Bonus for OSL-SYD?

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av _Tobias_, 09. aug 2015.

  1. _Tobias_

    _Tobias_ Reiselysten student

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som vet omtrentlig hvor mye poeng man får for en reise t/r OSL-SYD? Det er da snakk om å reise i economy, ikke biz dessverre. De utregningskartene til SAS sier at jo man får 4500,- poeng hver vei til Asia, men denne reisen går jo OSL-CPH-Beijing-SYD ifølge SAS, så da bør vel det være mer enn bare 4-5000 poeng hver vei?
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Dette vil avhenge av hvem du flyr med og hvilken bookingklasse du har på de forskjellige selskapene.
     
  3. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    I beste fall rundt 20000 EB-poeng, i verste fall rundt 15000. Hvem flyr PEK-SYD/SYD-PEK? Er det f. eks. Air China, så er det 100% poengopptjening pr. flydde mile i bookingklasse Y, B, M, H, K og W, mens det er 50% i L, Q, G, S, V, U, T og E.

    http://www.sas.no/eurobonus/partner-index-earn/
    http://www.gcmap.com/mapui?P=osl-cph-pek-syd


    Snacky
     
  4. _Tobias_

    _Tobias_ Reiselysten student

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Ok, takk for svar. Så regner med at om jeg da booker SAS Pluss, så vil jeg vel være sikret 100% opptjening pr. mile også hos partnerne? For med pluss vil jeg vel ikke bli mappet til de laveste bookingklassene?
     
  5. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, eneste måten å være sikker på er å sjekke bookingklasser på de forskjellige legs. Om det er code-share så kan det også være misvisning i bookingklassene.
     
  6. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    For trådstarter kan det jo være en idé å ta en ny telefon til SAS, og spørre om de kan hjelpe til med å finne ut av dette, slik at de får (enda) noe å bryne seg på ... :)


    Snacky
     
  7. _Tobias_

    _Tobias_ Reiselysten student

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Takker for hjelp, tydelig at det må undersøkes litt her :)
     
  8. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,070
    Likes mottatt:
    5,994
    Bonuspoeng:
    183
    Booker du SAS codeshare, operert av Singapore Airlines, tjener du hele 0 poeng. Den smellen gikk jeg på i fjor etter å ha betalt 10k for en økonomibillett.
     
  9. _Tobias_

    _Tobias_ Reiselysten student

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Hva? 0 poeng uansett hvilken bookingklasse du havner i? Så med Singapore Airlines er det bare biz man evt får poeng for?
    Virker som en bedre ide å booke via LH da, hvor det står tydelig hvor mange % opptjening man får.
     
  10. blystan

    blystan Senior Medlem

    Innlegg:
    555
    Likes mottatt:
    243
    Bonuspoeng:
    63
    Points fr. 600 fr. 300
    Classes A, F, R C, D, J, Z, U (200%) Y, B, E, H, M, S, T*, P*, W, L (100%)
    Vis du havner i disse klassene har du krav på poeng
     
  11. _Tobias_

    _Tobias_ Reiselysten student

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Hmmm ok, takk for info:)
     
  12. Snorreth

    Snorreth Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    43
    Da booket du disse Sweet Deals-klassene hos SQ. Billigste av billige sort. Hadde du bestilt på SQs egen hjemmeside ville du sett dette, og kunne valgt billett til 500 eller 1000 kroner dyrere og så tjent mange miles.

    Når jeg reiser østover bestiller jeg alltid hos selskapet en skal fly mest med. Da vet en som regel hva man får...

    EDIT: Visste f.ø. ikke at man fikk billigbillettne opp på SAS. Får som regel en form for Y+ og C-billetter dom alternativ med SQ. Koster ofte 25k pr vei.
     

Del denne siden