 20.10. I said I could not wait all night, and he asked me to take a taxi, because official refunds was so complicated. He would meet me in the hotel at 10 am next morning and refund me.

    I did not believe him, so eventually i took the train. Did not want to be charged 2*74 Euro. I got to my hotel in the end.

    He did not show up the next morning - as I guessed. He still logged the trip as having been made. Not failed. And I received a receipt of my card being charged.

    This looks to me like a scam.

    Driver is: Thierry N******* - +336*******

    I look forward to having the charge reversed to my amex ASAP.

    Best regards
    A"
     
    SASDC8, PettR, Darkcho and 1 other person like this.
  20. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Skikkelig skikkelig kjipt.. Men hvordan funker dette egentlig? Er det en slags formidlingstjeneste for forskjelige "black car" tilbydere eller gjør Blacklane transporten "selv"?

    Regner ikke med de er vanskelige på å refundere pengene...
     

Del denne siden