Blacklane - sjåførservice

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Fnate, 03. mai 2014.

  1. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    En av sjåførene fortalte meg nylig at når noen booker en tur, legger Blacklane den ut til dem som har registrert seg som sjåfører. Vistnok legger de en først ut til 50% av den prisen du/jeg betaler. Om ingen slår til, så øker de gradvis prisen helt til noen tar turen.

    Det er grunnen til at du aldri får en bekreftet booking med det samme. Du står på hold til noen har grabbet turen. Om ingen tar den for en sum Blacklane har gitt, så svarer de at "de ikke var noen ledig". Så det er en genial modell, gitt at det finnes nok sjåfører.

    Det er nok imidlertid en utfordring i forhold til at disse sjåførene som "ikke svarer for noen" kan virke å ha et litt løst forhold til presisjon. Det er heller ikke noen bookinggaranti.

    Oppsiden er jo at det er svært mye rimeligere å bruke enn f.eks hoteller sine biler, og vesentlig mye mindre hustling enn en 3rd-world-taxi (nå mener jeg IKKE i fht hudfarge, men i fht land uten et fungerende og trygt taxisystem. F.eks Oslo ;) )
     
    KristianSk liker dette
  2. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Tok en rask sjekk nå, og det er masse Uberbiler i alle klasser utenfor CDG. Til neste gang.
     
    Fnate liker dette
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Thx. Tenkte ikke på Uber, da jeg aldri har brukt det til nå
     
  4. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Bruk min referral code (cvy9l) innen 23. nov, så får vi $30 credit hver :)
     
  5. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    @Fnate, husk isåfall å registrere adresse i det landet (valutaen) du ønsker å benytte den i.
     
    Henning liker dette
  6. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Alle detaljene om Uber finner du her :)
     
  7. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    ForbannaParis ass.. mye sjåfører der som er unreliable.
     
  8. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk mail tilbake fra Blacklane nå med beskjed om at de refunderer pengene umiddelbart. Det skulle ta 3-5 dager. Jeg fikk også en voucher på EUR20 og beskjed om at sjåføren det var snakk om ble tatt hånd om.

    Så det er jo fint
     
  9. Blackcellence

    Blackcellence Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Helt spinnville priser i Oslo, som forventet. Da er det ikke gøy lenger. Godt over 2 lilla for Gardermoen-Tjuvholmen i en S-klasse. Da er faktisk tyvens tilbud på samme bil billigere, tro det eller ei. Jeg bestilte en Sprinter fra Berlin Schønefeldt, 65 EURO, ikke noe å si på det, sånn egentlig.
     
  10. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    Brukte Blacklane mellom Dubai og Abu Dhabi. Prisen virket meget god med koden SEASONSGREETINGS som gir 30% ut året. Valgte Frist class pga mye bagasje, og det skulle komme en Mercedes S-klasse. 15 min på overtid kom det en Lexus ES350 som i beste fall tilsvarer BMW 5-serie eller E-klasse. Betalte 112 USD, så får vi se hvor mye jeg får refundert. Business-class skulle ha kostet ca 80 dollar etter rabattkoden. Retur fra Abu Dhabi er i utgangspunktet ca 30 USD dyrere. Skulle egentlig reise sen ettermiddag tilbake, men prisen er boksatvelig talt doblet om en booker etter kl 12.00 på formidagen. Får se hva hotellet tilbyr, evt hva en drosje (Toyota Camry) koster.
     
  11. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    293
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk i dag en discount kode 56 dollar som tort og svie for mindre bil enn booket. Ville heller hat 32 dollar som var prisforskjellen tilbakebetalt, men orker ikke styre.
     
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Da sitter jeg i "Blacklane" bil igjen. Fra Venice til LAX. Pris USD44. Samme som en uærlig taxisjåfør.

    Det morsomme er at sjåføren ikke har hørt om Blacklane engang. Men kanskje derfor det funker så smertefritt. Hyggelig fyr og bilen er en comfy Escalade.
     
  13. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk 2 x Escalade i NYC i sommer, samt en Suburban. Meget comfy bil for transport.
     
  14. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Easter is coming and Blacklane would like to offer you a special discount. Get 20% off all rides taken between 3 - 6 April, Good Friday to Easter Monday, with this voucher. Whether you have time off or it’s business as usual, get around in a timely and stress-free manner over the Easter weekend!
    Voucher code:
    HAPPYEASTER
     
  15. Shanker

    Shanker Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    33
    Har brukt Blacklane noen ganger i sommer, og det har variert fra helt greit til strålende:

    Singapore:
    Bestilte multivan pga 7-8 kolli bagasje på to personer. Fikk en sliten Mercedes Vito (tror jeg) med en sjåfør som var veldig ivrig på å selge oss retur til flyplassen utenom Blacklane. Betalte USD 60 via Blacklane og SGD 60 rett i hånda til sjåføren på returen.

    Sydney:
    Multivan her og. Fikk Audi Q7 med wifi i bilen og full pakke. Meget profesjonell sjåfør. Snakket ikke med mindre han ble snakket til. Og det var ikke mye samtale jeg orket kl 0530 om morgenen. Betalte USD 112, og har ingen anelse om hvordan den prisen står seg sammenliknet med taxi eller andre transporttjenester.

    Malaga:

    Bestilte business class car til EUR 92. Skulle til Estepona, en tur på drøye 80 km. Har tidligere tatt taxi på denne strekningen, og har aldri blitt avkrevd mindre enn EUR 100, så her er Blacklane absolutt å anbefale. Ble møtt av en særdeles hyggelig kar som tok meg med til sin Mercedes S-klasse. Oppgradert til First Class der, altså. Usedvanlig hyggelig og interessant samtale med en godt voksen mann som hadde besøkt over 100 land, og som også fungerte som guide på turen nedover kysten. Han snakket ikke før jeg satte igang en samtale, men da holdt han det til gjengjeld gående helt til vi var fremme :)
     
    Last edited: 23. aug 2015
    Henrik, rkvalvaa, Fnate and 1 other person like this.
  16. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Har brukt Blacklane en hel del i det siste og jeg er rimelig happy. Madrid, Taipei, Istanbul, Berlin...

    Men det er mange sjåfører som er beinharde på å selge direktetjenester på retur også videre.

    Favoritten var i Istanbul, der Borat (!), rett og slett ble helgens privatsjåfør for meg og gallionsjomfrua. Betalte han sikkert alt for mye, men makan til service. Sendte SMS og så var han der på minuttet. Han ga blaffen i om han stoppet hele trafikken. Han stoppet midt i gata, åpnet dørene og slapp oss inn i balja, eller ut rett foran inngangen til det vi ville se. Tror vi er på mange turistbilder etter den turen.

    Så jeg fortsetter å bruke dem.
     
    Kjakan liker dette
  17. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Kempinski? Vi holdt alle arbeidsstyremøter i leiligheten der tidligere. Fenomenal plass.
     
  18. Shanker

    Shanker Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    33
    Ikke Kempinkski, dessverre. Bodde i privat leilighet i nærheten av tyrefekterarenaen, hvor de forøvrig hadde kinovisning av dubbede filmer med lyden på full guffe hver kveld o_O
     
  19. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Vurderer Blacklane i dag fra CDG til Radisson ved Disneyland. Hvem har den beste rabattkoden..? ;)
     
  20. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Siden ingen andre meldte seg, så brukte jeg rabattkoden i artikkelen her på Bonusfeber. You're welcome, @Henning ! ;)
     

Del denne siden