12:35Ole Løkkevik FULL UTRYKNING TIL OSLO LUFTHAVN Det er full utrykning til Oslo Lufthavn, opplyser pressevakt Cathrine Framholt i Avinor til VG. – Det dreier seg om et fly som har landet eller i ferd med på lande. Politiet i Øst sier et fly fra Ryanair har mottatt en bombetrussel mens det var i luften. Flyet har landet trygt på rullebanen. – Situasjonen er uavklart. Vi er på stedet med store styrker, skriver politiet på Twitter.
Jeg fanget opp på Flightradar24 at flyet sendte ut melding over Nordsjøen etter 27 min i luften ... PS jeg har for lite å gjøre i regnet
Så de meldte 7700(teknisk) og fortsatt til OSL. Ikke vanlig med 7700 men nå ser jo årsaken helt annerledes ut
Det var vel noen herifra IF som ikke var helt fornøyd når de hørte at loungene fortsatt er stengt, dermed flydd lowcost i stedet for fullservice, og deretter klikka det for vedkommende kort tid etter avgang..
"Like før klokken 13.30 bekrefter Ryanair overfor VG at besetningen om bord oppdaget en lapp om bord på flyet. På lappen ble det hevdet at det var en mulig sikkerhetstrussel om bord." Man svetter bra som besetning da. Håper det løser seg.
"En 51 år gammel mann er mistenkt for å stå bak bombetruslene mot et Ryanair-fly som fredag ettermiddag landet på Oslo lufthavn."